Η περσινή χρονιά ήταν μία από τις καλύτερες για τους τίτλους που ασχολούνται με την εξομοίωση του ποδοσφαίρου στα συστήματα οικιακής ψυχαγωγίας και τους προσωπικούς υπολογιστές. Το FIFA έκανε ένα ακόμη βήμα προς τα μπροστά με το FIFA 12, ενώ η Konami δείχνει να μπαίνει σε σωστό μονοπάτι και συνεχίζει να βελτιώνει το PES, με το PES 2012 να είναι από τα καλύτερα της τελευταίας τριετίας.

Τι συμβαίνει όμως με τις εκδόσεις του τίτλου στα φορητά συστήματα; Γιατί πάντα αυτές οι παραγωγές έρχονται με προβλήματα και γιατί μας οδηγούν στο να μην τις προτιμούμε; Η ΕΑ έχει την απάντηση και συνοδεύει το PlayStation Vita με έναν τίτλο της δικής της σειράς. Αντί για το FIFA 12, το νέο φορητό σύστημα της Sony υποδέχεται μεν το franchise, αλλά με τον γενικότερο τίτλο FIFA Football. Ο λόγος αυτής της απόφασης; Ουσιαστικά, δεν πρόκειται για μεταφορά του τελευταίου τίτλου της εταιρίας στο Vita, αλλά για μία κάπως διαφορετική προσέγγιση που συνοψίζει σε ένα Game Card στοιχεία από τα δύο τελευταία games.

Η ομάδα ανάπτυξης τα έχει αναμείξει τόσο έξυπνα, που παρόλο που ο τίτλος βασίζεται κυρίως στο FIFA 11, δε δείχνει… προπέρσινος, αλλά απόλυτα προσαρμοσμένος στα σημερινά δεδομένα των φορητών συσκευών (κάθε κατηγορίας). Τα στοιχεία παικτών και ομάδων είναι πλήρως ενημερωμένα μέχρι και την τελευταία μεταγραφική περίοδο. Τι προσφέρει σε επίπεδο gameplay ο νέος τίτλος; Τα βασικά και όσα θα χρειάζονταν για να μην κάνουν την παραγωγή για το PlayStation Vita «βαριά» όσο αυτήν των οικιακών συστημάτων τα δύο τελευταία χρόνια.

Αφήνοντας πίσω τηνImpact Engine, ο τίτλος προσφέρει κλασικά τζαρτζαρίσματα και επαφές σωμάτων που είδαμε στοFIFA 11, σε μία απόφαση που σίγουρα έχει να κάνει με την πρόθεση της εταιρίας να έχουμε ένα πιο arcade τίτλο ποδοσφαίρου, όσο κι αν πλέον αυτή η έννοια προσπαθεί να απομακρυνθεί από το franchise. Συνολικά, μιλάμε για τον πλέον εξελιγμένο τίτλο FIFA που έχει εμφανιστεί σε φορητό σύστημα μέχρι σήμερα, χρησιμοποιώντας ζωντανά χρώματα και πολύ μεγάλο επίπεδο λεπτομέρειας στα μοντέλα των αθλητών και τα γήπεδα.

Μοναδικό τεχνικό ζήτημα που εντοπίζεται είναι η πτώση του frame rate που δεν προκαλείται σε συγκεκριμένες συνθήκες, αλλά εμφανίζεται σε πάρα πολλές περιπτώσεις κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Χωρίς να μπορεί να προκαλέσει σημαντική απώλεια βαθμών στο ίδιο το game, είναι εμφανές ότι πέραν των 60 frames που συναντάει κανείς στην Arena του κεντρικού μενού, η συνθήκη αυτή δεν υφίσταται πουθενά αλλού. Από τη στιγμή που ο διαιτητής θα σφυρίξει την έναρξη του αγώνα, ο ρυθμός ανανέωσης της οθόνης πέφτει αρκετά, σε σημεία που σε πχ. εκτέλεση κόρνερ είδαμε τον τερματοφύλακα να κάνει έξοδο σε slow motion.

Στα καθαρά τεχνικά ζητήματα του ίδιου του game, τοprecision dribbling και η impact engine λάμπουν δια της απουσίας τους, ενώ το tactical defending που έχει αποτελέσει σημείο αναφοράς δείχνει να παρουσιάζεται μερικώς. Ειδικά στο τελευταίο χαρακτηριστικό, φαίνεται πως οι περισσότεροι παίκτες θα αρκεστούν απλά στο παρατεταμένο πάτημα του πλήκτρου άμυνας, έτσι ώστε να κολλάνε πάνω στους αντιπάλους και να τους κόβουν την μπάλα ή να κάνουν κάποιο φάουλ. Όσον αφορά στο ΑΙ, στους αγώνες που έπαιξε το Enternity δεν είδε διαφορές από τις οικιακές εκδόσεις, αν και στα χαμηλότερα επίπεδα δυσκολίας, η τεχνητή νοημοσύνη παρουσιάζει σημαντικά προβλήματα λήψης σωστών αποφάσεων.

Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης στο Enternity.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube