Το νέο 5θυρο Honda Civic θα πωλείται στην Ελλάδα από τις αρχές Απριλίου. Το οδήγησα στην Ισπανία και αναφέρθηκα διεξοδικά στις αλλαγές του (εμφάνιση, κινητήρας βενζίνης, εξοπλισμός).
Προ ημερών απέσπασε 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, για την προστασία επιβατών, παιδιών και πεζών και τη διαθεσιμότητα βοηθημάτων του οδηγού. Από το 2009, με το νέο τρόπο αξιολόγησης του οργανισμού, όλα τα Honda λαμβάνουν 5 αστέρια.
Επίσης, ο Euro NCAP επέκτεινε το βραβείο Advanced NCAP που απένειμε στη Honda για την τεχνολογία Collision Mitigation Braking System (CMBS) ώστε να συμπεριλάβει το νέο Civic. Πρόκειται για ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο σε ραντάρ. Το CMBS είναι σχεδιασμένο για να βοηθά στην αποφυγή συγκρούσεων με αυτοκίνητα που είναι σταματημένα ή κινούνται στην ίδια κατεύθυνση. Το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό για επικείμενη σύγκρουση με χαμηλές ταχύτητες στην πόλη ή με υψηλότερες στο επαρχιακό δίκτυο και στον αυτοκινητόδρομο. Μελετώντας τις στατιστικές ατυχημάτων στη Γερμανία και επεκτείνοντας τα αποτελέσματα στην ευρύτερη Ευρωπαϊκή κοινότητα, η Honda εκτιμά ότι, εάν όλα τα αυτοκίνητα εφοδιάζονταν με CMBS, κάθε χρόνο θα μπορούσαν να αποφεύγονται ή να μετριάζονται σε σφοδρότητα από 200.000 μέχρι 250.000 ατυχήματα.
Η κορυφαία κατάταξη της ασφάλειας του Civic και το βραβείο Advanced NCAP αντανακλούν τη δέσμευση της Honda στη συνολική αυτοκινητιστική ασφάλεια. Στις εγκαταστάσεις δοκιμών σύγκρουσης της Honda στο R&D κέντρο του Tochigi γίνονται αναλύσεις μεταξύ μοντέλων διαφορετικών διαστάσεων και βαρών και διερευνώνται λύσεις για τον περιορισμό των τραυματισμών επιβατών και πεζών. Οι εγκαταστάσεις ομοιοκατευθυντικής δοκιμής σύγκρουσης ‘οχήματος με όχημα’ εγκαινιάστηκαν το 2001 και είναι οι πρώτες εσωτερικές εγκαταστάσεις του είδους σε όλο τον κόσμο.
Τι είναι το CMBS;
Το Collision Mitigation Brake System (CMBS) της Honda είναι ένα αυτόνομο σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης βασισμένο σε ραντάρ. Με ταχύτητες πάνω από 15 χλμ./ώρα, κινούμενα και σταματημένα αυτοκίνητα ανιχνεύονται κατά μήκος ενός δρόμου περίπου 100 μ. μπροστά από το όχημα. Όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι το αυτοκίνητο πιθανόν χτυπήσει σε ένα από αυτά τα εμπόδια, ενεργοποιείται μία διαδικασία τριών σταδίων. Στο πρώτο, περίπου 3 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση, ο οδηγός προειδοποιείται με οπτικά και ηχητικά σήματα. Στο δεύτερο στάδιο, όταν το σύστημα ανιχνεύσει ότι η σύγκρουση παραμένει πιθανή (περίπου 2 δευτερόλεπτα πριν τη σύγκρουση), τρία έντονα τραβήγματα ενεργοποιούνται στη ζώνη ασφαλείας και το αυτοκίνητο αρχίζει αυτόματα να φρενάρει. Τέλος, όταν η σύγκρουση είναι αναπόφευκτη, το CMBS σφίγγει τις ζώνες ασφαλείας των εμπρός επιβατών (χρησιμοποιώντας εντατήρες δύο κατευθύνσεων, διαφορετικούς από τους πυροτεχνικούς που χρησιμοποιούνται κατά τη διάρκεια της σύγκρουσης) και εφαρμόζεται υψηλότερη πίεση πέδησης. Αυτή η πέδηση μπορεί να συμπληρωθεί από τον οδηγό μέχρι το μέγιστο επίπεδο που δύναται να επιτύχει το αυτοκίνητο.
Όλες οι ενέργειες του CMBS είναι αντιστρέψιμες: εάν ένα ατύχημα αποφευχθεί (π.χ. αν το αυτοκίνητο αλλάξει πορεία την τελευταία στιγμή), χαλαρώνουν ξανά οι ζώνες ασφαλείας και οι οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις σταματούν.
Σχετικά με το Euro NCAP
Το Euro NCAP προσφέρει στους αυτοκινητιστές καταναλωτές μία ρεαλιστική και ανεξάρτητη αξιολόγηση των επιδόσεων ασφαλείας μερικών από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα της ευρωπαϊκής αγοράς.
Το Euro NCAP Ιδρύθηκε το 1997 και τώρα με την υποστήριξη επτά ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και οργανισμών αυτοκινητιστών και καταναλωτών σε κάθε χώρα της Ε.Ε. λειτουργεί σας καταλύτης, επιταχύνοντας την πρόοδο σημαντικών εξελίξεων στη σχεδίαση ασφαλείας των νέων αυτοκινήτων.
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής