Το 2012 είναι μιά πολύ δύσκολη χρονιά για το εμπόριο και ειδικά για το χώρο του αυτοκινήτου, μιά και όπως έχω ξαναγράψει το αυτοκίνητο δεν αποτελεί είδος πρώτης ανάγκης. Σε μιά έντονα πτωτική χρονιά, από πλευράς πωλήσεων, η Opel έκλεισε το πρώτο τρίμηνο του 2012, με μερίδιο αγοράς 14,6%, όντας στην πρώτη θέση της κατάταξης.

Το 2011 ήταν επίσης ιδιαίτερα πτωτικό. Πουλήθηκαν 97.682 καινούργια ΙΧ, κατά 31% λιγότερα από το 2010 (141.499). Πέρυσι, η Opel έκλεισε δεύτερη σε πωλήσεις, πίσω από την Toyota, με συνολικά 11.440 ΙΧ και μερίδιο αγοράς 11,7%. Ωστόσο, φέτος, η κατάσταση έχει δυσκολέψει πολύ. Το πρώτο τρίμηνο έχουν πουληθεί 17.179 ΙΧ, ήτοι κατά 32% κάτω από το περισνό τρίμηνο (25.267). Ομως, το χειρότερο είναι ότι οι μήνες Φεβρουάριος και Μάρτιος, έκλεισαν με -45,2% ο πρώτος και -42,6% ο δεύτερος, έναντι των αντίστοιχων μηνών του 2011! Σε αυτό το πεδίο...μάχης, το απαισιόδοξο σενάριο θέλει τις πωλήσεις στο τέλος του έτους να μην ξεπερνούν τις 70.000 μονάδες.

Προσωπικά, δεν γνωρίζω τι θα κάνει η όποια κυβέρνηση προκύψει μετά τις εκλογές, αλλά είναι δύσκολο να αντιστραφεί το κλίμα, παρά τις προσφορές που υπάρχουν από τις εταιρείες και τα νέα μοντέλα που έρχονται. Μάλιστα, αξίζει να σημειώσω ότι πάνω από το 70% των πωλήσεων αυτή τη στγμή αφορούν αυτοκίνητα μικρά σε όγκο και σε κυβισμό μέχρι 1.400 κ.εκ. Μετρημένα στα δάκτυλα είναι τα δίλιτρα και μάλλον οι ιδιοκτήτες τους θα πρέπει να βγουν στο Σύνταγμα για να εισπράξουν το μπράβο του κόσμου. Πέρα από το καλαμπούρι, αρκετοί διαθέτουν (ακόμη) χρήματα, όμως δύσκολα τα ξοδεύουν για αυτοκίνητο σε ένα περιβάλλον αβεβαιότητας. Αυτό είναι που πρέπει, πρωτίστως, να καταπολεμηθεί: η αβεβαιότητα για το αύριο και να υπάρξει σταθερότητα, ώστε να ελπίζουμε σε ανάπτυξη.

Τώρα, όσον αφορά στην Opel, τα αποτελέσματα που έφερε το πρώτο τρίμηνο είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικά σε μια φθίνουσα αγορά, διότι επιβεβαιώνεται η σταθερότητα και η εδραίωση της μάρκας, μέσα από την εμπιστοσύνη που της δείχνουν οι καταναλωτές. Το πρώτο τρίμηνο έκλεισε με 2.509 ΙΧ, όταν η δεύτερη VW έχει 1.910 και η τρίτη Toyota 1.637.

Επιμέρους, στα μοντέλα, το Corsa με μερίδιο 8,25% και 1.417 πωλήσεις, ηγείται όλων των μοντέλων της αγοράς, ενώ η Opel έχει και άλλον ένα δυνατό παίκτη στην πρώτη τριάδα, το Opel Astra με 4,49% μερίδιο και 772 αυτοκίνητα πωλήσεις.

Εκτός των Corsa και Astra που ηγούνται της αγοράς, το Opel Meriva κατέχει την πρωτιά στην κατηγορία των πολυχρηστικών με 25% (116 πωλήσεις), ενώ το Insignia μετά από τρία χρόνια κυκλοφορίας του στην Ελλάδα, συνεχίζει ακάθεκτα την επιτυχημένη του πορεία κατέχοντας την 2η θέση και μερίδιο της τάξης του 17% στην κατηγορία του (184 πωλήσεις). Πρώτο είναι το VW Passat με 205 πωλήσεις.


Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube