Αποστολή στη Γενεύη, Δημήτρης Μπαλής.
Μπορεί στην Ελλάδα οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων να βρίσκονται στο ναδίρ, καταγράφοντας το χειρότερο αρνητικό ρεκόρ των τελευταίων 25 χρόνων, ωστόσο η βιομηχανία αυτοκινήτου κινείται με αντίθετους ρυθμούς. Ολοένα και περισσότερα νέα μοντέλα παρουσιάζονται, καλύτερα εξοπλισμένα, με νέους μικρότερου κυβισμού κινητήρες –ως επί το πλείστον turbo- για μεγαλύτερη απόδοση αλλά χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Με αναβαθμισμένο εξοπλισμό ασφάλειας και σύγχρονες γραμμές, τα νέα μοντέλα γίνονται ελκυστικά και αξιόπιστα στο κοινό κι αυτό παρατηρήθηκε για μία ακόμη φορά σε Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου.
Στη Γενεύη φέτος, όπου σήμερα άνοιξε τις πύλες της η 82η Εκθεση εκεί και η οποία 8-18 Μαρτίου θα είναι ανοικτή για το κοινό, γίνονται συνολικά 140 Παγκόσμιες και Πανευρωπαϊκές παρουσιάσεις νέων μοντέλων, από τους 30 μεγάλους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Ωστόσο ανέκαθεν στη Γενεύη ξεχώριζαν και οι βελτιωτικοί οίκοι που διασκευάζουν γνωστά μοντέλα παραγωγής, αλλά και οι σχεδιαστικοί οίκοι (Pininfarina, Bertone, Giugiaro κ.α.) που εμφανίζουν ξεχωριστά πρωτότυπα μοντέλα. Όλα αυτά τα καταγράφουν περίπου 10.000 διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι από 80 χώρες, ενώ αναμένεται να τα δουν από κοντά περίπου 700.000 επισκέπτες. Φέτος, για πρώτη φορά συμμετέχει στην έκθεση τουρκική εταιρεία κατασκευής αυτοκινήτων (Karsan), όπως και δύο γερμανικοί βελτιωτικοί οίκοι (Gemballa και Hofele Design GmbH).
Ξεχωριστό τμήμα στην Εκθεση αποτελεί το «πράσινο περίπτερο» με 20 αυτοκίνητα νέας τεχνολογίας με πολύ χαμηλές ή καθόλου εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Οι διοργανωτές της Εκθεσης, αντιλαμβανόμενοι τη γενικότερη οικονομική κρίση, κάνουν 50% έκπτωση στο εισιτήριο για όσους την επισκεφθούν από τις 4 το απόγευμα, μέχρι τις 8 το βράδυ που κλείνει. Αξίζει επίσης να σημειώσω, ότι όλοι οι ένοικοι των ξενοδοχείων, για το ολιγοήμερο διάστημα της διαμονής τους στη Γενεύη (2-3 μέρες), λαμβάνουν από την υποδοχή του ξενοδοχείου του κουπόνι για δωρεάν αστικές μετακινήσεις στη Γενεύη, με όλα τα μέσα (λεωφορείο, τραμ, τρένο). Κάτι που αποτελεί καινοτομία, εξυπηρετεί και σημαίνει ότι υπάρχουν άνθρωποι που γνωρίζουν από προωθητικές ενέργειες. Ας τα βλέπουμε εμείς στην Ελλάδα.
Αυτοκίνητο της χρονιάς
Μία μέρα πριν ανοίξει η Εκθεση της Γενεύης, στις 5 Μαρτίου, για πρώτη φορλά στην Ελβετική πόλη, ανακοινώθηκε ότι τα Opel Ampera και Chevrolet Volt (ίδια μοντέλα με διαφορετικό σήμα) κέρδισαν τον τίτλο «Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2012». Η επιτροπή COTY που αποτελείται από 59 καταξιωμένους δημοσιογράφους του ειδικού τύπου από 23 ευρωπαϊκές χώρες, εξήρε το καινοτόμο πνεύμα της General Motors. Τα Opel Ampera / Chevrolet Volt ήταν αδιαμφισβήτητοι νικητές συγκεντρώνοντας 330 βαθμούς έναντι των VW Up (281) και Ford Focus (256).
Τα Ampera και Volt μοιράστηκαν τον τίτλο του γενικού νικητή ως τα επικρατέστερα μεταξύ των επτά φιναλίστ. Στο πρώτο στάδιο του διαγωνισμού συμμετείχαν 35 μοντέλα που λανσαρίστηκαν πρόσφατα στην αγορά. Τα κριτήρια επιλογής που έθεσαν τα μέλη της επιτροπής βασίστηκαν σε χαρακτηριστικά όπως σχεδίαση, άνεση, επιδόσεις και κυρίως καινοτόμες τεχνολογίες και απόδοση – τομείς στους οποίους τα Ampera και Volt υπερέχουν.
Τα Volt και Ampera έχουν κερδίσει πολλά διεθνή βραβεία, μεταξύ των οποίων «Παγκόσμιο Πράσινο Αυτοκίνητο της Χρονιάς 2011» και «Αυτοκίνητο της Χρονιάς Β. Αμερικής 2011». Επίσης έχουν διακριθεί για την ασφάλειά τους κερδίζοντας 5 αστέρια στο Euro NCAP.
Τα Ampera και Volt είναι τα πρώτα ηλεκτρικά αυτοκίνητα της αγοράς που πηγαίνουν οπουδήποτε, οποτεδήποτε. Μία μπαταρία ιόντων λιθίου 16 kWh τροφοδοτεί τον ηλεκτροκινητήρα των 150 hp. Ανάλογα με το οδηγικό στυλ και τις οδικές συνθήκες, η αυτονομία κυμαίνεται από 40 μέχρι 80 χλμ. αποκλειστικά στο πρόγραμμα μπαταρίας, με μηδενικούς ρύπους. Οι τροχοί κινούνται πάντα ηλεκτρικά. Στο πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, που ενεργοποιείται όταν η μπαταρία φτάσει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, ο βενζινοκινητήρας κινεί μία γεννήτρια που τροφοδοτεί την ηλεκτρική μονάδα κίνησης. Έτσι επιτυγχάνεται αυτονομία 500 χλμ.
Audi A3
Παγκόσμια πρεμιέρα για το νέο A3 που βασίζεται σε μια νέα πλατφόρμα. Σε πλειάδα εκδόσεων, 3θυρο, 5θυρο Sportback, τετράθυρο και Cabrio (το 3θυρο και το Cabrio με μήκος 4,26 μ. - μεταξόνιο 2,595 μ., το τετράθυρο και το 5θυρο Sportback με μήκος 4,44 μ. και μεταξόνιο 2,63 μ.), είναι ελαφρύτερο από το τωρινό κατά 10%, εξαιτίας της χρήσης νέων υλικών κατασκευής. Στην έκθεση εμφανίζεται με κινητήρες βενζίνης: 1.4 TFSI – 122 hp, 1.8 TFSI S tronic Quattro – 180 hp και πετρελαίου: 2.0 TDI S tronic 140 hp. Πάντως, αναμένεται και έκδοση βενζίνης 1.4 TSI – 140 hp, ένας νέο τρικύλινδρος πετρελαίου, έκδοση φυσικού αερίου (CNG) και turbo μοτέρ πετρελαίου 2.0 lt – 280 hp.
Kia cee’d
Ολοκαίνουργιο με νέες διαστάσεις. Μακρύτερο, χαμηλότερο και με πιο σφηνοειδή χαρακτήρα, έχει μήκος 4,3 μ., περισσότερο χώρο στη καμπίνα με ανανεωμένη εμφάνιση και φρεσκαρισμένα μοτέρ. Θα διατίθεται με δύο κινητήρες βενζίνης: 1.4 MPI και 1.6 GDI και με δύο πετρελαίου 1.4 WGT και1.6 VGT, με ισχύ από 90 έως 135 ίππους. Εχει επιτευχθεί μείωση κατανάλωσης κατά 4%, ενώ η πετρελαιοκίνητη έκδοση των 128 ίππων, με τεχνολογικά στοιχεία (Start/Stop κ.α.) μειώνει την κατανάλωση καυσίμου στα 3,7 λίτρα ανά 100 χλμ. και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στα 97 γρ./χλμ. Αξίζει να σημειωθεί ότι ο κινητήρας βενζίνης 1.6 GDI έφθασε σε ισχύ τους 135 hp και τη ροπή στα 165 Nm. Συνδυάζεται σε με το νέο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με πιο άμεση αλλαγή ταχυτήτων που συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης.
Peugeot 208
Αντικαθιστά το 207 αλλά βασίζεται στο ίδιο μεταξόνιο. Είναι λίγο πιο στενό, εξωτερικά και λίγο πιο κοντό, όμως έχει μεγαλύτερους εσωτερικούς χώρους. Επίσης, ζυγίζει 110 κιλά λιηγότερο από το 207 με ίδιο κινητήρα. Ομορφο, με χαρακτηριστική μάσκα και οθόνη αφής 7 ιντσών στο ταμπλό που θα είναι στάνταρ στην εμπορική έκδοση (όχι στη βασική). Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό ασφάλειας, σε 3θυρο και 5θυρο αμάξωμα με ελαφρές διαφορές στο πίσω μέρος, φορά κινητήρες πετρελαίου: 1.4 l HDi FAP - 68 hp (98 γρ./χλμ.), 1.4 l e-HDi FAP - 68 hp (με Stop & Start 87 γρ./χλμ.), 1.6 l e-HDi FAP - 92 hp (με Stop & Start 98 γρ./χλμ.), 1.6 l e-HDi FAP - 92 hp (με Stop & Start, CO2: 98 γρ./χλμ.) και 1.6 l e-HDi FAP - 115 hp (με Stop & Start, CO2: 99 γρ./χλμ.). Κινητήρες βενζίνης: 1.0 lt VTi - 68 hp (99 γρ./χλμ.), 1.2 lt VTi - 82 hp, 1.4 lt - 95 hp, 1.6 lt VTi - 120 hp και 1.6 tl THP - 156 hp.
Ford B-MAX
Βασισμένο στην παγκόσμια πλατφόρμα αυτοκινήτων Β της Ford – την οποία μοιράζεται με το επιτυχημένο νέο Fiesta. Είναι ένα συμπαγές πολυμορφικό 11 εκ. μακρύτερο από το 5θυρο Fiesta και 32 εκ. μικρότερο από το νέο C-MAX. Ξεχωρίζουν οι δύο πίσω πόρτες που είναι συρόμενες, ενώ δεν υπάρχει μεσαία κολόνα. Αυτό δεν σημαίνει ότι υστερεί σε ασφάλεια στις πλευρικές συγκρούσεις. Κάθε άλλο, έχει ενισχυθεί ιδιαίτερα. Το άνοιγμα των θυρών εξυπηρετεί τα μέγιστα στην είσοδο στο πίσω μέρος, στην τοποθέτηση παιδικών καθισμάτων αλλά και στην εύκολη πρόσβαση ατόμων της λεγόμενη τρίτης ηλικίας με προβλήματα στα πόδια. Σύγχρονη εμφάνιση και νέος κινητήρας τρικύλινδρος turbo (EcoBoost τον ονομάζει η Ford). Είναι 1.0 lt με ισχύ 100 hp και 120 hp. Εφοδιασμένος με Auto-Start-Stop στάνταρ, ο 120 hp εκπέμπει 114 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα με κατανάλωση 4.9 λίτρα ανά 100 χλμ. Άλλες επιλογές βενζινοκινητήρων είναι ο 1.4 Duratec 90 hp, και ο 1.6 Duratec 105hp που συνδυάζεται με το πολύ αποδοτικό, εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο PowerShift s της Ford, με προηγμένη τεχνολογία διπλού συμπλέκτη. Θα διατίθεται και με δύο πετρελαιοκινητήρες Duratorq TDCi. Ο 1.6 – 95 hp έχει εκπομπές 104 γρ./χλμ. και κατανάλωση 4 λίτρα ανά 100 χλμ. Ο 1.5 lt - 75 hp εμφανίζεται για πρώτη φορά στην ευρωπαϊκή γκάμα της Ford, έχοντας εκπομπές 109 γρ./χλμ. και κατανάλωση 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ. Οι ECOnetic Technologies που εφοδιάζουν στάνταρ όλα τα B-MAX περιλαμβάνουν ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης, ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων, σύστημα πληροφόρησης οδηγού Ford Eco Mode και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας (στους κινητήρες 1.0 EcoBoost και 1.5/1.6 Duratorq).
Nissan Invitation
Η πρόσκληση της Nissan είναι για το 2013. Ένα μοντέλο βασισμένο στο πάτωμα του Juke, που θα αντικαταστήσει το σημερινό Note. Ουσιαστικά δεν θα είναι ένα συμπαγές πολυμορφικό, όπως το Note, όντας χαμηλότερο με 1,47 μ. ύψος. Πάντως με 4,15 μ. μήκος θα χωρά 5 ενήλικες επιβάτες. Πολύ όμορφο και σχεδόν κοντά στο μοντέλο παραγωγής, μολονότι θα αλλάξουν κάποια στοιχεία κυρίως στο πίσω μέρος. Ντεμπούτο θα κάνει ο turbo κινητήρας βενζίνης του ομίλου Renault, με ισχύ 90 ίππους και πολύ χαμηλή κατανάλωση καυσίμου και μειωμένους ρύπους.
Volvo V40
Aυτό το μοντέλο είναι ό,τι πρέπει για τη Volvo, ειδικά στην Ελλάδα τώρα. Ένα 5θυρο αμάξωμα που χρειαζόταν όσο τίποτα άλλο η σουηδική μάρκα. Καλοσχεδιασμένο εξωτερικά, όμορφο μέσα και πολύ ποιοτικό, αλλάζει τα δεδομένα και με τον κινητήρα turbo πετρελαίου 1.6 D2 – 115 hp που έχει μέση κατανάλωση 3,6 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 94 γρ./χλμ.. Θα διατίθεται από τον Ιούνιο στην Ελλάδα και με άλλους κινητήρες βενζίνης (150, 180 και 254 hp) και πετρελαίου (150 και 177 hp), όλοι με Start / Stop για μειωμένη κατανάλωση, σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας και ηελκτρικό τιμόνι. Το νέο Volvo V40 διαθέτει ένα κορυφαίο στην κατηγορία του πακέτο ασφάλειας και υποστήριξης του οδηγού, συμπεριλαμβανομένης της πρωτοποριακής Ανίχνευσης Πεζών με Πλήρως Αυτόματο Φρενάρισμα, τον πρώτο στον κόσμο αερόσακο πεζών, τη υποβοήθηση διατήρησης πορείας στη λωρίδα κυκλοφορίας και βέβαια το City Safety, το σύστημα αποφυγής σύγκρουσης με τυπικές ταχύτητες πόλης, το οποίο έχει εξελιχθεί ακόμα περισσότερο και λειτουργεί τώρα σε ταχύτητες μέχρι 50 χλμ./ώρα.
Honda CR-V Prototype
Το φθινόπωρο αναμένεται να ξεκινήσουν οι πωλήσεις του CR-V 4ης γενιάς. Αναβαθμισμένο, θα προσφέρεται και με το νέο κινητήρα πετρελαίου 1.6 lt – 120 hp, με εκπομπές 95 γρ./χλμ. Με πολύ καλό εξοπλισμό και φρεσκαρισμένο στη καμπίνα, μόνο με μικρά μοτέρ έχει αυτή την εποχή εμπορική τύχη στη χώρα μας.
Fiat 500L
Από τα δυνατά μοντέλα της Εκθεσης. Η Fiat παρουσίασε μια φουσκωμένη έκδοση του 500, της οποίας το L υποδηλώνει το «Large » (μεγάλο). Θυμίζει πολύ το επιτυχημένο εγχείρημα της Mini με το Countryman στη βάση του απλού Cooper. Μολονότι οι Ιταλοί είχαν κλειστό το Fiat 500L (προφανώς για την πανευρωπαϊκή, οδηγική, δημοσιογραφική παρουσίαση), εντούτοις φάνηκε ότι διαθέτει χώρους και είναι όμορφο στη καμπίνα. Χωρά 5 ενήλικες επιβάτες και έχει καλό πορτμπαγκάζ. Όμως, το υπερυψωμένο σχήμα προσδίδει περισσότερο SUV χαρακτήρα, παρά πολυμορφικό μοντέλο. Εχει μήκος 4,14 μ., πλάτος 1,78 και ύψος 1,66 μ. Θα παράγεται στο εργοστάσιο της Fiat στη Σερβία, και θα διατίθεται στην Ευρώπη από το τελευταίο τρίμηνο του 2012. Οι κινητήρες βενζίνης, αρχικά θα είναι δύο 0.9 lt - TwinAir ισχύος 65, 85 και 105 hp (turbo) και 1.4 lt. Και με κινητήρα turbodiesel 1.3 Multijet II, με ισχύ 75, 85 και 95 ίππους.
Chevrolet Cruze SW
Μετά το 4θυρο και το 5θυρο έρχεται το Station Wagon να ολοκληρώσει τη γκάμα του Cruze. Με μήκος 4,67 μ. προσφέρει ένα τεράστιο χώρο αποσκευών, που διαμορφώνεται από 500 έως και 1.500 λίτρα. Αξίζει να υπογραμμιστεί επίσης ότι η βελτίωση στο Cruze SW δεν θα είναι μόνο «χωροταξική». Παράλληλα με την εισαγωγή στην αγορά του νέου αμαξώματος εμφανίζονται και δύο νέοι, πολλά υποσχόμενοι κινητήρες: ο turbo βενζίνης 1.4 lt - 140 hp και ο καινούργιος πετρελαιοκινητήρας 1.7 lt - 132 hp με μέγιστη ροπή που φτάνει τα 300 Nm μόλις από τις 2.000 σ.α.λ. Για πρώτη φορά παρουσιάζεται κι ένα νέο σύστημα Multimedia της Chevrolet, το οποίο θα ονομάζεται My Link. Συνδέεται ενσύρματα (μέσω θύρας USB) ή ασύρματα (μέσω Bluetooth ή Wi-Fi) με έως και 10 ηλεκτρονικές συσκευές, αναπαράγοντας το λειτουργικό τους πρόγραμμα στην μεγάλη έγχρωμη οθόνη αφής που θα είναι τοποθετημένη στη κεντρική κονσόλα. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι οδηγός θα μπορεί συνδέσει εύκολα και γρήγορα ένα Smartphone ακούγοντας την μουσική που έχει αποθηκευμένη σε αυτό, βλέποντας φωτογραφίες ή video ή πολύ απλά πραγματοποιώντας hands free κλήσεις.
Dacia Lodgy
Η Dacia (μέλος του ομίλου Renault), η οποία από την επαναδραστηριοποίησή της εδώ και 8 χρόνια, διαγράφει αξιόλογη πορεία στην αγορά. Το 2004 παρουσίασε πρώτα το Logan, βασισμένο στο πάτωμα του Renault Clio, σε εκδόσεις: 4θυρο, station wagon, van και pick-up, ακολούθησε το Sandero σε 5θυρη έκδοση και «αναψυχής» (Stepway) versions, καθώς και το Duster, ένα SUV σε έκδοση 4Χ2 και 4Χ4. Τώρα δημιουργεί πολυμορφικό (MPV) μοντέλο. Το οικογενειακό Lodgy θα προσφέρεται με τριετή εγγύηση και με μήκος 4,5 μέτρα θα διατίθεται με 5θέσια ή 7θέσια διάταξη καθισμάτων (3 σειρές). Στην 7θέσια διάταξη, το κάθισμα της 3ης σειράς μπορεί να αφαιρεθεί εντελώς ή να αναδιπλωθεί προς τις πλάτες των εμπρός καθισμάτων, ανάλογα με τις ανάγκες της στιγμής. Ο όγκος του χώρου των αποσκευών του Lodgy, κυμαίνεται από τα 207 λίτρα στην 7θέσια διάταξη, στα 827 στη 5θέσια, και φτάνει μέχρι και τα 2.617 λίτρα με μόνο τα εμπρός καθίσματα στη θέση τους. Θα προσφέρεται και με ένα σύστημα πολυμέσων σε εξαιρετικά ανταγωνιστική τιμή. Περιλαμβάνει: ηχοσύστημα, υποδοχές σύνδεσης εξωτερικών πηγών (για MP3 players, κ.α.), σύνδεση μέσω Bluetooth, και δυνατότητες δορυφορικής πλοήγησης μέσω οθόνης αφής 7 ιντσών (18 εκ.). Κινητήρες βενζίνης: 1.6 MPI και ο turbo 1.2 lt – 105 hp με χαμηλή κατανάλωση και περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Και δύο κινητήρες πετρελαίου 1.5 dCi, με ισχύ 90 και 110 ίππους. Σύντομα στην αγορά η χαρά του…οικογενειάρχη.
Mitsubishi Outlander
H νέα γενιά Outlander ενσαρκώνει τη σχεδιαστική φιλοσοφία της Mitsubishi για ένα τεχνοκρατικά «Στιβαρό – Ασφαλές – Απλό» αυτοκίνητο. Η ίδια αίσθηση ποιότητας απαλλαγμένη από περιττά στοιχεία συνεχίζεται και στη καμπίνα με τη χρήση προηγμένων υλικών (επενδυμένες επιφάνειες, μαλακό φινίρισμα, ασημί ένθετα, στοιχεία σε γυαλιστερό μαύρο…), ενώ ανάμεσα στα αξιόλογα χαρακτηριστικά είναι το εργονομικό τιμόνι και οι υψηλής ανάλυσης, ευανάγνωστες ενδείξεις στο ταμπλό. Στην Ευρώπη, θα πωλείται από το καλοκαίρι φέτος με δύο κινητήρες χαμηλών εκπομπών ρύπων (σε δικίνητη 2WD ή τετρακίνητη 4WD έκδοση): βενζίνης 2.0 lt MIVEC ή 2.2 MIVEC πετρελαίου με την τεχνολογία Auto Stop & Go καθώς επίσης και με νέο εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο.
Mercedes A-Class
Ξεχάστε την A-Class που ξέρατε. Η νέα χαμήλωσε κατά 18 εκατοστά, όμως δεν στερείται χώρους. Απλά η Mercedes άλλαξε το στυλ του μοντέλου και πλέον πλησιάζει τις άλλες γερμανικές μάρκες που έχουν η BMW τη Σειρά 1 και η Audi το Α3. Ένα 5θυρο πολύ ελκυστικό μοντέλο, όμορφο πολύ μέσα και με υψηλού επιπέδου υλικά, θα φορά μοτέρ βενζίνης 1.6 lt και 2.0 lt με ισχύ από 115 μέχρι και 211 ίππους. Πολύ σημαντικό για την Ελλάδα είναι η εισαγωγή εκδόσεων με πετρελαιοκινητήρες ισχύος έως 170 ίππους. Η μικρότερη έκδοση diesel θα έχει εκπομπές ρύπων κάτω από 100 γρ./χλμ., δηλαδή δεν θα επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας. Το σύστημα Start / Stop είναι στάνταρ, όπως και το χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Το 7άρι αυτοματοποιημένο είναι έξτρα.
Toyota Yaris Hybrid
H Toyota επεκτείνει τη γκάμα των υβριδικών της μοντέλων με το νέο Yaris Hybrid, το οποίο διαθέτει νέο υβριδικό σύστημα. Με εκπομπές ρύπων μόνο 79 γρ./χλμ. είναι το καθαρότερο από τα αυτοκίνητα με κινητήρα καύσης και συμβατικό καύσιμο. Με την πλήρως υβριδική τεχνολογία του καταφέρνει να συνδυάζει τους χαμηλούς ρύπους με ισχύ 100 hp και χωρίς συμβιβασμούς στην άνεση των επιβατών, όπως π.χ. λειτουργία κλιματιστικού ή αυτόματου κιβωτίου, που προσφέρονται στάνταρ με το Yaris Hybrid. Επίσης η τεχνολογία του Yaris Hybrid αυξάνει το χρόνο λειτουργίας του με μηδενικούς ρύπους, περιορίζοντας τη χρήση του βενζινοκινητήρα στο ελάχιστο δυνατό. Οι πωλήσεις θα ξεκινήσουν σύντομα.
Opel Mokka
Το πρώτο συμπαγές SUV από την Opel. Παρά το μικρό συνολικό μήκος των 4,28 μ., το Mokka μπορεί να φιλοξενήσει με άνεση μέχρι πέντε άτομα σε υπερυψωμένα καθίσματα. Σφικτό σε αναλογίες και χωρίς τολμηρές γραμμές, θα προσφέρεται δικίνητο και τετρακίνητο (κατανομή ροπής έως 50-50) με βενζινοκινητήρες: 1.6 lt - 115 hp και turbo 1.4 lt - 140 hp, όπως και με πετρελαιοκινητήρα 1.7 CDTI - 130 hp. Η ασφάλεια αυξάνεται με τεχνολογίες αιχμής που λανσάρονται για πρώτη φορά στην κατηγορία των συμπαγών SUV, όπως τα «Συστήματα Υποστήριξης Οδηγού» που βασίζονται στην εμπρός κάμερα Opel Eye, μία κάμερα οπισθοπορείας, το μοναδικό σύστημα μεταφοράς ποδηλάτου FlexFix και τα πιστοποιημένα καθίσματα AGR. Στάνταρ υπάρχουν: ηλεκτρονικό σύστημα ευστάθειας (ESC), σύστημα πρόσφυσης (TC), υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (HSA) και κατηφόρα (HDC).
Seat Toledo
Με βαρύ όνομα. Από τότε που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το Toledo, το 1991, περισσότερα από 860.000 αυτοκίνητα της πρώτης και δεύτερης γενιάς κατασκευάστηκαν και πουλήθηκαν σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Το νέο, αν και όχι στην τελική του μορφή (ελάχιστες αλλαγές θα γίνουν), θυμίζει το προηγούμενο VW Passat. Είναι ό,τι πρέπει για οικογενειάρχες με 4,48 μέτρα μήκος, 2,6 μ. μεταξόνιο, ευρύχωρη καμπίνα για πέντε επιβάτες και χώρο αποσκευών που υπερβαίνει τα 500 λίτρα. Με τη μεγάλη πίσω πόρτα και της αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων, ο χώρος αποθήκευσης διευρύνεται. Από κινητήρες θα φορά όλους τους γνωστούς του ομίλου VW, TSI με turbo χαμηλού κυβισμού.