Και η Ισπανία μαστίζεται από ανεργία, ωστόσο εκεί υπάρχει βιομηχανία. Στην Ελλάδα, όπου η ανεργία διογκώνεται, ούτε καν έχουμε βιομηχανία τέτοιου επιπέδου. Ειδικά στον τομέα του αυτοκινήτου, είναι ανύπαρκτη. Στην Ισπανία κατασκευάζουν αυτοκίνητα και μάλιστα μερικές εταιρείες έχουν εκτοξεύσει την παραγωγή τους. Στην Ελλάδα έχουμε ως ανάμνηση το εργοστάσιο του Βόλου του ομίλου Θεοχαράκη που άνοιξε το 1980 και έκλεισε το 1995 με 170.000 αυτοκίνητα παραγωγή. Δεν ξεχνάμε και το εργοστάσιο της Pirelli στην Πάτρα που κι αυτό έκλεισε το 1991, όπως και το αντίστοιχο της Goodyear στη Σίνδο που έβαλε λουκέτο το 1996. Αιτία η υπερφορολόγηση στη χώρα μας και η έλλειψη πολιτικής για ανάπτυξη. Τότε, περίπου το 75% των ελαστικών που διανέμονταν στην ελληνική αγορά, κατασκευαζόταν στα ελληνικά εργοστάσια. Τώρα, όλα εισάγονται, διότι απλά δεν παράγουμε τίποτα!

Αφορμή για το παραπάνω σχόλιο στάθηκε η είδηση ότι η Opel γιόρτασε την παραγωγή 11.000.000 οχημάτων στο εργοστάσιο της Figueruelas στην περιοχή της Αραγονίας (Ισπανία). Το αυτοκίνητο ορόσημο, είναι ένα Meriva Cosmo 1.7 CDTI - 110 hp με 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο. Η αυτόματη έκδοση 110 hp πρόσφατα έκανε ντεμπούτο για τους αγοραστές πετρελαιοκίνητων Meriva. Το επετειακό μοντέλο είναι βαμμένο σε Casablanca White και προορίζεται για την Ιταλία, μία από τις μεγαλύτερες αγορές της Opel για τον επιτυχημένο πρωταθλητή ευελιξίας.

Ηγέτης στην ευρωπαϊκή κατηγορία το Meriva, προσφέρει υψηλό επίπεδο άνεσης και ευκολία πρόσβασης χάρη στο σύστημα πίσω θυρών FlexDoors, που ανοίγουν με αντίθετη φορά χωρίς κολόνα στη μέση. Ειδικά για την τοποθέτηση παιδικού καθίσματος είναι παιχνίδι, ενώ για άτομα μεγαλύτερη ηλικίας ή με κινητικά προβλήματα, εξυπηρετεί τα μέγιστα. Επίσης είναι το πρώτο και μοναδικό μοντέλο που έχει πιστοποιηθεί με σφραγίδα AGR για τη συνολική εργονομική φιλοσοφία του (AGR = Aktion Gesunder Rucken – Action for Healthy Back) η οποία περιλαμβάνει FlexDoors, σύστημα καθισμάτων FlexSpace, προαιρετικά εργονομικά εμπρός σπορ καθίσματα και πλήρως ενσωματωμένο σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix (προαιρετικό) – όλα αποκλειστικότητες της Opel.

Η παραγωγή του 11.000.000ού αυτοκινήτου στο ισπανικό εργοστάσιο συμπίπτει με την αναβάθμιση της γκάμας του Meriva, η οποία πρόσφατα εφοδιάστηκε με βελτιωμένους κινητήρες που αποδίδουν περισσότερη ισχύ με λιγότερη κατανάλωση. Η αποδοτική τεχνολογία Start/Stop θα διατίθεται τώρα σε όλες τις εκδόσεις ισχύος του βενζινοκινητήρα 1.4 lt. Στην έκδοση των 120 hp η κατανάλωση μειώθηκε από 5,9 σε 5,7 λίτρα / 100 χλμ. Οι μηχανικοί δημιούργησαν επίσης μία 6τάχυτη έκδοση με ροπή 200 Nm, 14 % (25 Nm) περισσότερη από την 5τάχυτη. Αυτό μεταφράζεται σε αυξημένα επίπεδα άνεσης με λιγότερες αλλαγές σχέσεων.

Η κινητήρια μονάδα που διατίθεται τώρα με το Meriva είναι κατά 10 ίππους ισχυρότερη από την προηγούμενη αυτόματη έκδοση 1.7 CDTI, ωστόσο εκπέμπει μόνο 160 γρ./χλμ. διοξειδιο του άνθρακα (CO2), ήτοι 8 γραμμάρια λιγότερο ανά χιλιόμετρο σε σχέση με την προηγούμενη.
Για όσους ενδιαφέρονται για το κόστος αλλά και το περιβάλλον, προσφέρεται ο κινητήρας υγραερίου - βενζίνης 1.4 lt LPG Turbo ecoFLEX με 120 hp που αλλάζει πρόγραμμα λειτουργίας μεταξύ βενζίνης & LPG με το πάτημα ενός μπουτόν. Έχει χαμηλότερο κόστος καυσίμου και εκπομπές C02 μόλις 124 γρ./χλμ.

Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube