Η Ανταρκτική είναι η 6η ήπειρος της Γης, στο Νότιο Πόλο και η πιο παγωμένη, διότι καλύπτεται συνεχώς από πάγο. Μάλιστα οι θερμοκρασίες της (μείον 91 βαθμούς Κελσίου, μετρήθηκε το 1957) είναι χαμηλότερες από της Αρκτικής στο Βόρειο Πόλο. Σε αυτό λοιπόν το παγωμένο πεδίο, πήγε και το θρυλικό Toyota Hilux που έχει παρόμοιες διακρίσεις στην καριέρα του.
Το σημαντικότερο γεγονός του Ανταρκτικού Προγράμματος ήταν ένας διπλός διηπειρωτικός διάπλους, που οργάνωσε η Extreme World Races, καλύπτοντας πάνω από 70.000 χλμ. σε τέσσερις μήνες. Στο πλαίσιο αυτό, τρία Hilux σημείωσαν νέο παγκόσμιο ρεκόρ, ανάμεσα στα οποία δύο εκδόσεις 6x6, με το καθένα να διανύει 9.500 χλμ., σε μιά συνολική απόστασξη 30.000 χλμ. Ουσιαστικά, πρόκειται για το μεγαλύτερο ταξίδι στην Ανταρκτική μέχρι σήμερα.
Από το Νοέμβριο του 2011 μέχρι το Φεβρουάριο του 2012, ομάδα με δέκα Toyota Hilux ανέλαβε να εγκαταστήσει μία αποθήκη καυσίμου και ένα μετεωρολογικό σταθμό, αλλά και να προσφέρει υποστήριξη σε επιστημονικές αποστολές και έναν αγώνα σκι.
Για να αντιμετωπίσουν τις μοναδικές και ακραίες οδηγικές συνθήκες της Ανταρκτικής, με απαγορευτικά χαμηλές θερμοκρασίες μέχρι και -50°C, υψόμετρα μεγαλύτερα των 3.400 μέτρων και τις σκληρότερες οδηγικές συνθήκες που μπορεί να διανοηθεί ανθρώπινος νους, όλα τα οχήματα προετοιμάστηκαν από την ισλανδική Arctic Trucks, μία εταιρία που ειδικεύεται στις μετατροπές 4x4.
Απαραίτητες μετατροπές ήταν η ενσωμάτωση γερανού για τη μεταφορά βαρέως εξοπλισμού, η χρήση αεροπορικού καυσίμου Jet A-1 για την αντιμετώπιση του υπερβολικού ψύχους, ένα ρεζερβουάρ 280 λίτρων (800 λίτρων για τις εκδόσεις 6x6), ανανεωμένη ανάρτηση και σύστημα μετάδοσης, κοντά διαφορικά και XL ελαστικά με πίεση 2-3 psi (τα στάνταρ ελαστικά του Hilux έχουν πίεση 29 psi) προσφέροντας μία επιφάνεια επαφής ελαστικού περίπου 17 φορές μεγαλύτερη από αυτή των στάνταρ ελαστικών.
Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας πετρελαίου 3.0- D-4D και το κιβώτιο δεν υπέστησαν καμία μετατροπή για τις αποστολές, κάτι που απέδειξε για μιά ακόμη φορά την ποιότητα και την αξιοπιστία του προϊόντος. Μάλιστα στο τέλος της πρόκλησης των 70.000 χλμ., δεν παρουσιάστηκε καμία τεχνική βλάβη.
Το Hilux, πωλείται σε περισσότερες από 135 χώρες και είναι παγκόσμιος ηγέτης στην κατηγορία pick-up.
Εξάλλου, το Land Cruiser γιόρτασε την 60ή επέτειό του, με το πρώτο οδοιπορικό στο Νότιο Πόλο, ως αυτοκίνητο υποστήριξης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής