Ισχύς, οδική συμπεριφορά, σπορ χαρακτήρας και στυλ, χαρακτηρίζουν το νέο Aprilia SRV 850.
Το στυλ παραπέμπει στον κόσμο Aprilia, στα superbikes. Το SRV 850 έχει δημιουργηθεί με βάση το GP 800, το δικύλινδρο maxi scooter που παρουσιάστηκε από το Piaggio Group το 2007 και καθιερώθηκε ως το πιο ισχυρό scooter στον κόσμο. Οι μηχανικοί της Aprilia βελτίωσαν αυτό το επαναστατικό εγχείρημα, μεταφέροντας στο νέο SRV 850 τη τεχνογνωσία δεκαετιών από τους αγώνες, και κυρίως από το Aprilia RSV4, παγκόσμιος πρωταθλητή SBK το 2010 αλλά και από το maxi-motard Dorsoduro 1200.
Μοναδικός κινητήρας
Ο κινητήρας του Aprilia SRV 850 είναι ο πρώτος και μοναδικός δικύλινδρος V90° κινητήρας που έχει τοποθετηθεί σε τέτοιο δίκυκλο, και καθιστά το maxi-σκούτερ από το Veneto το πιο γρήγορο και το πιο ισχυρό σκούτερ που κατασκευάστηκε ποτέ.
Ο κινητήρας έχει κυβισμό 839,3 κ.εκ., είναι υγρόψυκτος, εξοπλισμένος με ηλεκτρονικό ψεκασμό, με 4 βαλβίδες και δύο μπουζί ανά κύλινδρο. Χάρη σε μια νέα βελτιωμένη μονάδα ελέγχου του κινητήρα, η μέγιστη ισχύς τώρα φτάνει τους 76 ίππους στις 7.750 σ.α.λ. και η μέγιστη ροπή τα 76,4 Nm (7,8 kgm) στις 6.000 σ.α.λ., χαρακτηριστικά που τοποθετούν το νέο SRV 850 στην κορυφή της κατηγορίας του. Δύο νέοι αισθητήρες οξυγόνου (λάμδα), επιτρέπουν στη μονάδα ελέγχου του κινητήρα να βελτιώσει τη διαχείριση του μίγματος καυσίμου στους δύο κυλίνδρους, προς όφελος της κατανάλωσης, της καλύτερης λειτουργίας στο ρελαντί και τηςπροοδευτικότερης απόδοσης και ροπή στις μεσαίες στροφές.
Ωστόσο, οι σχεδιαστές δεν είχαν στο μυαλό τους μόνο τη δύναμη όταν συνέλαβαν την ιδέα αυτού του εξαιρετικού κινητήρα: ο στρόφαλος και ο άξονας μετάδοσης έχουν σχεδιαστεί να έχουν περιστροφική κίνηση αντίθετη από αυτή των τροχών, προκειμένου να επιτυγχάνεται σημαντική μείωση της περιστροφικής αδράνειας και της γυροσκοπικής επίδρασης. Ετσι, βελτιώνεται ο χειρισμός και επιτυγχάνεται γρηγορότερη είσοδος στις στροφές.
Στο Aprilia SRV 850, για καλύτερη άνεση, το ψαλίδι από αλουμίνιο εδράζεται στο πλαίσιο, εξασφαλίζοντας εξαιρετική σταθερότητα σε υψηλές ταχύτητες, ενώ και η ανάρτηση του κινητήρα στο πλαίσιο με σινεμπλόκ δεν επιτρέπει τους παραγόμενους κραδασμούς να μεταδίδονται στον αναβάτη.
Η τελική μετάδοση γίνεται μέσω μιας ισχυρής αλυσίδας Z-Ring της Regina, ενώ η 2-σε-1 εξάτμιση, δεν στηρίζεται στο πλαίσιο για να ελαχιστοποιηθούν οι κραδασμοί, και διαθέτει διπλό τελικό με ένα μοντέρνο σχεδιαστικά προστατευτικό.
Στυλ
Το SRV 850 φέρνει το στυλ των maxi-μοτοσικλετών Aprilia, στον κόσμο των scooter. Αν είναι αλήθεια, ότι τα μάτια είναι ο καθρέφτης της ψυχής, τότε το μπροστινό τμήμα του SRV 850 δεν αφήνει περιθώρια για παρανοήσεις σχετικά με τη φύση του πρώτου δικύλινδρου scooter της Aprilia: παραπέμπει στο στυλ που καθιέρωσε την διάσημη μοτοσικλέτα RSV4, τη μοτοσικλέτα. Ο τριπλός προβολέας, οι δυναμικές εισαγωγές αέρα κάτω από το φωτιστικό σώμα, το φέρινγκ σχεδιασμένο σε αεροσήραγγα, είναι τα στοιχεία που το μοναδικό SRV 850 μοιράζεται με την RSV4. Οι χρωματικοί συνδυασμοί είναι παρόμοιοι του «αδερφού» RSV4, συμπεριλαμβανομένης και της διχρωμίας μαύρο/κόκκινο της έκδοσης «Factory», της μοτοσικλέτας με την οποία πήρε μέρος ο Max Biaggi στα SBK.
Το εμπρός φτερό και καθρέφτες, που έχουν ενσωματωμένα τα φλας, ακολουθούν το αγωνιστικό στυλ της Aprilia, όπως επίσης το τιμόνι, με τα δύο αλουμινένια μπράτσα, και οι χειρολαβές πίσω τονίζουν το σπορ χαρακτήρα του.
Τα γραφικά του πίνακα οργάνων, σε στυλ Aprilia Racing, είναι στο ίδιο επίπεδο με αυτά των καλύτερων σπορ μοτοσικλετών. Τα μεγάλα αναλογικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) συνδυάζονται με μια μεγάλη, κεντρική οθόνη LCD, ένας αληθινός ενσωματωμένος υπολογιστής με πολλαπλές λειτουργίες (δύο μερικοί χιλιομετρητές, συνολικός χιλιομετρητής, δείκτης service, θερμοκρασία ψυκτικού υγρού) με δυνατότητα χειρισμού από το μπουτόν «MODE», που βρίσκεται στο τιμόνι.
Παράλληλα, η μεγάλη σέλα, κατασκευασμένη από hi-tech υλικό, έχει σπορ σχεδίαση, προσφέροντας άνεση για οδηγό και συνεπιβάτη. Το κομψό και λεπτό πίσω μέρος συμπληρώνεται από το πίσω φωτιστικό σώμα με τεχνολογία Led, που το νέο δικύλινδρο scooter της Aprilia μοιράζεται με το Dorsoduro 1200, μια άλλη «extreme» μοτοσικλέτα, σημαιοφόρο των maxi σπορ της Aprilia.
Πλαίσιο και περιφερειακά
Η μεγάλη ισχύς του κινητήρα του δικύλινδρου Aprilia, απαιτεί ένα εξαιρετικά άκαμπτο πλαίσιο. Το διπλό σωληνωτό πλαίσιο της Aprilia SRV 850 είναι κατασκευασμένο από χαλύβδινους σωλήνες υψηλής αντοχής.
Οι προσομοιώσεις και οι δοκιμές στο δρόμο έχουν δείξει ότι το SRV 850, σε πλήρη ισχύ, έχει ένα συντελεστή σταθερότητας παρόμοιο με μια μοτοσυκλέτα (1 rad / sec) και σχεδόν διπλάσιο από ένα συμβατικό σκούτερ. Η υψηλή ακαμψία μεταφράζεται σε μια εξαιρετική αίσθηση του ελέγχου κατά την οδήγηση. Το νέο maxi scooter της Aprilia μπορεί να γέρνει στις στροφές σαν μια σπορ μοτοσικλέτα, φθάνοντας τις 45°, διατηρώντας ουδέτερη συμπεριφορά και εξαιρετικό κράτημα.
Ακόμα και η ανάρτηση προέρχεται από τους αγώνες. Το ψαλίδι είναι κατασκευασμένο από χυτό αλουμίνιο και εδράζεται στο πλαίσιο, ενώ συνδέεται μέσω μοχλισμού με ένα αμορτισέρ, οριζόντια τοποθετημένο, με ρυθμιζόμενη προφόρτιση σε επτά θέσεις.
Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 41χιλιοστών βοηθά περισσότερο στο δυναμικό έλεγχο του οχήματος, βελτιώνοντας την ευστάθεια κατά το φρενάρισμα αλλά και στις στροφές. Οι ζάντες με τα 5 μπράτσα, 16 ιντσών μπροστά και 15 ιντσών πίσω, είναι κατασκευασμένες από κράμα αλουμινίου για την ελαχιστοποίηση της περιστρεφόμενης μάζας, με αποτέλεσμα τον καλύτερο έλεγχο κατά την οδήγηση. Οι μεγάλες επιδόσεις του SRV έχουν αρωγή από radial ελαστικά, με διαστάσεις 120/70 και 160/60, μπροστά και πίσω αντίστοιχα.
Τα φρένα αποτελούνται εμπρός από δύο δαγκάνες 2 εμβόλων της χρυσής σειράς της Brembo και δύο 300 χιλ. semi-floating ατσάλινους δίσκους, ενώ στο πίσω τμήμα υπάρχει μια δαγκάνα με δύο αντικριστά έμβολα και ένας ατσάλινος δίσκος 280 χιλ. Τα σωληνάκια που διαθέτουν μεταλλικό πλέγμα και οι μανέτες που μπορούν να ρυθμιστούν σε 4 θέσεις, είναι στοιχεία που φανερώνουν τη μεγάλη προσοχή που έχει δοθεί και στο σύστημα πέδησης. Το Aprilia SRV 850 είναι εξοπλισμένο με χειρόφρενο που λειτουργεί με ένα πρακτικό μοχλό στην δεξιά πλευρά της ποδιάς.
Αξεσουάρ
Μια πλήρης γκάμα αξεσουάρ συνοδεύει το SRV 850 και ενισχύουν το hi-tech πνεύμα του.
- Τελικό εξάτμισης από τιτανίο και ανθρακονήματα, σχεδιασμένο από την Arrow, με ενσωματωμένο σιγαστήρα, σημαντικά ελαφρύτερο σε σχέση με το στάνταρ τελικό. Η εξάτμιση Euro 3 είναι εγκεκριμένη από την ΕΕ για χρήση δρόμου και εξασφαλίζει ένα βαθύτερο και πιο σπορ ήχο.
- Sport Gel σέλα, με σπορ σχεδίαση, προσφέρει μέγιστη άνεση, χάρη σε ένα ένθετο ισοθερμικό gel στο σημείο που κάθεται ο αναβάτης.
- Top box με quick release, που μπορεί να χωρέσει ένα flip-up κράνος και ένα full-jet κράνος με ζελατίνα. Είναι βαμμένο στο χρώμα του οχήματος και διαθέτει πλάτη συνεπιβάτη στο υλικό και χρώμα της σέλας για ακόμη μεγαλύτερη άνεση ακόμα και σε μακρινά ταξίδια.
- Ηλεκτρονικός συναγερμός με καλωδίωση.
- Φιμέ παρμπρίζ, από υψηλής ποιότητας μεθακρυλικό υλικό, που εγγυάται καλύτερη προστασία και μέγιστη άνεση κατά την οδήγηση σε όλες τις καιρικές συνθήκες.
- Προστασία ποδιών που προσφέρει μεγαλύτερη προστασία στον αναβάτη από το κρύο και τη βροχή. Εξοπλισμένη με ειδική ασφάλεια για να μην κλέβεται και εύκολη στην εγκατάσταση, η προστασία ποδιών παρέχει επίσης μέγιστη σταθερότητα ακόμη και σε υψηλές ταχύτητες, ενώ αυξάνει την παθητική ασφάλεια χάρη στα ειδικά ανακλαστικά. Διαθέτει επίσης ενσωματωμένο αδιάβροχο κάλυμμα σέλας.
- Κουκούλα οχήματος εξωτερικού χώρου. Αδιάβροχη, προστατεύει το όχημα από σκόνη και γρατζουνιές. Ελαστική, εφαρμόζει άψογα στο όχημα ενώ διαθέτει θήκες για τα αξεσουάρ όπως βαλιτσάκι και παρμπρίζ. Έχει επίσης ανακλαστικά στοιχεία, ειδικό διαφανές κάλυμμα πινακίδας, θερμοκολλημένες ραφές και το λογότυπο Aprilia στο πλάι.
- Ταπέτα ανοδιωμένου αλουμινίου, τα οποία μπορούν να εγκατασταθούν χωρίς τροποποιήσεις στις ήδη υπάρχουσες υποδοχές στα πλαστικά του scooter. Αυτά ενσωματώνονται αρμονικά με τα ταπέτα του στάνταρ εξοπλισμού, διατηρώντας την αντιολισθητική ιδιότητά τους.
- Μηχανική κλειδαριά ασφαλείας τιμονιού, ένα γρήγορο, πρακτικό και βολικό σύστημα το οποίο, όταν δεν χρησιμοποιείται, παραμένει ασφαλισμένο μεταξύ των δυο πλευρών της σέλας. Διαθέτει επίσης ειδική προέκταση ώστε να μπορεί ο αναβάτης να ασφαλίσει το σκούτερ σε σταθερό σημείο.
- «Carbon look» μπροστινό φτερό και πλευρικά καπάκια, που ενισχύουν το sport χαρακτήρα του Aprilia SRV 850.
- Κιτ στήριξης GPS navigator Tom Tom.
Χρώματα και τιμή
Το μοντέλο θα διατίθεται σε αγωνιστικά Aprilia χρώματα άσπρο (glam white) και μαύρο (vulcan black). Αναμένεται να κυκλοφορήσει στην ελληνική Αγορά στο τέλος Μαρτίου με προτεινόμενη λιανική τιμή 9.960 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής