Αποστολή στη Ρόντα
Οσο αναπτύσσεται η τεχνολογία στα αυτοκίνητα, τόσο εξελίσσονται και τα ελαστικά. Βίοι παράλληλοι, διότι οι δύο κλάδοι συνεργάζονται στενά προκειμένου να πετύχουν τη μεγαλύτερη δυνατή απόδοση, σε κάθε τομέα. Αυτό προσπαθείς να διαπιστώσεις σε μια παρουσίαση νέου ελαστικού. Πόσο προηγμένο είναι και πόσο συνεργάζεται με το όχημα ώστε από τη μια να αναδεικνύει τις επιδόσεις του αυτοκινήτου και από την άλλη να μπορεί να το βοηθά στο φρενάρισμα, στο βρεγμένο δρόμο, στο καλύτερο κράτημα στις στροφές. Ειδικά, όταν πρόκειται για ελαστικά υπερ-υψηλών επιδόσεων που απευθύνονται σε αντίστοιχα αυτοκίνητα, τότε η απόδοση του νέου ελαστικού θα πρέπει να κυμαίνεται σε εξίσου υψηλό επίπεδο.
Επειδή ο εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, λογικό είναι ένα νέο ελαστικό να είναι περισσότερο προηγμένο από το προηγούμενο της ίδιας μάρκας, αλλά και από ανταγωνιστικά ελαστικά που βρίσκονται ήδη στην αγορά. Αυτό είναι κανόνας, διότι οι εταιρείες μεταξύ τους αφού έχουν δει το προϊόν κάποιου, επιχειρούν να παρουσιάσουν κάτι καλύτερο μέχρι και εκείνοι να…ξεπεραστούν και πάει λέγοντας. Είναι αδύνατο κάποια μάρκα αυτοκινήτου ή ελαστικού να παρουσιάσει το τέλειο. Ετσι δεν θα υπήρχε εξέλιξη στην τεχνολογία.
Αναφέρω αυτό το μακρύ πρόλογο, διότι στα τεστ που κάναμε σε μια εξαιρετική πίστα δοκιμών, στην Ascari, κοντά στην πόλη Ρόντα, μια ώρα μακριά από τη Μάλαγα της Ισπανίας, διαπιστώθηκαν σημαντικές διαφορές ανάμεσα στο νέο ελαστικό της Dunlop Sport Maxx RT και Sport Maxx Race και σε ελαστικά ανταγωνιστών. Κυρίως στο φρενάρισμα, εκεί που δίνεται η σημαντικότερη μάχη των κατασκευαστών ελαστικών. Αλλωστε, αυτή η σπουδαία παράμετρος, μαζί με την ποιότητα κύλισης, δηλαδή πόσο περιορίζει το ελαστικό την κατανάλωση του οχήματος (το 20% οφείλεται στο ελαστικό), αλλά και πόσο λιγότερο θόρυβο παράγει, είναι τα τρία στοιχεία που θα χαρακτηρίζουν με ειδική ετικέτα όλα τα ελαστικά στο εξής. Η αρχή θα γίνει την 1η Ιουνίου με όλα τα νέα ελαστικά που θα τοποθετούνται εξαρχής στα νέα μοντέλα αυτοκινήτου και εν συνεχεία από την 1η Νοεμβρίου θα έχουν αντίστοιχη ετικέτα όλα τα ελαστικά αντικατάστασης που θα υπάρχουν στα βουκλανιζατέρ. Με αυτό το τρόπο όλοι θα γνωρίζουν τι ελαστικό αγοράζουν, πόσο καλό είναι στο φρενάρισμα, πόσο μειώνει την κατανάλωση και πόσο λιγότερο ηχορυπαίνει. Όλα αυτά αποτελούν οδηγία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, διότι η Ευρωπαϊκή Ενωση πρωτοστατεί σε θέματα ασφάλειας και περιβάλλοντος, τη στιγμή που άλλες χώρες, όπως η Η.Π.Α. και η Κίνα, τουλάχιστον ως προς το δεύτερο τομέα δεν κόπτονται ιδιαίτερα (ούτε καν το σύμφωνο του Κιότο δεν έχουν υπογράψει).
Sport Maxx Racing Technology
Ένα νέο ευρωπαϊκό ελαστικό που προσφέρει καλύτερη αίσθηση στο δρόμο. Με τεχνολογία και υλικά που χρησιμοποιούνται στους αγώνες – έναν τομέα που επενδύσει πολύ η Dunlop – αναβαθμίζει το κράτημα στο στεγνό αλλά και το βρεγμένο δρόμο. Για καλύτερο κράτημα στις στροφές έχει φαρδύτερους εξωτερικούς ώμους (μου έκανε εντύπωση αυτό το στοιχείο), ενώ για την αποφυγή του φαινομένου της υδρολίσθησης έχει μεγάλα κάθετα αυλάκια. Για καλύτερο φρενάρισμα, οι τεχνικοί μείωσαν τις αποστάσεις ανάμεσα στα κάθετα κοψίματα του πέλματος, περιορίζοντας παράλληλα την αύξηση της παραγωγής θερμότητας. Δοκιμές του οργανισμού TUV και συγκρίσεις με ανταγωνιστικά ελαστικά έδειξαν 7% καλύτερο φρενάρισμα σε στεγνό και βρεγμένο δρόμο, ενώ σε ποιότητα κύλισης ανεξάρτητες δοκιμές απέδειξαν 11% καλύτερη απόδοση. Το ελαστικό προσφέρεται σε ζάντες 16, 17 και 18 ιντσών σε δύο μεγέθη. Εξελίχθηκε ειδικά για μοντέλα των: Audi, Maserati, Mini, BMW, Jaguar και Mercedes AMG.
Διαστάσεις και δείκτης ταχύτητας
• 205/45 R16 83W
• 205/50 R16 87W
• 205/50 ZR17 93Y
• 205/55 R16 91Y
• 215/45 R17 91Y
• 215/50 R17 95Y
• 215/55 R16 93Y
• 215/55 R16 97Y
• 215/55 R17 94Y
• 225/40 ZR18 92Y
• 225/45 R17 91Y
• 225/50 R16 92Y
• 225/50 R17 94Y
• 235/45 ZR18 98Y
• 235/55 ZR17 103Y
• 245/40 R17 91Y
• 245/40 R18 93Y
• 245/45 R17 95Y
Sport Maxx Race
Σχεδιασμένο για να ικανοποιήσει τις επιδόσεις ορισμένων από τα πιο γρήγορα αυτοκίνητα πίστας, αλλά και για αυτοκίνητα δρόμου όπως: Μercedes C63 AMG Black Series, Audi’s TT RS και R8. Ελαστικό για στεγνές και βρεγμένες επιφάνειες με ιδιαίτερη απόδοση στην ισορροπία στις στροφές επιφάνειες, εξαιτίας της ασύμμετρης σχεδίασης του πέλματος, με επίσης πολύ μεγάλους ώμους στην εξωτερική πλευρά.
18.500 άλογα στην πίστα
Ελαστικό υπερ-υψηλών επιδόσεων χωρίς ανάλογα αυτοκίνητα για δοκιμή, δεν εννοείται. Γι’ αυτό, στην πίστα Ascari οι υπεύθυνοι της Dunlop έφεραν οκτώ Audi S4 3.0 TFSI S-tronic Quattrosport (καθένα με 338 ίππους), έξι Audi TTS 2.0 Coupe (272 ίππων), τριανταπέντε BMW Z4 2.8i (240 ίππων), επτά Audi R8 V10 5.2 lt (525 ίππων), αρκετά VW Golf GTi 2.0 TFSI (210 ίππων) και ένα αγωνιστικό BMW M3 GT2 (450 ίππων) με το οποίο η εταιρεία έχει τρέξει σε αγώνες αντοχής. Συνολικά τα διαθέσιμα άλογα που έτρεξαν στην πίστα άγγιξαν τις 18.500! Ειδικά τα πανίσχυρα Audi R8 ήταν εφοδιασμένα με το Sport Maxx Race και οδηγώντας το οφείλω να πω ότι είχαν την απόλυτη εμπειρία με πολλά χιλιόμετρα στο κοντέρ, δυνατά φρένα και απαιτητικά σικέιν. Οσον αφορά στο αγωνιστικό αυτοκίνητο, παρών ήταν ο Γιοργκ Μίλερ, άλλοτε οδηγός της BMW στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού. Μίλησε για τις δικές του εμπειρίες, ανέφερε ότι παραμένει δοκιμαστής όλων των BMW, ενώ θεωρεί ως απόλυτη εμπειρία σε στροφή, όταν δοκίμαζε μονοθέσιο της Φόρμουλα 1.
Ascari Race Resort
Στην Ελλάδα η δημιουργία μιάς πίστας είτε σκοντάφτει σε οικολογικές οργανώσεις, είτε σε περιβαλλοντικά κριτήρια, είτε στις αποστάσεις από την Αθήνα, είτε στην έλλειψη ρευστού. Προσπάθειες έγιναν και θα γίνουν αν αλλάξουμε νοοτροπία όσον αφορά τις επενδύσεις. Η Ελλάδα δεν στερείται καλών καιρικών συνθηκών, έναντι της Νότιας Ισπανίας και θα μπορούσε πράγματι να δημιουργήσει υποδομές προσέλκυσης εναλλακτικού τουρισμού. Όπως για παράδειγμα την κατασκευή μιάς πίστας –όχι απαραίτητα αγώνων- αλλά διαθέσιμη για μικρότερες αγωνιστικές εκδηλώσεις, παρουσιάσεις, δοκιμές οδήγησης, σχολές αγώνων κ.α. Μια τέτοια είναι η πίστα ή καλύτερα το Ascari Race Resort, το οποίο κατασκευάστηκε στην περιοχή της Ανδαλουσίας, σε ένα χώρο που αποτελούσε φάρμα. Όταν ο Ολλανδός επιχειρηματίας Klaas Zwart ανακάλυψε την περιοχή το 1999, σκέφτηκε ότι χωρίς να κόψει δέντρα και να αλλάξει τη μορφολογία του εδάφους, ανάμεσα στα βράχια, τους λόφους και τις πεδιάδες θα μπορούσε κάλλιστα να φιλοξενηθεί μια πίστα, με αρκετές ασφάλτινες διαδρομές, πλακόστρωτα μονοπάτια, πέτρινα κτίρια (και εστιατόριο), βαμμένες πράσινες μπαριέρες για να ταιριάζουν στη φύση. Όλα έγιναν με φροντίδα προς το περιβάλλον, κάτι που στην Ελλάδα αρνούμαστε να πιστέψουμε ότι μπορεί να συμβεί. Ετσι χάνονται επενδύσεις. Η κατασκευή της πίστας ξεκίνησε το 2002 και χρησιμοποιήθηκε στα μέσα της επόμενης χρονιάς με την παρουσίαση του ιδιόκτητου αγωνιστικού αυτοκινήτου του Klaas Zwart, που ήταν το Ascari KZ1. Εκτοτε η πίστα απέκτησε πολλά μέλη, κλάμπ αυτοκινήτων και προσφέρεται για ποικίλες εκδηλώσεις.
Δημήτρης Μπαλής