Ακόμα πιό ισχυρό, ακόμα πιό οικονομικό. Η Opel συνεχίζει να ανανεώνει και να βελτιώνει το επιτυχημένο κορυφαίο μοντέλο της, Insignia. Τώρα, το προσφέρει με ένα νέο, δυναμικό και πολύ αποδοτικό μοτέρ BiTurbo Diesel. Μπορεί αυτή τη στιγμή η πλειονότητα των υποψήφιων αγοραστών αυτοκινήτων στην Ελλάδα να μην τολμούν πάνω από τα 1.800 κ.εκ. εντούτοις υπάρχουν αρκετοί που διαθέτουν χρήματα.

Το Top Model της Opel: Βραβευμένο και επιτυχημένο

Είναι αλήθεια ότι από το 2008 που έκανε το ντεμπούτο του, το Insignia έχει κερδίσει περίπου 50 εθνικά και διεθνή βραβεία, ανάμεσα στα οποία το περίοπτο Αυτοκίνητο της χρονιάς 2009”. Μέχρι τώρα έχει πλησιάσει το μισό εκατομμύριο πωλήσεις, ενώ πέρυσι παρουσίασε υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης σε βασικές αγορές, όπως: Βρετανία, Ρωσία και Τουρκία). Στη Γερμανία, το 5θυρο hatchback αμάξωμα είναι αδιαμφισβήτητος ηγέτης στις πωλήσεις της κατηγορίας του.

Πέραν του νέου κινητήραturbo πετρελαίου, η Opel προσφέρει επίσης τον πιο οικονομικό βενζινοκινητήρα στη μεσαία κατηγορία με το μοντέλο 1.4 Turbo ecoFLEX - 140 hp (μέση κατανάλωση 5,7 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 134 γρ./χλμ. CO2).

Ευφυής τεχνολογία BiTurbo diesel

Το ατού του νέου τετρακύλινδρου common rail κινητήρα, είναι το σειριακό σύστημα double turbo, με δύο στάδια υπερπλήρωσης. Η εν λόγω τεχνολογία μέχρι τώρα ήταν αποκλειστικότητα λίγων και ακριβότερων μοντέλων. Όμως η Opel αποφάσισε να την κάνει προσιτή σε μία ευρύτερη κατηγορία πελατών. Ο νέος κινητήρας μπορεί να συνδυαστεί με προσθιοκίνητο σύστημα FWD ή με τετρακίνητο all-wheel drive (AWD). Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI διατίθεται με όλες τις εκδόσεις αμαξωμάτων του Insignia: τετράθυρο, πεντάθυρο και Sports Tourer station wagon. Οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν εξατάχυτο μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο καθώς και μεταξύ FWD και AWD (με πίσω ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης).

Ο νέος 2.0 BiTurbo CDTI με 195 hp και ροπή 400 Nm είναι σχεδιασμένος για να παρέχει ευστροφία, απόκριση και πολιτισμένη απόδοση κατά την επιτάχυνση. Το προσθιοκίνητο Insignia FWD με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο επιταχύνει από 0 στα 100 χλμ./ώρα σε 8,7 δευτερόλεπτα και έχει τελική ταχύτητα 230 χλμ./ώρα. Η τετράθυρη προσθιοκίνητη έκδοση, έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα/100 χλμ., και εκπομπές 129 γρ./χλμ. CO2, ήδη στοιχεία πολύ χαμηλά επίπεδα. Όλες οι εκδόσεις με μηχανικό κιβώτιο εφοδιάζονται με Start/Stop 9σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον επανεκκινεί αυτόματα), κάτι που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης.

Σημειώνεται, ότι ενώ παλιότερα οι εξακύλινδροι πετρελαιοκινητήρες περίπου τριών λίτρων ήταν η συνήθης επιλογή, τώρα με τη μέθοδο της μείωσης των κυβικών και με την τεχνολογία BiTurbo, επιτυγχάνεται περισσότερη ισχύ με μείωση 30% στην κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Η σειριακή υπερπλήρωση διασφαλίζει ομαλή ροή ισχύος

Στο καινοτόμο BiTurbo σύστημα του Insignia δύο υπερσυμπιεστές διαφορετικού μεγέθους λειτουργούν ξεχωριστά ή ταυτόχρονα. Στο περιβάλλον του ανταγωνισμού, η Opel είναι η μοναδική κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων στη μεσαία κατηγορία που προσφέρει ένα τέτοιο προηγμένο σειριακό σύστημα υπερσυμπίεσης με κινητήρα diesel. Ο μικρότερος υπερσυμπιεστής επιταχύνει πολύ γρήγορα στις χαμηλές στροφές. Αυτό σημαίνει ότι ο κινητήρας ανταποκρίνεται στο πεντάλ του γκαζιού χωρίς καθυστέρηση (δηλαδή χωρίς turbo lag). Ξεκινώντας από τις 1250 σ.α.λ., ο οδηγός έχει ήδη στη διάθεσή του 350 Nm, ενώ στις 1750 σ.α.λ. προσφέρεται η μέγιστη ροπή των 400 Nm.

Στη μεσαία κλίμακα στροφών, και οι δύο υπερσυμπιεστές λειτουργούν μαζί, με τον μεγαλύτερο να συμπιέζει τον αέρα εισαγωγής πριν γίνει πλήρης συμπίεση από τον μικρότερο. Μία βαλβίδα παράκαμψης ελέγχεται συνεχώς, ώστε μόνο το απαραίτητο ποσοστό των καυσαερίων να οδηγείται στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι η ισχυρή επιτάχυνση είναι εξασφαλισμένη. Στις υψηλότερες στροφές (από 2500 - 3000 σ.α.λ. περίπου) όλα τα καυσαέρια ρέουν απευθείας στο μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή, διατηρώντας έτσι την αύξηση της καμπύλη ισχύος.

Στη φάση εξέλιξης του 2.0 BiTurbo CDTI, προτεραιότητα για τους μηχανικούς ήταν να διασφαλίσουν ταχεία κλιμάκωση της πίεσης υπερπλήρωσης στις χαμηλές στροφές, ενισχύοντας παράλληλα την απόκριση του γκαζιού στις μεσαίες. Ο αέρας εισαγωγής προσαρμόζεται άριστα στην κλίμακα στροφών και τις ανάγκες των δύο υπερσυμπιεστών. Στις χαμηλές στροφές, ένας πρόσθετος, υγρόψυκτος εναλλάκτης θερμότητας (intercooler) που είναι αποκλειστικά συνδεδεμένος με τον μικρό υπερσυμπιεστή φροντίζει η μικρή ποσότητα του αέρα να οδηγείται άμεσα στο θάλαμο καύσης. Στις μεσαίες στροφές, ο μεγαλύτερος και ισχυρότερος υπερσυμπιεστής έχει μεγαλύτερη συμβολή, ενώ ο αέρας εισαγωγής υπό υψηλή πίεση πλέον ψύχεται από ένα μεγαλύτερο, συμβατικό intercooler. Η Opel είναι η πρώτη που χρησιμοποιεί τέτοιο ‘σύστημα δύο ψυγείων’.

Η Opel βελτίωσε περαιτέρω την απόδοση του κινητήρα με την καινοτόμο τεχνολογία Cleantech που ελέγχει τη διαδικασία καύσης μέσω ηλεκτρονικού κυκλώματος κλειστού βρόγχου. Αισθητήρες τοποθετημένοι στους προθερμαντήρες μετρούν την πίεση σε κάθε μια μοίρα περιστροφής του στροφάλου και πάνω από 100.000 φορές το λεπτό, διασφαλίζοντας ότι ο κινητήρας λειτουργεί πάντα στο βέλτιστο "παράθυρο" των μέγιστων επιδόσεων και με ελάχιστη κατανάλωση και εκπομπές CO2. Η τρίτη γενιά του συστήματος άμεσου ψεκασμού Common Rail που λειτουργεί με πιέσεις μέχρι 2.000 bar, διοχετεύει το καύσιμο σε πιεζοηλεκτρικά μπεκ υψηλής ακρίβειας που παράγουν μέχρι οκτώ ψεκασμούς ανά κύκλο λειτουργίας. Έτσι επιτυγχάνεται μία διαδικασία καύσης υψηλής ακρίβειας με ελαχιστοποιημένο θόρυβο και εκπομπές ρύπων.

Με το νέο, κορυφαίο κινητήρα 2.0 BiTurbo CDTI, η σειρά Opel Insignia διαθέτει τώρα μία γκάμα τεσσάρων turbo diesel common-rail άμεσου ψεκασμού με ισχύ από 110 hp μέχρι 195 hp.

SuperSport Chassis με ανάρτηση HiPerStrut για όλα τα Insignia 4x4

Μία ακόμα σημαντική καινοτομία για όλες τις τετρακίνητες εκδόσεις του Insignia είναι το προαιρετικό SuperSport chassis. Αυτή η τεχνολογία που μέχρι πρότινος ήταν αποκλειστικότητα του απόλυτου σπορ μοντέλου OPC (Opel Performance Center) προσφέρεται πλέον σε ένα ευρύτερο κοινό. Το πακέτο περιλαμβάνει το μηχανοτρονικό σύστημα FlexRide με ηλεκτρονικά προσαρμοζόμενο σύστημα απόσβεσης, σύστημα πέδησης Brembo υψηλών επιδόσεων και εμπρός ανάρτηση HiPerStrut (High Performance Strut) γνωστή από το 325 hp Insignia OPC που βελτιστοποιεί τη συμπεριφορά και την ακρίβεια διεύθυνσης.

Νέα συστήματα υποστήριξης οδηγού βασισμένα σε ραντάρ αυξάνουν την ασφάλεια

Παράλληλα με την αύξηση των επιδόσεων, η ενεργητική ασφάλεια έχει βελτιωθεί σημαντικά χάρη σε ένα νέο σύστημα ραντάρ που τοποθετείται στη μάσκα. Οι αγοραστές του Insignia μπορούν να επιλέξουν το Adaptive Cruise Control (ACC). Το νέο σύστημα διατηρεί την επιλεγμένη ταχύτητα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, και προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου σύμφωνα με τις συνθήκες κυκλοφορίας, διασφαλίζοντας μία προκαθορισμένη απόσταση ασφαλείας από τα προπορευόμενα οχήματα. Το σύστημα ραντάρ υποστηρίζει και άλλες λειτουργίες όπως το Following Distance Indication (FDI) που ενημερώνει οπτικά τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα. Το Forward Collision Alert (FCA) εκδίδει ένα οπτικό και ένα ηχητικό σήμα που προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με το προπορευόμενο αυτοκίνητο. Το Collision Imminent Braking (CIB) επιβραδύνει αυτόματα το όχημα εάν διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube