Αποστολή στη Λισαβόνα.
Η Skoda μπήκε κι αυτή στο χορό των μικρών αυτοκινήτων πόλης με το Citigo. Ουσιαστικά, ως μέλος του ομίλου της VW εκμεταλλεύτηκε την απόφαση του ομίλου να έχει παρουσία στην πλέον δυνατή κατηγορία αυτοκινήτων, με ανερχόμενη μάλιστα τάση. Ετσι, τόσο αυτή, όσο και η Seat με το Mii αποκτούν δύο αδερφάκια του VW Up, το οποίο ήδη διατίθεται στη χώρα μας.
Η Skoda μάς έδωσε την ευκαιρία να οδηγήσουμε και τα δύο αμαξώματα του Citigo, το 3θυρο και το 5θυρο, μολονότι το δεύτερο θα έχει επίσημη παρουσίαση την ερχόμενη εβδομάδα στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης. Στην Ελλάδα οι πωλήσεις του μοντέλου με την 3θυρη έκδοση θα ξεκινήσουν τον Ιούνιο, ενώ το Σεπτέμβριο θα εισαχθεί και η 5θυρη έκδοση που θα είναι και η πιό εμπορική, διότι πλέον τα μικρά αυτοκίνητα στην Ελλάδα της οικονομικής κρίσης δεν είναι δεύτερο αυτοκίνητο στην οικογένεια, αλλά πρώτο στις περισσότερες περιπτώσεις.
Το νέο Citigo αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες της στρατηγικής ανάπτυξης της Skoda προκειμένου η μάρκα να επιτύχει τον στόχο που έχει θέσει για την πώληση 1.500.000 μέχρι το 2018. Πλέον η Skoda εισέρχεται για πρώτη φορά σε μία διαρκώς αυξανόμενη κατηγορία αυτοκινήτων τόσο στην ευρωπαϊκή όσο και στην ελληνική αγορά.
Το νέο Citigo με μήκος μόλις 3,56 μέτρα αποτελεί ένα από τα πλέον συμπαγή και ευέλικτα αυτοκίνητα πόλης προσφέροντας ωστόσο κορυφαίους χώρους για του επιβάτες και τις αποσκευές τους. Ακολουθώντας πιστά το σλόγκαν "Simply Clever" της μάρκας, δόθηκε έμφαση στην άνεση των επιβατών και στη δημιουργία έξυπνων αποθηκευτικών λύσεων, όπως τα δικτάκια στο πλάι των εμπρός καθισμάτων για μικρά μπουκαλάκια νερό ή οτιδήποτε άλλο πρόχειρο χρειαστεί.
Σχεδιαστικά, υπάρχουν λίγες αλλαγές σε σχέση με το Up, ωστόσο στο Citigo η επιχρωμιωμένη μπροστινή γρίλια με τα ενσωματωμένα φώτα πορείας φιλοξενούν για πρώτη φορά το νέο σήμα της Skoda.
Μεγάλη έμφαση δόθηκε και στον τομέα της ασφάλειας με το νέο Citigo να αποσπά την υψηλότερη βαθμολογία από τον ανεξάρτητο οργανισμό EuroNCAP, κατακτώντας 5 αστέρια.
Επίσης, για πρώτη φορά σε ένα μοντέλο της Skoda χρησιμοποιείται πλευρικός αερόσακος τύπου Head-Thorax για την προστασία των κεφαλιών, αλλά και του θώρακα τόσο του οδηγού όσο και του συνοδηγού. Σε συνδυασμό με άλλα εξελιγμένα συστήματα ασφαλείας το νέο Citigo παρέχει κορυφαία προστασία για την κατηγορία του. Επιπλέον η ενεργητική ασφάλεια είναι σημαντικά εμπλουτισμένη από το καινούργιο σύστημα υποβοήθησης πέδησης "City Safe Drive" το οποίο ενεργοποιείται αυτόματα όταν το αυτοκίνητο κινείται με ταχύτητα μέχρι 30 χλμ./ώρα και ο τοποθετημένος στο μπροστινό παρμπρίζ αισθητήρας laser αναγνωρίσει κίνδυνο πρόσκρουσης. Το σύστημα αυτό ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό, ενώ ίσως στην ανώτερη έκδοση εξοπλισμό να είναι στάνταρ. Θα γνωρίζουμε αργότερα, όταν θα οριστικοποιηθούν οι εκδόσεις και οι τιμές. Πάντως αναμένεται η βασική έκδοση να είναι κοντά στα 8.500 ευρώ.
Το Citigo εφοδιάζεται με δύο νέους 3κύλινδρους κινητήρες βενζίνης 1.0 lt που αποδίδουν 60 hp και 75 hp. Είναι αποδοτικοί κι αυτό το διαπίστωσα στα πολλά χιλιόμετρα που έκανα πέριξ της Λισαβόνας, με το δείκτη βενζίνης σχεδόν να παραμένει στη θέση του, κάτι που σημαίνει απόλυτη οικονομία καυσίμου. Μάλιστα, στην έκδοση Green Tec η μέση κατανάλωση δεν θα ξεπερνά τα 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ. ενώ οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα θα περιορίζονται στα 96 γρ./χλμ., δηλαδή δεν θα επιβαρύνεται με τέλη κυκλοφορίας.
Περισσότερα από τη δοκιμαστική οδήγηση, σύντομα...
Δημήτρης Μπαλής