Μπορεί η αγορά του αυτοκινήτου στην Ελλάδα να συρρικνώνεται και μάλιστα η κατάσταση να πηγαίνει σε εποχές 1983 - 1984 όταν οι Ελληνες αγοραστές ΙΧ μετριούνταν σε ορισμένες χιλιάδες, εντούτοις ευκαιρίες πάντα υπάρχουν, με νέα μοντέλα και νέες τεχνολογίες που συμφέρουν όσους θέλουν και μπορούν να αγοράσουν ένα νέο ΙΧ. Τρανό παράδειγμα αποτελεί το τελευταίο δημιούργημα της Ford.
Αποτελούσε την "αχίλλειο πτέρνα" της Ford, η έλλειψη ενός μοτέρ μικρού κυβισμού με αρκετή ιπποδύναμη και χαμηλή κατανάλωση. Πάντα σε σύγκριση με τον ανταγωνισμό, διότι άλλες μάρκες όπως ο όμιλος VW (και με τις Audi, Seat και Skoda), η Opel και η Fiat κυρίως, έχουν από καιρό μικρά μοτέρ βενζίνης με turbo, που χαρίζουν υψηλές επιδόσεις ισχύος και ροπής, ενώ από την άλλη έχουν μειωμένη κατανάλωση και ρύπους εφάμιλλες ενός πετρελαιοκίνητου μοντέλου.
Τώρα, η Ford, αφού δημιούργησε turbo εκδόσεις στα 1.6 lt με 150 και 182 ίππους, κατέβηκε στα κυβικά δημιουργώντας ένα νέο μοτέρ 1.000 κ.εκ., μια και εκεί επικεντρώνεται πλέον η μάχη της αγοράς. Οπως έκανε με το 1.6 lt EcoBoost κινητήρα, βγάζοντας δύο εκδόσεις, έτσι έκανε και με τον 1.0 lt EcoBoost κινητήρα. Η μία έκδοση αποδίδει 100 hp με 170 Nm ροπής, έχοντας μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 109 γρ./χλμ. Η δεύτερη έκδοση έχει ισχύ 125 ίππους, με 5 λίτρα μέση κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 114 γρ./χλμ. Οσον αφορά τις επιδόσεις σε επιτάχυνση και τελική ταχύτητα, αλλάζουν ελαφρώς ανάλογα το αμάξωμα, 3θυρο, 4θυρο ή Station Wagon. Για παράδειγμα, το 5θυρο Focus των 100 ίππων με το 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η επιτάχυνση στα 0-100 χλμ./ώρα είναι 12,5 δευτερόλεπτα και η τελική ταχύτητα 185 χλμ./ώρα. Στο ίδιο αμάξωμα, με τους 125 ίππους, αλλά με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, η επιτάχυνση μειώνεται στα 11,3 δευτ., ενώ η τελική ταχύτητα αυξάνει στα 193 χλμ./ώρα.
Ο 1.0 EcoBoost χρησιμοποιεί υπερσυμπίεση και άμεσο ψεκασμό για εντυπωσιακά επίπεδα ισχύος και απόδοσης καυσίμου από το τρικύλινδρο μπλοκ του κινητήρα, που είναι μικρό όσο μία κόλα χαρτιού Α4. Αυτός ο συνδυασμός ισχύος και απαράμιλλων εκπομπών CO2 είναι πραγματικά, ασυναγώνιστος στην κατηγορία.
Αξίζει να σημειωθεί, ότι η υψηλή ροπή των 170 Nm μεταξύ 1.400 σ.α.λ. και 4.500 σ.α.λ. (ή μεταξύ 1.400 σ.α.λ. και 4.000 σ.α.λ. στην έκδοση 100 hp) υποστηρίζει ένα αποδοτικό στυλ οδήγησης και πετυχαίνει μία καλή αίσθηση επιδόσεων και καμπύλη ροπής τύπου κινητήρα πετρελαίου. Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost θα προσφέρεται επίσης με τα C-MAX και το νέο B-MAX φέτος, ενώ θα ακολουθήσουν και άλλα μοντέλα.
Τώρα, όσον αφορά στις εκδόσεις, το 5θυρο θα προσφέρεται με τρία επίπεδα εξοπλισμού και τα άλλα δύο αμαξώματα (4θυρο και Station Wagon) με δύο.
Στο 5θυρο, η βασική έκδοση Trend με τους 100 ίππους, έχοντας: 6 αερόσκαους, ABS, ESP για την ευστάθεια, σύστημα Start/Stop για τον κινητήρα, ηλεκτρικές ευκολίες, κλιματισμό, πλήρες ηχοσύστημα κ.α., κοστίζει 16.890 ευρώ. Ωστόσο, η τιμή με απόσυρση, διότι και να μην έχεις να αποσύρεις αυτοκίνητο, οι αντιπρόσωποι της Ford έχουν πιστοποιητικά απόσυρσης που τα δίνουν σε πελάτες, η τιμή μειώνεται στα 14.200 ευρώ. Η αντίστοιχη έκδοση των 125 ίππων, χωρίς απόσυρση κοστίζει 19.000 ευρώ, αλλά με απόσυρση 15.750 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής