Πολλές φορές όταν βλέπουμε το χαρακτηρισμό “Free to Play” δίπλα σε έναν τίτλο, μας έρχεται αμέσως στο μυαλό η χαμηλή ποιότητα, τα πρόχειρα γραφικά, το απλοϊκό gameplay και οι casual παραγωγές του Facebook. Το Tribes: Ascend καταργεί αυτούς τους μύθους και αποδεικνύει ότι το δωρεάν online gaming μπορεί να απευθύνεται και στο core κοινό. Τις περισσότερες φορές έχουμε συνηθίσει παιχνίδια να καταλήγουν στο F2P μοντέλο ερχόμενα από μια αποτυχία ενός συνδρομητικού μοντέλου (όπως κάποια ΜΜΟ), όμως το Tribes: Ascend είναι από εκείνα τα παιχνίδια που όχι μόνο αναπτύχθηκαν από την αρχή ως Free to Play, αλλά κατάφεραν και να διατηρήσουν την ποιότητα ενός retail τίτλου.

Το Tribes: Ascend είναι ένα online FPS με sci-fi αισθητική σε όπλα και χαρακτήρες και με μια post-apocalyptic νότα στο σχεδιασμό των χαρτών. Αυτό που το κάνει ιδιαίτερο, είναι το ίδιο το gameplay του. Σε μια εποχή όπου τα FPS αντιγράφουν σε μεγάλο βαθμό τους τίτλους της Activision, με το γρήγορο ρυθμό, με τα kills της μιας σφαίρας και με το έντονο camping, το Tribes καταφέρνει να ξεφύγει από αυτό το «ρεύμα» και να μας θυμίσει τα παλαιότερα Unreal Tournament και Quake. Αυτό που παρατηρεί κανείς με το που ξεκινά να παίζει τον τίτλο της Hi-Rez Studios είναι τα εντυπωσιακά γραφικά, αλλά και το πόσο ομαλό frame rate καταφέρνει να έχει ακόμα και με 32 παίκτες στον χάρτη. Οι φωτισμοί είναι αυτοί που ξεχωρίζουν, ενώ οι χάρτες είναι τεράστιοι σε μέγεθος και πλήρως ανοικτοί, προσφέροντας άπλετο χώρο στους παίκτες για τακτική. Σε αντίθεση με τα περισσότερα σημερινά FPS όπου συναντάμε χάρτες γεμάτους με κτίσματα και περιττά αντικείμενα, ο σχεδιασμός των χαρτών του Tribes χαρακτηρίζεται από λιτότητα και από δεκάδες λόφους, κατηφόρες και βουνά. Ο λόγος πίσω από αυτήν την σχεδιαστική επιλογή είναι το ίδιο το σύστημα κίνησης του παιχνιδιού, το οποίο περιλαμβάνει δύο βασικές κινήσεις: Jet Pack και Ski.

Με το Jet Pack μπορούν όλοι οι παίκτες να αιωρούνται για ένα χρονικό διάστημα και να πραγματοποιούν εναέριες μονομαχίες, σαν να βρίσκονται σε συνθήκες μηδενικής βαρύτητας. Αντίθετα, το Ski χρησιμοποιείται για το έδαφος και βοηθάει στο να αποκτήσει κανείς μεγάλη ταχύτητα, χρησιμοποιώντας τις πολλαπλές κατηφόρες των χαρτών. Κάνοντας σωστή χρήση αυτών των δύο κινήσεων παίκτης μπορεί κανείς με λίγη εξάσκηση να καταφέρει να κινηθεί πολύ γρήγορα στους τεράστιους χάρτες, κάτι που είναι πολύ ικανοποιητικό. Συνήθως πολλά FPS με αντίστοιχα μεγάλους χάρτες (όπως το Battlefield 3) λύνουν τα προβλήματα ροής προσφέροντας πολλαπλά οχήματα ή επιπλέον respawns μέσω της squad, όμως ο τρόπος που έχει επιλεχθεί στο Tribes είναι σαφώς πιο διασκεδαστικός, ενώ προϋποθέτει και κάποια ικανότητα από τη μεριά του παίκτη.

Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης εδώ

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube