Αποστολή στη Γενεύη, Δημήτρης Μπαλής.
Σε συνέχεια των παρουσιάσεων, κι ενώ η 82η Διεθνής Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης βρίσκεται σε εξέλιξη, σας δίνουμε μιά γερή γεύση από μοντέλα που κυριολεκτικά βάζουν φωτιά στην άσφαλτο. Αυτοκίνητα υπερ-υψηλών επιδόσεων που προσέλκυσαν τα βλέμματα και συνήθως περιστοιχίζονταν από καλλίγραμμα μοντέλα. Ιδού λοιπόν τι είδαμε και τι σας δείχνουμε...
Ferrari F12 Berlinetta
Γνωστό το όνομα Berlinetta από τη…Fiat και τη έκδοση του 128 τη δεκαετία του 80. Τώρα, η Ferrari, του ιδίου ομίλου, επαναφέρει αυτό το ιστορικό όνομα σε ένα μεγαθήριο με coupe σχεδίαση. Φορά κινητήρα V12 στις 65 μοίρες 6.262 κ.εκ. ισχύος 740 ίππων στις 8.250 σ.α.λ., με ροπή 690 Nm στις 6.000 σ.α.λ. Επιταχύνει σε μόλις 3,1 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 340 χλμ./ώρα. Ανάλογες και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, στα 350 γρ./χλμ. Δυστυχώς, οι επιδόσεις απαιτούν κατανάλωση.
Koenigsegg Agera R
Ειδικές εκδόσεις παράγει η Koenigsegg με το εντυπωσιακό άνοιγμα του πίσω μέρους που φιλοξενεί έναν πανίσχυρο κινητήρα 5.0 lt V8 -1.140 hp στις 7.100 σ.α.λ. με ανάλογη ροπή 1.000 Nm μεταξύ 2.700 και 6.170 σ.α.λ. Διθέσιο αμάξωμα από ανθρακονήματα και αλουμίνιο, έχει μήκος 4,293 μ. και ζυγίζει 1.330 κιλά. Πραγματικά εκρηκτικό στην επιτάχυνση με 2,9 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και χρειάζεται 30,5 μέτρα για να φρενάρει από τα 100 χλμ./ώρα στα 0 χλμ./ώρα. Παρά τις επιδόσεις έχει μέση κατανάλωση 14,7 λίτρα ανά 100 χλμ.
Lamborghini Aventador J
Δώστε μου μάτια να το βλέπω, διότι για να το οδηγήσω «φάτε μάτια ψάρια». Ένα εκπληκτικό μοντέλο, όπως άλλωστε ξέρει να φτιάχνει η Lamborghini και οι μηχανικοί της στη Μπολόνια. Χωρίς παρμπρίζ και οροφή, έχει μόνο δύο μικρούς ανεμοθώρακες μπροστά, ίσα ίσα για να κόβουν τον αέρα σε οδηγό και συνεπιβάτη οι οποίοι επιβάλλεται να φορούν κράνος. Μηχανικά, βασίζεται στην έκδοση παραγωγής Aventador LP 700-4, με 12κύλινδρο κινητήρα V60 μοιρών 6.5 lt - 700 hp στις 8.250 σ.α.λ.. Εχει ροπή 690 Nm στις 5.500 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 7άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αμάξωμα είναι από ανθρακονήματα και πολυμερή, ελαφρύ (1.575 κιλά) αλλά ιδιαίτερα ανθεκτικό. Ακρως αεροδυναμική σιλουέτα με κοψίματα μπροστά και διαχύτη πίσω με δύο πολυγωνικές εξατμίσεις και αεροτομή ψηλά.
Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport VITESSE
Τα λόγια είναι περιττά. Ένα πύραυλος εδάφους – εδάφους με μοτέρ W16 7.993 κ.εκ. ισχύος 1.200 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. Απίστευτη ροπή 1.500 Nm μεταξύ 3.000 και 5.000 σ.α.λ. Αρκετά μακρύ με 4.462 μ. θα δυσκολέψει στο…παρκάρισμα στην πόλη, αλλά αν του δώσεις δρόμο θα αναπτύξει εύκολα 410 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα. Ζυγίζει αρκετά, 2.065 κιλά και ρουφάει ένα βενζινάδικο με κατανάλωση 23,1 λίτρα στα 100 χλμ. Ανάλογες και οι εκπομπές ρύπων με 539 γρ./χλμ. Προφανώς δεν είναι περιβαλλοντικά…συμβατό!
Pagani Huayra
Ορθάνοικτο. Τα καπό και οι πόρτες όλα προς τα πάνω. Σαν να λέμε ψηλά τα χέρια. Κυριολεκτικά κοιτώντας το σε αφοπλίζει, ενώ και στο δρόμο βάζει φωτιά ο κινητήρας της AMG V12 90 μοιρών. Είναι 5.980 κ.εκ. με ισχύ 730 ίππους και ροπή 1.000 Nm μεταξύ 2.250 και 4.500 σ.α.λ. Εχει μήκος μόλις 2,795 μέτρα και ζυγίζει 1.350 κιλά το αμάξωμα από ανθρακονήματα και αλουμίνιο. Επιταχύνει σε 3,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα και αντίστροφα φρενάρει σε 2 δευτ.! Αναπτύσσει τελική ταχύτητα 360 χλμ./ώρα, έχει μέση κατανάλωση 15 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 343 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Φορά ελαστικά Pirelli 255/35 R19 μπροστά και 335/30 R20 πίσω.
Spano GTA
Ακόμα ένα υπεραυτοκίνητο φτιαγμένο από κυψέλες ανθρακονημάτων, κέβλαρ και κυψέλες τιτανίου. Μονοκόκ αμάξωμα 4,6 μ. μήκους που ζυγίζει 1.350 κιλά. Φορά κινητήρα 8.300 κ.εκ. V10 ισχύος 820 hp στις 6.300 σ.α.λ. με ροπή 960 Nm. Επιταχύνει σε 2,9 δευτ. και φθάνει τελική ταχύτητα στα 350 χλμ./ώρα. Φρένα κεραμικά και με ανθρακόνημα και ελαστικά Pirelli P Zero. Μάλιστα, τα περισσότερα αυτοκίνητα υπερ-υψηλών επιδόσεων της Εκθεσης, φορούσαν ελαστικά της ιταλικής μάρκας.
Bertone Nuccio
1912-2012. O Bertone γιορτάζει 100 χρόνια δημιουργίας ιδιαίτερων μοντέλων. Ο ιταλικός οίκος έχει φτιάξει πολλά αυτοκίνητα παραγωγής, διαφόρων εταιρειών, ωστόσο πάντα στη Γενεύη εντυπωσιάζει με πρωτότυπες εκδόσεις, όπως τώρα με το Nuccio που αποτελεί ένα θαύμα για την 100χρονη ιστορία της μάρκας. Φορά κινητήρα τοποθετημένο στο κέντρο, 4.3 lt V8 ισχύος 480 hp. Μονοκόκ αμάξωμα μήκους 4,8 μ., συνεχίζει την παράδοση Bertone με εντυπωσιακά μοντέλα, όπως η Alfa Romeo Carabo (1968), η Lancia Stratos Zero (1970) και η Lamborghini Countach (1971). Απίστευτα αεροδυναμικό αμάξωμα, όπου η διχρωμία κάνει τη διαφορά.
Giugiaro Brivido
To 1968 o Τζιορτέτο Τζιουτζιάρο έφτιαξε τον ομώνυμο οίκο σχεδίασης αυτοκινήτων στην Ιταλία, στο Μιλάνο. Εχω επισκεφθεί τα γραφεία και το εργοστάσιο και έχω μείνει έκπληκτος από τις δημιουργίες του. Όλα αυτά τα χρόνια συμμετέχει στην Εκθεση της Γενεύης με ιδιαίτερες δημιουργίες, όπως τώρα με το Brivido. Ένα τετραθέσιο μοντέλο σε συνεργασία με τους μηχανικούς του ομίλου της VW που είναι πρωτότυπο και υβριδικό. Εχει μήκος κοντά στα 5 μέτρα και είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο, ανθρακονήματα και γυαλί. Αυτοκίνητο της κατηγορίας μεγάλου τουρισμού, με τεχνολογικό εξοπλισμό αιχμής, σαν τις δύο κάμερες που βρίσκονται πάνω από τις πλαϊνές εισαγωγές αέρα. Εφοδιάζεται με κινητήρα 3.0 lt – 360 hp, επιταχύνει σε 5,8 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 275 χλμ./ώρα. Οι μπροστινές θέσεις είναι ασύμμετρες.
Honda NSX Concept
Μετά την Αμερική, η Honda παρουσίασε και στην Ευρώπη το εντυπωσιακό πρωτότυπο NSX. H Honda μας έχει συνηθίσει σε υπερ-αυτοκίνητα και συνεχίζει με ένα μοντέλο που έχει κεντρικά τοποθετημένο κινητήρα V6 και ένα ηλεκτρικό μοτέρ και δύο ηλεκτρικά μοτέρ μπροστά. Ο κινητήρας βενζίνης δίνει κίνηση πίσω και τα ηλεκτρικά μοτέρ μπροστά, δημιουργώντας συνθήκες τετρακίνησης, ενώ όταν χρειαστεί μεταφέρουν περισσότερη ροπή στον μπροστινό άξονα. Η κίνηση μεταδίδεται με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη.
Hyundai i-oniq
Το νέο πρωτότυπο της Hyundai προβάλλει τη νέα τεχνολογία και το σχεδιασμό που σκέφτεται η εταιρεία για το μέλλον. Το i-oniq είναι ένα ηλεκτρικό σπορ πεντάθυρο μοντέλο με έναν εξελιγμένο βενζινοκινητήρα. Μυώδες, με 4,4 μ. μήκος, έχει καμπίνα προσανατολισμένη στον οδηγό και χώρο για τέσσερις επιβάτες. Ο υψηλής τεχνολογίας εξοπλισμός που έχει στη διάθεσή του ο οδηγός αντικατοπτρίζει τη σύγχρονη αλλά και μελλοντική αναβάθμιση της ηλεκτρονικής τεχνολογίας. Το πρωτότυπο μοντέλο i-oniq διαθέτει καινοτόμο κινητήρα που αποδεικνύει τη δέσμευση της Hyundai για «καθαρή» τεχνολογία. Ένας 1.0 lt τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας συνδυάζεται, μέσω μιας γεννήτριας, με ένα ηλεκτρικό μοτέρ με μπαταρία ιόντων λιθίου που παράγει 109 ίππους. Στην ηλεκτρική λειτουργία έχει αυτονομία 120 χλμ., ενώ με τη βοήθεια του βενζινοκινητήρα μπορεί να ταξιδέψει μέχρι 700 χλμ., εκπέμποντας μόλις 45 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Bentley EXP 9 F
10 χρόνια συμπληρώνονται φέτος από την αναγέννηση της βρετανικής Bentley, η οποία αποτελεί το 11ο μέλος της οικογένειας VW. Στη Γενεύη εντυπωσίασε με το πρώτο της SUV μοντέλο, που είναι πρωτότυπο αλλά θα προχωρήσει στην παραγωγή και θα πλαισιώσει τη γκάμα των μοντέλων της μάρκας. Φορά κινητήρα W12 6.0 lt που μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς με 8άρι κιβώτιο ταχυτήτων. Διάχυτη η πολυτέλεια με πινελιές αλουμινίου, δέρμα και ξύλο, ενώ ακόμα πιο εντυπωσιακό ήταν το ενσωματωμένο πακέτο πικ-νικ στο πορτμπαγκάζ, κι αυτό βέβαια με πολυτελή σιρβίτσιο. Λεφτά…υπάρχουν!
Porsche Boxter
Παγκόσμια πρεμιέρα για τη νέας γενιάς Boxster. Βασικό στοιχείο είναι το σημαντικά μικρότερο βάρος της, χάρη στο ελαφρύ αμάξωμα που διαθέτει, αλλά και το απολύτως ανασχεδιασμένο πλαίσιό της. Κατά την εξέλιξη του μοντέλου, η Porsche όχι μόνο ενίσχυσε σημαντικά τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, εξασφαλίζοντας έτσι «καθαρή» οδηγική ευχαρίστηση, αλλά βελτίωσε και την αποδοτικότητα των κινητήρων στην κατανάλωση καυσίμου κατά 15%. Ανάλογα το μοντέλο, η κατανάλωση καυσίμου παραμένει αρκετά κάτω από τα 8 λίτρα ανά 100 χλμ. Χάρη στην εκ βαθέων ανανέωση με κοντύτερους προβόλους, παρμπρίζ που έχει μετατοπισθεί σημαντικά προς τα εμπρός, πιο επίπεδη σιλουέτα και εκφραστικές αιχμές, ο τρόπος που το roadster αυτό «πατάει» στο δρόμο είναι πλέον πιο μυώδης και πιο εντυπωσιακός. Στο εσωτερικό υπάρχει μεγαλύτερη ευρυχωρία, ενώ η φιλοσοφία του αντικατοπτρίζει τη νέα γραμμή της Porsche με την ανασηκωμένη κεντρική κονσόλα. Η βασική έκδοση φορά κινητήρα 2.7 lt – 265 hp (συν 10), ενώ στην έκδοση S υπάρχει μοτέρ 3.4 lt – 315 hp (συν 5 από την τωρινή S). Χαμηλή κατανάλωση η πρώτη με 7,7 λίτρα στα 100 χλμ. και 8 λίτρα η S. Αντίστοιχες επιταχύνσεις 5,7 και 5 δευτ.
BMW 6 Series Gran Coupe
Παγκόσμια πρεμιέρα για ένα υψηλής αισθητικής και τεχνολογίας αυτοκίνητο. Το πρώτο 4θυρο, 4θέσιο coupe της BMW με ένα επιπλέον κάθισμα για μικρότερου αναστήματος επιβάτες. Μεγάλο πορτμπαγκάζ από 460 έως 1.265 λίτρα. Τρεις διαθέσιμοι κινητήρες: σε σειρά 6κύλινδρος βενζίνης στην BMW 640i που προσφέρει 320 hp, 6κύλινδρος σε σειρά πετρελαίου της BMW 640d ισχύος 313 hp και ένας νέος V8 στην BMW 650i με απόδοση 450 hp. Ολοι συνδυάζονται με 8άρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, διαθέτουν σύστημα Start/Stop που σβήνει τον κινητήρα και τον ανάβει αυτόματα καθώς και σύστημα ECO PRO που μειώνει περαιτέρω την κατανάλωση. Στην ανώτερες εκδόσεις θα υπάρχει διαθέσιμο και σύστημα τετρακίνησης xDrive.
Lexus LF-LC
Η Lexus συνηθίζει να παρουσιάζει εντυπωσιακά πρωτότυπα, μερικά εκ των οποίνω με παραλλαγές οδηγούνται στην παραγωγή. Και βέβαια, η θυγατρική μάρκα του ομίλου Toyota, εμμένει στην υβριδική τεχνολογία. Το LF-LC, είναι ένα υβριδικό 2+2 θέσεων sports coupe, αυτοκίνητο, το οποίο έκανε παγκόσμια εμφάνιση στην αρχή του χρόνου στο Ντιτρόιτ και τώρα ευρωπαϊκής εμφάνιση στη Γενεύη. Τεχνολογικό επίτευγμα, με φώτα ημέρας και δυναμική σχεδίαση, εφοδιάζεται με οθόνη αφής 12,3 ιντσών. Ο κινητήρας είναι τοποθετημένος μπροστά, αλλά μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα. Αποδίδει 500 hp όμως χάρη στην υβριδική τεχνολογία οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 150 γρ./χλμ.
Mazda Takeri
Ουσιαστικά πρόκειται για το επόμενης γενιάς Mazda 6. Το πρωτότυπο Takeri είναι ένα συναρπαστικό 4θυρο sport coupe μοντέλο που εφοδιάζεται με της νέας γενιάς κινητήρα πετρελαίου SKYACTIV-D 2.2 lt που διαθέτει εξελιγμένο σύστημα i-stop idle-stop και νέο 6τάχυτο αυτόματο SKYACTIV-Drive κιβώτιο. Θα διαθέτει και νέο κινητήρα βενζίνης SKYACTIV-G . Επίσης, είναι το πρώτο Mazda που χρησιμοποιεί σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα και μπορεί να μετατρέψει την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική κατά την διάρκεια της επιβράδυνσης και να την αποθηκεύσει σε πυκνωτές. Η ενέργεια αυτή στη συνέχεια χρησιμοποιείται για να μειώσει το ηλεκτρικό φορτίο του κινητήρα και αυξάνει την οικονομία καυσίμου έως και 10% χωρίς να επηρεάζεται η απόδοση.
Opel Astra OPC
Το είδα για δεύτερη φορά ακίνητο. Η πρώτη ήταν στη Μαγιόρκα πριν λίγο καιρό κατά την παρουσίαση του Opel Astra GTC, του τρίθυρου αλλά πολύ διαφορετικά στημένου στο δρόμο Astra και τώρα η δεύτερη στην Εκθεση της Γενεύης. Θα το οδηγήσω σύντομα διότι γνωρίζω ότι είναι το ταχύτερο Astra στην ιστορία του μοντέλου. Φορά turbo μοτέρ βενζίνης 2 λίτρων με ισχύ 280 ίππους και 400 Nm ροπή. Επιταχύνει σε 6 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Προσθιοκίνητο, με δυναμικό πακέτο ανάρτησης, δύο προγράμματα λειτουργίας «Sport» και «OPC», ESP φυσικά για τον έλεγχο της ευστάθειας και νέα, πιο ελαφριά μπάκετ καθίσματα. Σύντομα στην αγορά.
Disco Volante
Η Touring Superleggera γνωστή για τις μετατροπές της, ακριβώς 60 χρόνια μετά την παρουσίαση της C52 Disco Volante, εμφάνισε τη σύγχρονη εκδοχή της στη Γενεύη. Ένα μοντέλο βασισμένο στο σασί της Alfa 8c Competizione, διθέσιο coupe με κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και προς το κέντρο. Η κατανομή του βάρους είναι 49-51% μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ στην ανάρτηση έχουν χρησιμοποιηθεί διπλά ψαλίδια εμπρός και πίσω. Φορά ελαφρύ κινητήρα βενζίνης V8 4.7 lt - 450 hp στις 7.000 σ.α.λ. με 470 Nm ροπής στις 4.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6άρι εν σειρά κιβώτιο ταχυτήτων. Επιταχύνει σε 4,2 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 292 χλμ./ώρα.
Subaru BRZ
Κοινοπραξία με την Toyota της οποίας χρησιμοποιεί το αμάξωμα, αλλά η ίδια εφοδιάζεται με μηχανικά μέρη, όπως τον κινητήρα βενζίνης 2.0 lt – 200 hp. Είναι ο γνωστός επίπεδος boxer τοποθετημένος μπροστά, αλλά μεταδίδει την κίνηση στον πίσω άξονα. Συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και αγγίζει ροπή 205 Nm. Η μέση κατανάλωση έχει μειωθεί στα 7,8 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπέμπει 181 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Φουλ εξοπλισμένο σε ηλεκτρονικά συστήματα ασφάλειας, αποτελεί μοντέλο παραγωγής και θα διατίθεται από φέτος το καλοκαίρι.
Περισσότερα σε λίγο...