Στρατηγική επιλογή αποτελεί η έμφαση που δίνει η Toyota στην υβριδική τεχνολογία. Η ιαπωνική μάρκα δίνοντας προτεραιότητα σε θέματα περιβάλλοντος με όσο το δυνατόν φιλικότερα προς το περιβάλλον αυτοκίνητα, αναβαθμίζει και εμπλοτίζει το χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της με νέες υβριδικές εκδόσεις για μαζική χρήση στην αγορά.
Η Toyota λανσάρισε το Coaster Hybrid EV τον Αύγουστο του 1997 στην Ιαπωνία και ακολούθησε το Toyota Prius -το παγκοσμίως πρώτο υβριδικό επιβατικό αυτοκίνητο μαζικής παραγωγής- το Δεκέμβριο του 1997. Οι πωλήσεις του Prius ξεκίνησαν κυρίως σε Ευρώπη και Βόρειο Αμερική το 2000. Η δεύτερη γενιά Toyota Prius παρουσιάστηκε στην αγορά το 2003 τότε που η TMC άρχισε να εφαρμόζει την πλήρως υβριδική τεχνολογία Toyota σε οχήματα όπως: minivan, SUV, πισωκίνητα sedan και συμπαγή hatchback. Ειδικότερα, η τρίτη γενιά Prius που λανσαρίστηκε το Μάιο του 2009 γνώρισε ισχυρή υποστήριξη σε όλο τον κόσμο με αποτέλεσμα οι συνολικές παγκόσμιες πωλήσεις των υβριδικών οχημάτων της TMC να ξεπεράσουν τα 3 εκατομμύρια μέχρι το τέλος του Φεβρουαρίου του 2011.
Στην Ευρώπη, μοντέλα Toyota με πλήρως υβριδική τεχνολογία είναι τα: Prius, Auris Hybrid και Yaris Hybrid που αναμένεται να κυκλοφορήσει σύντομα. Τα δύο τελευταία κατασκευάζονται στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της εταιρίας επί ευρωπαϊκού εδάφους. Αργότερα, μέσα στη χρονιά, η Toyota θα λανσάρει το Toyota Prius+ και το Prius Plug-in Hybrid, υβριδικό που φορτίζεται από απλή πρίζα. Η TMC παραμένει πιστή στην υπόσχεσή της να αυξήσει περαιτέρω την προϊοντική γκάμα της όπως και τον αριθμό των χωρών και περιοχών στις οποίες εμπορεύεται υβριδικά οχήματα.
Αυτή τη στιγμή, η Toyota εμπορεύεται 19 πλήρως υβριδικά επιβατικά μοντέλα σε περίπου 80 χώρες και περιοχές σε όλο τον κόσμο. Φέτος, τα υβριδικά οχήματα αποτελούν το 15% των παγκόσμιων πωλήσεων οχημάτων της, ενώ στην Ευρώπη, τα πλήρως υβριδικά οχήματα έχουν μερίδιο 10% επί των πωλήσεων μοντέλων Toyota και Lexus.
Μέχρι τις 30 Απριλίου, 2012, η Toyota υπολόγισε ότι από τα πλήρως υβριδικά οχήματά της, από το 1997, εξοικονομήθηκαν σχεδόν 26 εκατομμύρια τόνοι εκπομπών CO2 (διοξειδίου του άνθρακα) - που θεωρείται κύρια αιτία της κλιματικής αλλαγής – συγκριτικά με τις αντίστοιχες εκπομπές συμβατικών βενζινοκίνητων οχημάτων παρόμοιων διαστάσεων και επιδόσεων. Η οικονομία καυσίμου, περίπου 9 δις λίτρα, αντιστοιχεί στη συνολική ετήσια κατανάλωση βενζίνης και πετρτελαίου μιας χώρας όπως το Βέλγιο το 2012.
Έχοντας δώσει ιδιαίτερη έμφαση στις υβριδικές τεχνολογίες – πρωτίστως τεχνολογίες εξαρτημάτων απαραίτητων για τη δημιουργία οχημάτων φιλικών προς το περιβάλλον – η Toyota σχεδιάζει να αυξήσει περαιτέρω τις επιδόσεις, να μειώσει το κόστος και να επεκτείνει την προϊοντική γκάμα της, παράλληλα με τη σειρά των μη υβριδικών μοντέλων, θέλοντας να προσφέρει αυτοκίνητα δημοφιλή για τους καταναλωτές.
Εξάλλου, τ Toyota Motor Europe σκοπεύει να αυξήσει το μερίδιο πωλήσεων των πλήρως υβριδικών οχημάτων Toyota και Lexus το 2012 σε 14%.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής