Είναι από τα πλέον επιτυχημένα εμπορικά αυτοκίνητα στην Ευρώπη. Προ ημερών το 500.000ό Opel Insignia πέρασε από τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου του Russelsheim της Γερμανίας, κάτι που αποδεικνύει την υψηλή προτίμηση που δείχνουν στο μεσαίο μοντέλο της Opel οι Ευρωπαίοι καταναλωτές.
Το επετειακό μοντέλο είναι ένα λευκό Insignia Sports Tourer station wagon εφοδιασμένο με τον προηγμένο κινητήρα 2.0 BiTurboCDTI που παράγει ισχύ 195 hp, με ροπή 400 Nm και έκανε ντεμπούτο το Φεβρουάριο.
Insignia 2.0 BiTurbo CDTI: σειριακό διπλό τούρμπο και σύστημα διπλού εναλλάκτη
Εκτός από το σειριακό σύστημα turbo με δύο υπερσυμπιεστές διαφορικού μεγέθους, το Insignia 2.0 BiTurbo CDTI είναι το πρώτο επιβατικό όχημα που εφοδιάζεται με σύστημα διπλού εναλλάκτη με δύο τελείως ανεξάρτητα κυκλώματα ψύξης. Χάρη στο σειριακό διπλό τούρμπο με δύο στάδια υπερπλήρωσης, το Insignia προσφέρει άμεση και προοδευτική επιτάχυνση. Άριστο παράδειγμα το Insignia Sports Tourer, το οποίο σε συνδυασμό με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, Start/Stop (σβήνει σε στάση αυτόματα τον κινητήρα και τον επανεκκινεί αυτόματα με το πάτημα του συμπλήκτη, για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης) και μετάδοση στους εμπρός τροχούς μπορεί να επιταχύνει σε μόλις 8,9 δευτερόλεπτα και να αγγίξει τελική ταχύτητα 228 χλμ./ώρα. Κι όλα αυτά με τη μέση κατανάλωση να περιορίζεται στα 5,4 λίτρα / 100 χλμ.
Εκτός από την πετρελαιοκίνητη μονάδα 2.0 BiTurbo CDTI, η γκάμα του Insignia περιλαμβάνει τρεις ακόμα diesel κινητήρες, αλλά και τέσσερις συνδυασμούς πετρελαιοκινητήρων με συστήματα μετάδοσης. Από πλευράς βενζινοκινητήρων, ο νέος 1.4 Turbo ecoFLEX ισχύος 140hp είναι από τις αποδοτικότερες μονάδες της μεσαίας κατηγορίας με χαμηλή κατανάλωση 5,7 λίτρα / 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 134 γρ./χλμ.
Η Ιστορία Επιτυχίας του Insignia
Από το 2008 που έκανε το ντεμπούτο του, το Insignia έχει κερδίσει περισσότερα από 50 εθνικά και διεθνή βραβεία, ανάμεσα στα οποία και ο κορυφαίος τίτλος “Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2009”. Αναφορικά με την αξιοπιστία του, το Insignia αναδείχτηκε το καλύτερο μεταχειρισμένο αυτοκίνητο της μεσαίας κατηγορίας (Σεπτέμβριος 2011) από το Γερμανικό οργανισμό τεχνικού ελέγχου μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, “GTU”. Επιπλέον, το Insignia σημείωσε μεγάλη επιτυχία στην αναφορά μεταχειρισμένων αυτοκινήτων 2012 DEKRA, για δεύτερη συνεχόμενη φορά. Το όχημα ήταν πρώτο στην κατηγορία λόγω του μικρότερου αριθμού βλαβών. Στη Ρωσία αυτή τη στιγμή πρωτοστατεί στην αύξηση πωλήσεων, ενώ το 2011, περίπου 150.000 Insignia πουλήθηκαν στην Ευρώπη με τη Βρετανία και τη Γερμανία να παραμένουν οι μεγαλύτερες αγορές με 46.000 και 26.000 μονάδες αντίστοιχα.
Από όλα τα Insignia που κατασκευάζονται στο Russelsheim περίπου το 40% είναι Sports Tourer (Station Wagon), το 40% 5θυρα hatchback και το υπόλοιπο 20% 4θυρα notchback.
Το Υπερσύγχρονο Εργοστάσιο του Russelsheim
Το προηγμένο εργοστάσιο του Russelsheim ξεκίνησε να λειτουργεί τον Ιανουάριο του 2002 και φιλοξενεί τη μοναδική παραγωγική μονάδα της General Motors στην Ευρώπη που μπορεί να συναρμολογεί οχήματα δύο διαφορετικών κατηγοριών σε μία γραμμή παραγωγής: στη συγκεκριμένη περίπτωση συμπαγή και μεσαία μοντέλα.
Στο Russelsheim κατασκευάζονται 60 οχήματα την ώρα ή 860 την ημέρα, ανάμεσα στα οποία μοντέλα hatchback, notchback και Sports Tourer του Insignia και του 5θυρου Astra. Αυτό σημαίνει ότι η γραμμή συναρμολόγησης απαιτεί υψηλό επίπεδο ευελιξίας. Τα 770 πλήρως αυτοματοποιημένα ρομπότ έχουν προγραμματιστεί για να αναγνωρίζουν τις διαφορές μεταξύ των μοντέλων και να μπορούν να διαχειρίζονται περίπου 9.000 διαφορετικά εξαρτήματα για την παραγωγή του Insignia. Σχεδόν 3.000 άτομα εργάζονται σε δύο βάρδιες σε ένα εργοστάσιο που θεωρείται από τις πιο σύγχρονες μονάδες παραγωγής αυτοκινήτων παγκοσμίως.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής