Με το Diablo III να προελαύνει αυτές τις μέρες και με παιχνίδια όπως τα RIFT, World of Warcraft, Conan, Star Wars: The Old Republic, Lineage κτλ να έχουν μπει στην καθημερινότητα πολλών παικτών, σκεφτήκαμε να κάνουμε μια μικρή αναδρομή και να δούμε τα 10 παλαιότερα games της κατηγορίας των MMORPGs.
Κάποτε ο αριθμός τον 128 παικτών σε έναν server φάνταζε διαστημικός, η γραφική απεικόνιση ήταν σαφέστατα υποδεέστερη όμως η φαντασία ούσα αχαλίνωτη έκανε πολλούς παίκτες τις εποχής να λατρέψουν αυτό το ιδιαίτερο genre και να μείνουν πιστοί σε αυτό για πολλά χρόνια. Ας δούμε λοιπόν τα παρθενικά βήματα των ΜΜΟs σε αυτό το top10 ξεκινώντας από πολύ παλιά...
No 10: Island of Kesmai (1985)
Το 1980 δύο συμμαθητές ονόματι John Taylor και Kelton Flinn από το πανεπιστήμιο της Virginia καταπιάστηκαν με την δημιουργία μιας εταιρίας βιντεοπαιχνιδιών και ίδρυσαν την Kesmai. Το όραμα τους ήταν πολύ μπροστά καθώς δημιούργησαν ουσιαστικά το πρώτο MMORPG. Με χρέωση 6$ και 12$ την ώρα η Kesmai έκανε τα πρώτα βήματα προς ένα genre που αργότερα θα δημιουργούσε οικονομικούς κολοσσούς.
No 9: Habitat (LucasArts) 1986
Η LucasFilms το 1986 δοκίμασε να μπει κι αυτή στον τότε ανεξερεύνητο και σκοτεινό κόσμο του internet δημιουργώντας ένα MMORPG, το οποίο διέθετε κάποια πολύ ξεχωριστά στοιχεία. Σημαντικότερη καινοτομία ήταν η δυνατότητα ο παίκτης να έχει δικό του avatar το οποίο και θα χειριζόταν. Τo Habitat ήταν εντελώς ελεύθερο και ανοιχτό με τους παίκτες να έχουν τη δυνατότητα να συνομιλούν, να κλέβουν μέχρι και να σκοτώνουν ο ένας τον άλλον. Οι πρώτες μέρες του Habitat αποτελούσαν πραγματικό χάος στον server, όμως σύντομα θεσπίστηκαν κάποιοι κανόνες καλής διαγωγής. Το παιχνίδι διακόπηκε το 1988 και συνεχίστηκε με κάποιες προσθήκες, όπως εκφράσεις προσώπου, το 1989. Για την εποχή εκείνη το παιχνίδι αποτελούσε τεχνολογικό άλμα και έστρωσε το δρόμο για πολλά χαρακτηριστικά των μετέπειτα MMORPGs.
No 8: Neverwinter Nights (1991)
Το Neverwinter Nights της BioWare έκανε τεράστια θραύση την εποχή εκείνη καθώς τα D&D βρίσκονταν σε μεγάλη άνθηση. Με κανόνες του D&D 3rd edition, το Neverwinter Nights επέτρεπε στην δημιουργία servers από χρήστες με την ταυτόχρονη υποστήριξη 96 παικτών. Η λογική της εταιρίας ήταν να κρατήσει έτσι το παιχνίδι φρέσκο και το ενδιαφέρον αμείωτο. Σε μια εποχή που το internet είχε μόλις αρχίσει να μπαίνει στα σπίτια, η μαγεία του Neverwinter Nights κρατούσε πάρα πολλούς ξάγρυπνους για πολλά βράδια!
Διαβάστε τη συνέχεια του αφιερώματος εδώ