Αποστολή στο Ναύπλιο

Τα νέα δεδομένα στη χώρα μας, ύστερα από την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, από το τέλος του 2011, αλλάζουν το χάρτη των πωλήσεων ΙΧ και ελαφρών επαγγελματικών στη χώρα μας. Πλέον ολοένα και περισσότεροι επιλέγουν πετρελαιοκίνητα οχήματα και η Opel πρωτοστατεί σε αυτό το πεδίο…μάχης!

Πηγαίνοντας στο Ναύπλιο, είχαμε για μία ακόμη φορά την ευκαιρία να οδηγήσουμε ένα πετρελαιοκίνητο Opel, αυτή τη φορά στην Ελλάδα διότι στο εξωτερικό όταν πηγαίνουμε στις παρουσιάσεις των νέων μοντέλων, πρωτίστως (όπως ανέφερε κι ο Αλέξης Τσίπρας) οδηγούμε πετρελαιοκίνητη έκδοση. Κι αυτό επειδή στην Ευρώπη οι μισές πωλήσεις είναι πετρελαιοκίνητα οχήματα.

Τώρα, όσον αφορά στην Ελλάδα, το τελευταίο 3μηνο του 2011 αυξήθηκε στην Ελλάδα η αγορά των πετρελαιοκίνητων οχημάτων, λόγω της άρσης της απαγόρευσης. Βέβαια, στην υπόλοιπη χώρα (πλην Αθηνών – Θεσσαλονίκης) οι πωλήσεις πετρελαιοκίνητων ΙΧ δεν είχαν ποτέ απαγορευτεί και με την τεχνολογία ντίζελ να βελτιώνεται, τα 2-3 τελευταία χρόνια αρκετοί σε περιφέρεια προτιμούσαν ντίζελ αυτοκίνητο.

Φέτος, τα στοιχεία δείχνουν ότι τα ντίζελ ίσως ξεπεράσουν το 30% των πωλήσεων, μολονότι είναι κατά 10%-15% πιο ακριβά σε τιμή από τα αντίστοιχου κυβισμού βενζινοκίνητα μοντέλα. Εχουν όμως αφενός μεγάλη αυτονομία, διότι τα ντίζελ καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο και αφετέρου το πετρέλαιο είναι κάπως φθηνότερο από τη βενζίνη. Δεν παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι τα ντίζελ έχουν μεγαλύτερα διαστήματα σέρβις, ενώ και περιβαλλοντικά εκπέμπουν χαμηλούς ρύπους με τα σύγχρονα φίλτρα που διαθέτουν.

Η Opel, διεθνώς αλλά και στην Ελλάδα είναι υπολογίσιμη δύναμη στα ντίζελ, διαθέτοντας και άλλες τεχνολογίες που μειώνουν την κατανάλωση, ενώ λανσάρισε πρόσφατα και το επαναστατικό Ampera, στο οποίο θα αναφερθώ παρακάτω. Στη χώρα μας, το Corsa είναι πρώτο σε πωλήσεις σε όλα τα μοντέλα ανεξαρτήτως κατηγορίας, ενώ υπολογίζεται ότι μέχρι το τέλος του 2012 θα έχει 65% πωλήσεις ντίζελ, εξαιτίας των οικολογικών εκδόσεων ecoFLEX.

Η γκάμα μοντέλων Opel ecoFLEX

Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX

Το αστέρι της οικονομίας για την Opel, το Corsa 1.3 CDTI ecoFLEX είναι οικονομικό και προσιτό. Με Start/Stop, η κατανάλωση του πολύ αποδοτικού Corsa ecoFLEX στην κυκλοφορία της πόλης μειώνεται επιπλέον 8,7%. Σε σχέση με την πρώτη έκδοση ecoFLEX από το 2008, το Corsa με Start/Stop προσφέρει 27% περισσότερη ισχύ (95 hp από75 hp), ενώ η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων μειώνονται πάνω από 22% – στα 3,5 λίτρα/100 χλμ. και 94 γρ./χλμ. CO2 αντίχτοιχα. Συγκρινόμενο με το αμέσως προηγούμενο μοντέλο ecoFLEX, η βελτίωση της κατανάλωσης είναι 0,2 λίτρα ή 5,4%.

Astra 1.7 CDTI ecoFLEX

Στη μικρομεσαία κατηγορία, το Opel Astra 1.7 CDTI ecoFLEX με 99 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2 ) είναι το οικονομικότερο και καθαρότερο Astra όλων των εποχών σε συνδυασμό με τους αρκετούς 130 ίππους και ροπή μέχρι 300 Nm. Το ισχυρό πλεονέκτημα αυτής της μονάδας άμεσου ψεκασμού είναι το νέο σύστημα διαχείρισης κινητήρα που διασφαλίζει καλύτερη παραγωγή ισχύος, χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένα επίπεδα θορύβων και κραδασμών. Σε αυτά τα στοιχεία, συνεισφέρουν το Start/Stop, το σύστημα ανάκτησης ενέργειας πέδησης, η βελτιστοποιημένη ρύθμιση του κιβωτίου, η αποδοτική θερμική διαχείριση, η ενεργή, αεροδυναμική γρίλια στη μάσκα, το χαμηλωμένο αμάξωμα και τα φώτα ημέρας LED.

Insignia 2.0 CDTI ecoFLEX

Η έκδοση ecoFLEX του Opel Insignia 2.0 CDTI εφοδιάζεται με δίλιτρο turbo diesel κινητήρα 160 hp με ροπή 380 Nm. Το τετράθυρο μοντέλο με στάνταρ Start/Stop εκπέμπει 115 γρ./χλμ. CO2 και καταναλώνει στο μικτό κύκλο 4,3 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο κίνησης. Πίσω από αυτές τις τιμές, βρίσκονται ορισμένες τεχνικές καινοτομίας. Για παράδειγμα, ο συντελεστής οπισθέλκουσας (αεροδυναμικής) μειώθηκε στο 0,26 με την προσθήκη επένδυσης κάτω από το ρεζερβουάρ και χαμηλώνοντας το αμάξωμα κατά 10 χιλιοστά. Επίσης, οι μηχανικοί του Insignia βελτίωσαν περαιτέρω την αεροδυναμική με ένα πρόσθετο εμπρός εύκαμπτο σπόιλερ και μειώνοντας το μέγεθος των πάνω αεραγωγών, ενώ καλυτέρευσαν την κλιμάκωση του κιβωτίου και την τελική μετάδοση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου.

Εξάλλου, στις βενζινοκίνητες εκδόσεις, το Opel Insignia εφοδιάζεται με μοτέρ 1.4 turbo ecoFLEX που συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, τεχνολογία Start/Stop, EPS, αεροδυναμική επένδυση κάτω μέρους αμαξώματος και ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης, είναι ο πιο οικονομικός βενζινοκινητήρας στη μεσαία κατηγορία. Με όλα αυτά, η κατανάλωση του 1.4 turbo κινητήρα είναι μόλις 5,7λίτρα / 100 χλμ. και οι εκπομπές CO2 στα 134 γρ./χλμ. Παράλληλα, η ροπή αυξάνεται στα 200 Nm.

Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX

Το Opel Meriva 1.3 CDTI ecoFLEX με Start/Stop καταναλώνει μόλις 4,1 λίτρα/100 χλμ. στο μικτό κύκλο, που ισοδυναμεί με εκπομπές CO2 μόλις 109 γρ./χλμ. – από τις καλύτερες τιμές στην κατηγορία. Με αυτή την τεχνολογία, η κατανάλωση του κινητήρα των 95 hp μειώνεται στην πόλη κατά 0,6 στα 4,8 λίτρα – οικονομία περίπου 15%.


Μοντέλα Opel LPG

Εναλλακτική λύση το υγραέριο. Η Opel προσφέρει το Corsa 1.2 LPG ecoFLEX με ισχύ 83 hp στη λειτουργία LPG (85 hp στη λειτουργία βενζίνης), ενώ η τρίθυρη έκδοση εκπέμπει μόλις 110 γρ./χλμ. CO2 (πεντάθυρη έκδοση 115 γρ./χλμ.). Οι εκδόσεις LPG των Meriva, Astra, Zafira Tourer και Insignia βασίζονται στο βενζινοκινητήρα 1.4 turbo. Με τα μοντέλα Euro 5, η Opel προσφέρει μία ολοκληρωμένη λύση LPG από το εργοστάσιο, διασφαλίζοντας ότι τα Opel LPG ecoFLEX παραδίδονται με τα διαπιστευτήρια ποιότητας Opel και συνοδεύονται από πλήρη εργοστασιακή εγγύηση.

Ανεξάρτητα από την ετήσια χιλιομετρική κάλυψη του οχήματος και το προφίλ χρήσης, το κόστος καυσίμου μπορεί να μειωθεί κατά περίπου 40% με LPG. Παράλληλα ωφελείται και το περιβάλλον: Οι εκπομπές CO2 στη λειτουργία LPG είναι μέχρι 15% χαμηλότερες σε σχέση με αντίστοιχα μοντέλα βενζίνης. Όλες οι εκδόσεις Opel LPG ecoFLEX είναι bi-fuel – λειτουργούν με δύο είδη καυσίμου LPG και βενζίνη με τη ρύθμιση από διακόπτη – αυξάνοντας σημαντικά την αυτονομία. Αυτό σημαίνει ότι με δύο γεμάτα ρεζερβουάρ βενζίνης και LPG μπορεί να επιτευχθεί αυτονομία 1.100 χλμ. – 1.500 χλμ.

Πέραν του υγραερίου, για φέτος η Opel λανσάρισε τη νέα έκδοση φυσικού αερίου ecoFLEX του επταθέσιου Zafira Tourer με την καλύτερη αυτονομία CNG (Compressed Natural Gas) 530 χλμ. – πολύ πάνω από το στόχο των 500 χλμ. Το Zafira Tourer 1.6 CNG Turbo ecoFLEX έχει 150 hp ισχύ, ροπή 210 Nm και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα. Το όχημα χρησιμοποιεί 4,7 κιλά (7.2 κυβικά μέτρα) φυσικού αερίου στα 100 χλμ. στο μικτό κύκλο, που είναι τουλάχιστον 6% καλύτερο από το προηγούμενο μοντέλο Zafira CNG.

Παράλληλα, η Opel προσφέρει και το νέο, ισχυρό και οικονομικό κινητήρα 1.4 LPG Turbo ecoFLEX. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις ισχύος: 140 hp με ροπή 200 Nm στα Astra 5Θ και Sports Tourer και με 120 hp (175 Nm) στο Meriva. Οι εκπομπές CO2 του κινητήρα Euro 5 στη λειτουργία LPG είναι μόλις 124 γρ./χλμ. για το Meriva, 129 γρ./χλμ. για το Astra 5Θ και 132 γρ./χλμ. για το Astra Sports Tourer στο μικτό κύκλο. Με άλλο λόγια, οι εκπομπές CO2 είναι περίπου 15% χαμηλότερες από το επίπεδο εφάμιλλων βενζινοκινητήρων.

Opel Ampera – «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012» στην Ευρώπη

Το επαναστατικό, κομψό και πρακτικό Opel Ampera είναι το πρώτο ηλεκτρικό όχημα της ευρωπαϊκής αγοράς που παρέχει απεριόριστη ελευθερία κινήσεων. Για την καινοτομία του αυτή πρόσφατα ανακηρύχθηκε ως «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012». Συνολικά, το Ampera έχει ήδη κερδίσει περίπου 30 βραβεία από τον Τύπο και το κοινό, ενώ οι παραδόσεις σε 6.000 πελάτες ξεκίνησαν το Φεβρουάριο.
Το Ampera κινείται συνεχώς με ηλεκτρισμό. Μία ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης 150 hp που προσφέρει αυτονομία 40 – 80 χλμ. (ανάλογα τον τρόπο οδήγησης) αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία και μηδενικούς ρύπους με μία πλήρη φόρτιση. Σύμφωνα με τον κανονισμό ECE R101 για τη μέτρηση της κατανάλωσης και των εκπομπών CO2, το Ampera καταναλώνει κάτω από 1,6 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει λιγότερο από 40 γρ./χλμ. CO2.

Στο δρόμο, το ηλεκτρικό σύστημα κίνησης Voltec του Ampera προσφέρει ζωηρές επιδόσεις με άμεση ροπή 370 Nm, επιτάχυνση σε περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα. Το Ampera κινείται ηλεκτρικά, σχεδόν αθόρυβα, με ισχύ από τη μπαταρία. Όταν η μπαταρία φθάσει στο κατώτατο σημείο φόρτισης, τότε αρχίζει να λειτουργεί αυτόματα ένας βενζινοκινητήρας 1.4 lt - 86 hp με αποτέλεσμα η αυτονομία κίνησης να φθάνει στα 500 χλμ.
Το τετραθέσιο και τετράθυρο Ampera είναι κομψό και αεροδυναμικό, με τεχνολογικά στοιχεία που το κάνουν να ξεχωρίζει, όπως έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και λειτουργίες αφής. Σε άνεση και πρακτικότητα, τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται πλήρως διαμορφώνοντας χώρο αποσκευών 310 λίτρων.

Η Opel εκτιμά ότι στο 90% των περιπτώσεων, οι οδηγοί θα επιλέγουν ένα από τα δύο βασικά προγράμματα λειτουργίας: Normal και Sport (αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού). Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το Mountain mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους. Το Hold-charge mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα – επιτυγχάνοντας πλήρη εκμετάλλευση της αμιγώς ηλεκτρικής λειτουργίας του Ampera για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων.

Το Ampera επαναφορτίζεται εύκολα και συνοδεύεται από καλώδιο φόρτισης μήκους έξι μέτρων στο χώρο αποσκευών. Χρησιμοποιώντας μία στάνταρ ηλεκτρική πρίζα 230V/16A, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επαναφορτίζουν πλήρως τη μπαταρία σε λιγότερο από τέσσερις ώρες και να προγραμματίζουν την ώρα φόρτισης ώστε να εκμεταλλεύονται τα χαμηλότερα τιμολόγια του δικτύου ηλεκτρισμού εκτός ωρών αιχμής.

Σε επίπεδο ασφάλειας έχει περάσει με απόλυτη επιτυχία όλες τις δοκιμές πρόσκρουσης.

Στην Ελλάδα, το Ampera πωλείται 45.500 ευρώ (συμπερ. ΦΠΑ χωρίς φόρο πολυτελείας, για τον οποίο η εταιρεία πιστεύει ότι θα καταργηθεί). Η πολιτική τιμολόγησης της Opel περιλαμβάνει το συνολικό κόστος του αυτοκινήτου και της μπαταρίας.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube