Προσπάθεια ώστε να μην μειωθεί η επιβατική κίνηση προς αυτό και κατά συνέπεια προς την Ελλάδα, κάνει ο Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών "Ελευθέριος Βενιζέλος".

Ο Δ.Α.Α. αντιλαμβανόμενος την κατάσταση που επικρατεί στη χώρα μας, την πτώση της επιβατικής κίνησης εξωτερικού και εσωτερικού, αλλά και τη διακοπή των πτήσεων προς την Ελλάδα, δύο αεροπορικών εταιρειών (Thai, Gulf Air), προβαίνει σε κίνητρα προς τις αεροπορικές εταιρείες. Το πρώτο λειτούργησε, για τη χειμερινή περίοδο (1η Φεβρουαρίου - 30 Απριλίου 2012), με καλά αποτελέσματα.

Συγκεκριμένα, ο Δ.Α.Α. παρείχε ένα οικονομικό κίνητρο, πρωτοποριακό διεθνώς, που αντιστοιχούσε σε έκπτωση 25% έως 50% των χρεώσεων προς επιβάτες (passenger charges), για όσους χαμηλούς ναύλους εξέδωσαν οι εταιρείες για τα δρομολόγιά τους με αφετηρία την Αθήνα.

Τώρα, συνεχίζοντας στο ίδιο πλαίσιο, ξεκινά για την καλοκαιρινή περίοδο 2012 (έως τέλος Οκτωβρίου) ένα πρόγραμμα τριών σημαντικών κινήτρων που έχουν ως στόχο να υποστηρίξουν τις αεροπορικές εταιρείες και να συμβάλουν στη διατήρηση ή και την ενίσχυση της επιβατικής κίνησης.

Υπολογίζεται, ότι με τα νέα κίνητρα η συνολική οικονομική υποστήριξη του αεροδρομίου προς τις αεροπορικές εταιρείες αντιστοιχεί περίπου στο 20% των συνολικών αεροναυτιλιακών χρεώσεων του Δ.Α.Α. για την καλοκαιρινή περίοδο.

Βέβαια, οφείλουμε να πούμε ότι τα κίνητρα αυτά παρέχονται προς τις αεροπορικές εταιρείες προκειμένου να έχουμε μικρότερα κόστη και να διατηρήσουν τα δρομολόγιά τους προς την Ελλάδα. Πλέον, οι ίδιες, στο πλαίσιο του ανταγωνισμού αλλά και για να έχουν πληρότητα στα αεροσκάφη τους, μπορούν να μειώσουν τις τελικές τιμές προς τους ταξιδιώτες, ώστε να φανεί και σε αυτούς η μείωση των χρεώσεων του Δ.Α.Α. Αν κάτι τέτοιο δεν συμβεί, που φαίνεται μάλλον αδύνατο με τα σημερινά δεδομένα της ύφεσης, τότε ίσως η κίνηση του Δ.Α.Α. να είναι δώρον - άδωρον. Ιδωμεν...

Οσον αφορά στα κίνητρα που θα ισχύσουν έως τον Οκτώβριο 2012, είναι:

Κίνητρο διατήρησης πτήσεων
15% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο


Με στόχο τη διατήρηση της κίνησης της αντίστοιχης περυσινής θερινής περιόδου, το συγκεκριμένο κίνητρο προσφέρει 15% έκπτωση επί των τελών προσγείωσης & στάθμευσης για κάθε δρομολόγιο, υπό την προϋπόθεση ότι ο αριθμός των πτήσεων θα διατηρηθεί στα ίδια με πέρυσι επίπεδα και πάντως δεν θα μειωθεί περισσότερο από 5%. Σε περίπτωση αύξησης του αριθμού των πτήσεων, η αεροπορική εταιρεία εντάσσεται αυτόματα στο ετήσιο πρόγραμμα των αναπτυξιακών κινήτρων του ΔΑΑ.

Κίνητρο μετεπιβιβαζόμενων επιβατών
Ποσό ύψους 5 – 15 € για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη
(ίσο με έκπτωση από 30% έως 90% επί των επιβατικών χρεώσεων του Δ.Α.Α.)


Με στόχο τη διατήρηση και ανάπτυξη της μετεπιβιβαζόμενης (transfer) κίνησης μέσω της Αθήνας προς άλλους προορισμούς, το κίνητρο αυτό προσφέρει σε κάθε αεροπορική εταιρεία κλιμακωτά ένα σταθερό πόσο για κάθε μετεπιβιβαζόμενο επιβάτη κατά τη διάρκεια της θερινής περιόδου (από 5 έως 15 ευρώ ανά επιβάτη, ίσο με έκπτωση από 30% έως 90% επί των επιβατικών χρεώσεων του Δ.Α.Α.). Υπενθυμίζεται ότι οι μετεπιβιβαζόμενοι επιβάτες, απαλλάσσονται και από το Τέλος Εκσυγχρονισμού & Ανάπτυξης Αεροδρομίων (ΤΕΑΑ - σπατόσημο).

Κίνητρο για ανάπτυξη ειδικών αγορών
Ποσό ύψους 5 - 10 € για κάθε επιβάτη
(ίσο με έκπτωση από 25% έως 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του Δ.Α.Α.)


Με στόχο τη διείσδυση σε συγκεκριμένες ευρωπαϊκές αγορές με δυνατότητα δημιουργίας επιπλέον επιβατικής κίνησης (χωρίς απευθείας σύνδεση έως σήμερα με την Αθήνα), κάθε νέο δρομολόγιο της κατηγορίας αυτής θα επιδοτείται όχι μόνο με το υπάρχον «κίνητρο για νέα διεθνή δρομολόγια» αλλά και επιπλέον με ένα σταθερό ποσό ανά διακινούμενο επιβάτη (από 5 έως 10 ευρώ, ίσο με έκπτωση από 25% έως 50% επί των επιβατικών χρεώσεων του Δ.Α.Α.) που θα επιστρέφεται με την μορφή εκπτώσεων στην αεροπορική εταιρεία.

Τα νέα κίνητρα που προσφέρουν εκπτώσεις που ανέρχονται περίπου στο 20% των συνολικών αεροναυτιλιακών χρεώσεων του Δ.Α.Α. για την καλοκαιρινή περίοδο δεν είναι πλέον αυστηρά προσανατολισμένα μόνο στην υποστήριξη αναπτυξιακών αποφάσεων των αεροπορικών εταιρειών, αλλά λαμβάνουν υπόψη τα δεδομένα της κίνησης όπως αυτή διαμορφώνεται.

Συμμετέχοντας έτσι ακόμα περισσότερο στο ρίσκο των αεροπορικών εταιρειών, ο ΔΑΑ επιδιώκει να αντιμετωπίσει αποτελεσματικά τις νέες συνθήκες που έχουν διαμορφωθεί λόγω της ιδιαίτερα δύσκολης οικονομικής συγκυρίας και να συμβάλει αποφασιστικά στην προσπάθεια για την υποστήριξη και την ενίσχυση της αεροπορικής αγοράς, καθώς και στην τόνωση της δυναμικής της Αθήνας, η οποία έχει πληγεί πολύ τα τελευταία χρόνια.

Παράλληλα, σε ισχύ εξακολουθεί να βρίσκεται το πρόγραμμα κινήτρων και συγχρηματοδότησης αναπτυξιακών δράσεων των αεροπορικών εταιρειών που ο Δ.Α.Α. παρέχει σε ετήσια βάση.

Καταλήγοντας, μακάρι τα εισιτήρια τα μειωθούν, να ταξιδεύουν περισσότεροι από και προς την Ελλάδα, να έχουμε περισσότερες αεροπορικές εταιρείες, περισσότερους επιβάτες και περισσότερα έσοδα προς τη χώρα μας, ειδικά σε αυτή τη κρίσιμη εποχή.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube