Ο ισχυρότερος τετρακύλινδρος βενζινοκινητήρας της ευρωπαϊκής αγοράς σε επίπεδο ειδικής ροπής προέρχεται από την Opel. Η υπερτροφοδοτούμενη αλουμινένια μονάδα άμεσου ψεκασμού 1998 κ.εκ. του Astra OPC αποδίδει μέγιστη ισχύ 280 hp με ροπή 200,2 Nm ανά λίτρο, ενώ παράλληλα έχει την υψηλότερη ειδική ροπή από οποιονδήποτε αντίπαλό του!
Η μέγιστη ροπή των 400 Nm παράγεται στις 2450 σ.α.λ., και παραμένει σταθερή σχεδόν μέχρι τις 5000 σ.α.λ. διασφαλίζοντας υψηλές επιδόσεις για το Astra OPC σε μεγάλη ποικιλία οδηγικών συνθηκών.
Οι μηχανικοί της Opel προχώρησαν σε μεγαλεπήβολες αλλαγές στο υπερτροφοδοτούμενο δίλιτρο βενζινοκινητήρα άμεσου ψεκασμού του μεσαίου μοντέλου Insignia, χαρίζοντάς του πιο σπορ χαρακτήρα και αυξάνοντας την ισχύ. Ένα εντελώς νέο, προηγμένο σύστημα εισαγωγής αέρα παρέχει όσο το δυνατόν περισσότερο αέρα στον υπερσυμπιεστή που έχει βελτιωθεί για να αντέχει μεγαλύτερη πίεση υπερπλήρωσης με τη χρήση νέων εξαρτημάτων, για μεγάλη διάρκεια ζωής.
Η παραγωγή πίεσης ξεκινά από τις 1400 σ.α.λ. περίπου, επομένως κάθε πίεση του γκαζιού δημιουργεί άμεση και ισχυρή επιτάχυνση. Η μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης έχει αυξηθεί στα 1,5 bar – αύξηση 25% συγκριτικά με τον κινητήρα του Insignia.
Ωστόσο, ένα ισχυρό αυτοκίνητο όπως το Astra OPC, δεν χρειάζεται να έχει μόνο δύναμη αλλά και αν ακούγεται κιόλας. Γι' αυτό, ο σχεδιασμός ήχου έπαιξε σημαντικό ρόλο στην εξέλιξη του αυτοκινήτου. Οι μηχανικοί ήθελαν να δημιουργήσουν το μπάσο και δυναμικό ήχο που χαρακτηρίζει όλα τα Astra OPC.
Επίσης ήθελαν να αναπαράγουν τον ήχο αεριωθούμενου αεροπλάνου στο εσωτερικό, το οποίο οι οπαδοί μοντέλων OPC θα θυμούνται από το τελευταίο Astra όταν ο οδηγός επιταχύνει από μεσαίες σε υψηλές στροφές. Αυτό γίνεται ιδιαίτερα αισθητό κατά την αλλαγή από τρίτη σε τέταρτη ταχύτητα υπό δυνατή επιτάχυνση.
Οικονομία καυσίμου 12%
Το Astra OPC, που διαθέτει τεχνολογία Start/Stop στάνταρ, καταναλώνει 8,1 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 189 γρ./χλμ. Οι τιμές αυτές θεωρούνται άκρως ανταγωνιστικές στην κατηγορία υψηλών επιδόσεων. Συγκριτικά με το προηγούμενο μοντέλο (221 γρ./χλμ., 9.2 λίτρα/100 χλμ.), οι εκπομπές CO2 και η κατανάλωση είναι τώρα 14% και 12% χαμηλότερη αντίστοιχα. Εξάλλου, το νέο coupe υψηλών επιδόσεων επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 6,0 δευτερόλεπτα.
Πριν ο ανανεωμένος κινητήρας του Astra OPC βγει στην παραγωγή, πέρασε από μία σειρά απαιτητικών δοκιμών. Στη συνέχεια, υποβλήθηκε σε μία δοκιμασία αντοχής 10.000 χλμ. με το Astra OPC στο τμήμα Nordschleife της πίστας του Nurburgring υπό αγωνιστικές συνθήκες που αντιστοιχεί σε 180.000 χλμ. σε δημόσιους δρόμους.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής