Μεγάλη προσπάθεια καταβάλλεται για να αναστραφεί το δυσμενές κλίμα που υπάρχει στη Γερμανία για την Ελλάδα, με άμεσο αντίκτυπο στον τουρισμό. Προ ημερών στη μεγαλύτερη Έκθεση Τουρισμού της Ευρώπης, που έγινε στο Βερολίνο, η Ελλάδα εκπροσωπήθηκε στο μέγιστο δυνατό βαθμό και τώρα με πρωτοβουλία του Ξενοδοχειακού Επιμελητηρίου Ελλάδος, γίνεται μια ακόμη κίνηση που μπορεί να αποδειχθεί... ματ στην προσέλκυση Γερμανών τουριστών στη χώρα μας.

Είναι αλήθεια ότι περίπου 70 εκατ. Γερμανοί ταξιδεύουν κάθε χρόνο και από αυτούς 2,5 εκατ. Γερμανοί επισκέπτονται ετησίως την Ελλάδα. Κάποτε οι Γερμανοί έκαναν διακοπές αρκετές μέρες, συνεχόμενες. Όμως, τα τελευταία χρόνια έχουν αλλάξει συνήθειες και ταξιδεύουν περισσότερες φορές (3-4) για λιγότερες μέρες διακοπών, προκειμένου να γνωρίσουν περισσότερα μέρη και να σπάσουν τη μονοτονία των πολλών μηνών εργασίας. Η χώρα μας γι' αυτούς αποτελεί ένα σημαντικό προορισμό, όχι όμως τον πρώτο διότι τη θέση αυτή καταλαμβάνει η Ισπανία, δεύτερη είναι η Ιταλία και τρίτη η Τουρκία. Η Ελλάδα είναι 7η ή 8η επιλογή κι αυτό μπορεί να αντιστραφεί μόνο με συντονισμένες κινήσεις της πολιτείας αλλά και των επιχειρήσεων.

Πάντως και τα 2,5 εκατ. που έρχεται στην Ελλάδα, δεν είναι διόλου αμελητέα ποσότητα, χωρίς να παραγνωρίζουμε το γεγονός ότι πολλοί Γερμανοί έχουν αγοράσει σπίτια και εκτάσεις στην Ελλάδα, περνώντας μεγάλο διάστημα της ζωής τους εδώ. Αυτό το νούμερο, των περίπου 2,5 εκατ. τουριστών θέλει να διατηρήσει η χώρα μας κι αν είναι δυνατόν να το αυξήσει, αλλά ο γερμανικός Τύπος που αναδημοσιεύει αναφορές του ελληνικού Τύπου, δημιουργεί ανασταλτικό παράγοντα. Βέβαια, όλα αλλάζουν γι' αυτό και το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας κινήθηκε οργανωμένα και εξασφάλισε να γίνει στις 2 Μαΐου στην Αθήνα, το ετήσιο workshop του κορυφαίου τουριστικού ειδησεογραφικού Οργανισμού της Ευρώπης FVW, στο οποίο θα συμμετέχουν οι επικεφαλείς των Γερμανών Tour Operators (Ταξιδιωτικών Πρακτορείων). Είναι πολύ σημαντικό αυτό, κι ας γίνει κάπως αργά το Μάιο, που θεωρητικά οι περισσότεροι Γερμανοί τουρίστες θα έχουν αποφασίσει που θα πάνε διακοπές.

Σύμφωνα με πληροφορίες από την Έκθεση του Βερολίνου, οι πιο πολλοί Γερμανοί δεν έχουν καταλήξει για τους προορισμούς των διακοπών τους κι είναι ευκαιρία να δείξουμε τι προσφέρουμε. Εξάλλου, δεν πρέπει να βλέπουμε μόνο το παρόν αλλά και το μέλλον. Μην ξεχνάμε ότι η μισή Ελλάδα και όλη η νησιωτική χώρα, ζει από τον τουρισμό. Κι εκεί υπάρχουν διάφορες απόψεις περί των πολιτικών καταστάσεων και της γερμανικής εποπτείας των οικονομικών της Ελλάδας, ωστόσο κοιτάζουν και το πως θα ζήσουν. Δεν είναι όλα στη ζωή "στ' άρματα, στ' άρματα". Η κυβέρνηση οφείλει να ξεκαθαρίσει την κατάσταση και να αλλάξει τα δεδομένα σε πολιτικό επίπεδο στην Ευρώπη κι όχι λαοί, ο απλός ο κόσμος να καταφέρετε εναντίων άλλων που ενδεχομένως έχουν τις ίδιες αγωνίες για το μέλλον.

Τώρα, σχετικά με το workshop, θα πραγματοποιηθεί χώρα στο ξενοδοχείο Μεγάλη Βρετανία και στη συνέχεια οι Tour Operators θα επισκεφθούν κορυφαία ξενοδοχειακά συγκροτήματα της χώρας. Η σχετική πρωτοβουλία του Ξ.Ε.Ε. εντάσσεται σε σχέδιο δράσης άμεσης απόδοσης μέτρων επικεντρωμένων στις αγορές που παρουσιάζουν σημαντική υστέρηση στις κρατήσεις.
Ειδικότερα και προς την κατεύθυνση αυτή, το Ξ.Ε.Ε. εξασφάλισε στενή συνεργασία με τους κορυφαίους παράγοντες της γερμανικής τουριστικής αγοράς μέσω του καταξιωμένου γερμανικού εκδοτικού οργανισμού FVW. Οι δυο φορείς θα διοργανώσουν από κοινού workshop με προσκεκλημένους τους πιο σημαντικούς Τour Οperators και διοργανωτές συνεδρίων της Γερμανίας, για να συζητήσουν με τους Έλληνες ξενοδόχους και την πολιτική ηγεσία του τουρισμού στρατηγικές άμεσης ενίσχυσης της τουριστικής ζήτησης από τη Γερμανία τόσο συνολικά για το ελληνικό τουριστικό προϊόν όσο και για τις εξειδικευμένες τουριστικές αγορές.

Σημειώνεται, ότι η Αθήνα επελέγη ως χώρος υποδοχής του workshop, με σκοπό να δοθεί το μήνυμα στους προσκεκλημένους, αλλά και στους εκατοντάδες χιλιάδες αναγνώστες του FVW ότι η πρωτεύουσα, ως η πρώτη αντανάκλαση της χώρας, δεν κλυδωνίζεται κι ότι η Ελλάδα εξακολουθεί να είναι ελκυστική και έτοιμη να υποδεχθεί με ποιοτικές υπηρεσίες και ανταγωνιστικές τιμές όλους τους τουρίστες που την κατατάσσουν στους πιο δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς του κόσμου.

Επιστολή στον Πρωθυπουργό.

Tην ανάγκη συντονισμού και ενίσχυσης της επικοινωνίας της Ελλάδας προς το εξωτερικό, επισημαίνει με επιστολή του προς τον πρωθυπουργό της χώρας Λουκά Παπαδήμο το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδος.
Στην εν λόγω επιστολή που εστάλη στις 2 Μαρτίου ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. Γιώργος Τσακίρης υπογραμμίζει ότι «η δυσφήμιση που υφίσταται η χώρα μας εξαιτίας των δημοσιονομικών της προβλημάτων και της αρνητικής εικόνας που εκπέμπει προς τα έξω, σε συνδυασμό με την αβεβαιότητα που επικρατούσε επί σειρά μηνών, για το αν θα καταφέρουμε να παραμείνουμε στην ζώνη του ευρώ, έχουν "θολώσει" το τουριστικό μας προφίλ και έχουν προκαλέσει σημαντική μείωση του ρυθμού τουριστικών κρατήσεων προς τη χώρα μας».
Ο Γιώργος Τσακίρης τονίζει ότι η κρίση εμπιστοσύνης που περιβάλλει την Ελλάδα ιδιαίτερα στις χώρες της κεντρικής Ευρώπης, δεν μπορεί να αντιμετωπισθεί με τα συνήθη εργαλεία προβολής του ελληνικού τουρισμού. «Χρειάζεται άλλου τύπου προσέγγιση, την οποία θα πρέπει να διαμορφώσουμε και να εκπέμψουμε συντεταγμένα και συνολικά ως χώρα το ίδιο κατάλληλο μήνυμα. Ο απαραίτητος συντονισμός είναι αναγκαίο να προέλθει μόνο από εσάς ως επικεφαλής της κυβέρνησης, με τη συμμετοχή φυσικά όλων των φορέων που εκπροσωπούν την Ελλάδα στο εξωτερικό», συμπληρώνει στην επιστολή του ο πρόεδρος του Ξ.Ε.Ε. και προσθέτει: «αντιλαμβανόμαστε ότι ηγείστε μιας οικουμενικής κυβέρνησης, προκαθορισμένης διάρκειας και σκοπού, αλλά δυστυχώς οι όποιες παρεμβάσεις πρέπει να δρομολογηθούν εδώ και τώρα. Ο Μάρτιος, είναι για τους τουριστικούς φορείς ο κρίσιμος μήνας που σηματοδοτεί την εξέλιξη της ζήτησης για την τουριστική σαιζόν που ακολουθεί και προϊδεάζει για την πορεία των τουριστικών μεγεθών». Καταλήγοντας ο Γιώργος Τσακίρης αναφέρει: «H συγκυρία επιβάλλει να χαράξουμε την κατάλληλη στρατηγική επικοινωνίας για να διαχειρισθούμε αυτή την κρίση με μέθοδο και σχέδιο, καθώς επίσης και να εστιάσουμε σε ενέργειες, οι οποίες να είναι χαμηλού κόστους και συγχρόνως να αποδειχθούν ιδιαίτερα αποτελεσματικές».

Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube