Μπορεί η Toyota να αποφάσισε μετά δακρύων την αποχώρησή της από τη Φόρμουλα 1, εντούτοις επιστρέφει στους αγώνες και μάλιστα με νέες τεχνολογίες. Μόλις η Toyota Racing ανακοίνωσε περισσότερες λεπτομέρειες για τη συμμετοχή της στο προσεχές Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA, καθώς και την πρόθεσή της να κατεβάσει δύο αυτοκίνητα σε ορισμένους αγώνες.

Η νέα ομάδα με έδρα την Toyota Motorsport GmbH (TMG) στην Κολωνία της Γερμανίας θα κάνει το αγωνιστικό της ντεμπούτο στις 5 Μαΐου στο 6ωρο αγώνα του Σπα - Φρανκοσάμπ, δεύτερο γύρο του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Αντοχής. Στη συνέχεια σκοπεύει να εμφανίσει δύο αυτοκίνητα TS030 HYBRID στον 24ωρο αγώνα του Le Mans (16-17 Ιουνίου), ωστόσο τα μελλοντικά σχέδια δεν αποκαλύπτονται ακόμα.

Μία ομάδα οδηγών με τους Αλεξ Βουρτς, Νίκολας Λαπιέ και Καζολύκι Νακαζίμα (ο πρώτος και ο τελευταίος έχουν τρέξει και στη Φόρμουλα 1), έχει ήδη επιβεβαιωθεί για το ένα αυτοκίνητο, ενώ δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα η ομάδα οδηγών για το άλλο αυτοκίνητο. Πέραν αυτών, ο Αντρέα Καλνταρέλι, από την Πεσκάρα της Ιταλίας προσχώρησε στην Toyota Racing ως junior οδηγός.
Το TS030 HYBRID είναι διάδοχος των θρυλικών TS010 και TS020 της Toyota που συμμετείχαν με επιτυχία στο Le Mans κερδίζοντας θέσεις στο βάθρο κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του 1990 - το TS αποτελεί ακρωνύμιο του Toyota Sport.

Η Toyota είναι ο πρώτος κατασκευαστής που επιβεβαιώνει συμμετοχή στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA με χρήση υβριδικού συστήματος, υπογραμμίζοντας τον πρωτοποριακό χαρακτήρα μιας τεχνολογίας που έχει καταγράψει πωλήσεις 3,5 και πλέον εκατομμυρίων υβριδικών οχημάτων Toyota σε όλο τον κόσμο.

Το σύστημα κίνησης THS-R (Toyota Hybrid System - Racing) είναι σχεδιασμένο για να παράγει μέγιστες επιδόσεις και αποτελείται από ένα νέο V8 ατμοσφαιρικό κινητήρα 3.4 lt και ένα υβριδικό σύστημα με πυκνωτές αποθήκευσης ηλεκτρικής ενέργειας που δημιούργησε η Nisshinbo - επίσημη εταίρος της ομάδας.

Η ομάδα θα χρησιμοποιήσει την πρώτη δοκιμή του TS030 HYBRID για να αξιολογήσει τα πλεονεκτήματα - στο πλαίσιο των σημερινών κανονισμών - ενός εμπρός τοποθετημένου κινητήρα της Aisin AW και ενός πίσω μοτέρ που δημιούργησε η DENSO. Σύμφωνα με τους κανονισμούς, τα υβριδικά συστήματα μπορούν να ανακτούν μάξιμουμ 500kJ ανάμεσα στα φρεναρίσματα, ενώ παράλληλα περιορίζεται η εμπλοκή δύο μόνο τροχών.

Όπως συμβαίνει στα πλήρως υβριδικά Toyota που πωλούνται, η ενέργεια παράγεται στο φρενάρισμα και το TS030 HYBRID μπορεί να λειτουργεί με ηλεκτρισμό, επιτυγχάνοντας μηδενικούς ρύπους και μηδενική κατανάλωση.
Ένα νέο σασί LMP1 από ανθρακονήματα κατασκευάστηκε στην TMG, όπου για πρώτη φορά συναρμολογήθηκε το ολοκληρωμένο αυτοκίνητο, με στόχο την πρώτη επίσημη δοκιμή που έγινε 11-13 Ιανουαρίου στην πίστα Πολ Ρικάρ της Μασσαλίας.

Κατά τη διάρκεια του αποκλειστικού προγράμματος δοκιμών στη γαλλική πίστα, που περιλάμβανε νυκτερινή οδήγηση, το TS030 HYBRID ολοκλήρωσε αρκετές εκατοντάδες χιλιόμετρα, δείχνοντας ένα εξαιρετικό επίπεδο αξιοπιστίας και επιδόσεων σ’ αυτό το πολύ πρώιμο στάδιο του προγράμματος δοκιμών του αυτοκινήτου.

Οι Βουρτς και Λαπιέ δοκίμασαν το TS030 HYBRID στην πίστα Πολ Ρικάρ, μαζί με τον 30χρονο Ιάπωνα οδηγό Χιροάκι Ισιούρα, ο οποίος είναι υποψήφιος να προστεθεί στην ομάδα οδηγών για αγώνες όπου η Toyota Racing συμμετέχει με δύο αυτοκίνητα.

Γιοσιάκι Κινοσίτα, πρόεδρος Toyota Racing: «Και βέβαια θα θέλαμε να κερδίσουμε στο Le Mans: αυτό είναι το όνειρο όλων των αγωνιζόμενων εκεί. Αλλά είμαστε ρεαλιστές και ξέρουμε ότι θα πρέπει να βελτιωθούμε και να μάθουμε πράγματα για να είμαστε σε θέση να αντιμετωπίσουμε ένα πολύ σκληρό ανταγωνισμό. Στόχος μας φέτος είναι να δείξουμε το επίπεδο επιδόσεων του αυτοκινήτου μας και κυρίως του συστήματος THS-R. Η υβριδική θεωρείται βασική τεχνολογία για την Toyota, επομένως είναι σημαντικό να την προβάλλουμε σε αγωνιστικές συνθήκες και να αποδείξουμε ότι μπορεί να πετύχει και ένα πλεονέκτημα επιδόσεων, τόσο σε χρόνους όσο και σε απόδοση καυσίμου. Όσοι συμμετείχαν στη σχεδίαση, εξέλιξη και προετοιμασία του αυτοκινήτου – στην TMG και στο Motor Sport Division στην Ιαπωνία – εργάστηκαν απίστευτα σκληρά για να φτάσουμε σ’ αυτό το σημείο και είμαστε όλοι ενθουσιασμένοι που επιστρέφουμε στις αγωνιστικές πίστες».

Πασκάλ Βασελόν, τεχνικός διευθυντής: «Τα δύο κύρια πλεονεκτήματα επιδόσεων του TS030 HYBRID είναι η αεροδυναμική και το υβριδικό του σύστημα. Οι κανονισμοί που ισχύουν για τα υβριδικά συστήματα κίνησης μας επιτρέπουν να ανακτούμε ενέργεια στο φρενάρισμα και να τη χρησιμοποιούμε για ενίσχυση της επιτάχυνσης στην έξοδο από μία στροφή, επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό πλεονέκτημα χρόνου γύρου. Ένα υβριδικό σύστημα κίνησης θα μπορεί πετυχαίνει οποιοδήποτε δεδομένο επίπεδο επιδόσεων με λιγότερο καύσιμο, επομένως θα είναι μία τεχνολογία με υψηλή πρακτική αξία και είμαστε ενθουσιασμένοι που τη φέρνουμε σε αγώνες αντοχής. Ένα ακόμα βασικό σημείο στη φάση εξέλιξης ήταν η επίτευξη αεροδυναμικής απόδοσης. Η εντεταλμένη ομάδα της TMG εργάστηκε σκληρά με στόχο μία βέλτιστη αεροδυναμική φιλοσοφία συνδυάζοντας προηγμένες διαδικασίες δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και CFD. Κρίνοντας από τα θετικά σχόλια που λάβαμε στις δοκιμές έχουμε μία πολύ καλή βάση για περαιτέρω πρόοδο τις ερχόμενες εβδομάδες».

Αλεξ Βουρτς: «Ήταν εκπληκτικό που οδήγησα το TS030 HYBRID για πρώτη φορά. Το να ξεκινάς μόνο με ηλεκτρική ισχύ είναι πολύ φουτουριστικό, και όταν αφήνεις το συμπλέκτη και ο κινητήρας εσωτερικής καύσης ενεργοποιείται είναι σα να ξαναβρίσκεις έναν παλιό φίλο! Με τα σλικ ελαστικά ένοιωθα ότι το αυτοκίνητο διέθετε ένα πολύ καλό επίπεδο πρόσφυσης, πιστεύω λοιπόν ότι έχουμε μία καλή βάση και ότι μπορούμε να το μετατρέψουμε σε ένα πραγματικά γρήγορο εργαλείο. Σίγουρα είμαι πολύ ευχαριστημένος αλλά επειδή εκ φύσεως είμαι σχολαστικός, ξέρω ότι πρέπει να κάνουμε πολλή δουλειά ακόμα. Είναι πολύ καλό να δουλεύω με όλους τους μηχανικούς και τεχνικούς. Η Toyota Racing team είναι μία διεθνής ομάδα και αυτό λειτουργεί καλά. Νιώθω πολύ άνετα στην ομάδα επειδή όλοι είναι εξαιρετικά επαγγελματίες, χωρίς καμία αμφιβολία».

Νίκολας Λαπιέ: «Η πρώτη μου εντύπωση από τη δοκιμή ήταν θετική. Το σασί είναι πολύ προηγμένο και το υβριδικό σύστημα λειτουργεί άριστα. Το TS030 HYBRID ανταποκρίνεται καλά στο τιμόνι με γρήγορες και αποδοτικές αντιδράσεις σε συνδυασμό με ένα εντυπωσιακό βασικό επίπεδο αεροδυναμικής πίεσης που είναι ωραίο συναίσθημα για τον οδηγό. Είναι τελείως διαφορετικό από οτιδήποτε άλλο γνώριζα μέχρι τώρα επειδή η φιλοσοφία του είναι διαφορετική. Επομένως το αποτέλεσμα ήταν πολλά υποσχόμενο και είδαμε τις δυνατότητες του αυτοκινήτου σε αρκετά επίπεδα. Μας περιμένει ακόμα πολλή δουλειά αλλά πιστεύω ότι θα έχουμε ένα ισχυρό πακέτο. Ξεκινάμε από κάτι εντελώς καινούργιο, επομένως η πρόκληση είναι συναρπαστική».

Καζούκι Νακαζίμα: «Ανυπομονώ να οδηγήσω το TS030 HYBRID για πρώτη φορά. Μίλησα πολύ με τους Αλεξ και Νίκολας για το αυτοκίνητο κατά τη διάρκεια της δοκιμής και είναι φανερό ότι έχει εξαιρετικές δυνατότητες. Έχω δουλέψει πολλές φορές στον προσομοιωτή οδήγησης της TMG, επομένως έχω μάθει το αυτοκίνητο τόσο σε ψηφιακό περιβάλλον όσο και στην πίστα Le Mans. Τώρα ήρθε η ώρα να το οδηγήσω στην πραγματικότητα. Είναι μία θαυμάσια ευκαιρία για μένα και ανυπομονώ να ζήσω την εμπειρία στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής με την Toyota Racing. Η επιστροφή στο Le Mans με υβριδική τεχνολογία είναι τεράστια πρόκληση για την Toyota αλλά παράλληλα είναι και πραγματική ευκαιρία για όλους τους οδηγούς και ευελπιστώ η πρόσφατη εμπειρία που απέκτησα στο Super GT να αποτελέσει πλεονέκτημα. Είναι θαυμάσιο συναίσθημα η συμμετοχή σ’ αυτό το εγχείρημα και έχω τρομερό κίνητρο για τη σεζόν.»


Τεχνικές Προδιαγραφές
Ονομασία TS030 HYBRID
Τύπος Le Mans Prototype (LMP1)
Αμάξωμα Συνθετικό από ανθρακονήματα
Παρμπρίζ Πολυανθρακικό
Κιβώτιο Σειριακό, 6 σχέσεων, εγκάρσια τοποθετημένο
Κέλυφος κιβωτίου Αλουμίνιο
Ημιαξόνια Τριπλοί σύνδεσμοι σταθερής ταχύτητας
Συμπλέκτης Πολύδισκος
Διαφορικό Συνεκτικό, μηχανικό μπλοκέ διαφορικό
Ανάρτηση Ανεξάρτητη, με διπλά ψαλίδια μπροστά και πίσω, σύστημα ωστηρίων
Ελατήρια Ράβδοι στρέψης
Αντιστρεπτικές δοκοί Μπροστά και πίσω
Σύστημα διεύθυνσης Με υδραυλική υποβοήθηση
Φρένα Υδραυλικό σύστημα πέδησης διπλού κυκλώματος, μονοκόμματες δαγκάνες φρένων από ελαφρύ κράμα μπροστά και πίσω
Δίσκοι Αεριζόμενοι μπροστά και πίσω από ανθρακονήματα
Ζάντες Σφυρήλατες ζάντες από μαγνήσιο
Εμπρός ζάντες 14.5 x 18 ιντσών
Πίσω ζάντες 14.5 x 18 ινστών
Ελαστικά Michelin radial
Εμπρός ελαστικά 36/71-18
Πίσω ελαστικά 37/71-18
Μήκος 4650 χιλ.
Πλάτος 2000 χιλ.
Ύψος 1030 χιλ.
Χωρητικότητα καυσίμου 73 λίτρα
Σύστημα κίνησης TOYOTA HYBRID System - Racing (THS-R)
Κινητήρας V8 ατμοσφαιρικός κινητήρας 90°
Καύσιμο Βενζίνη
Κυβισμός 3.4 lt
Βαλβίδες 4
Περιοριστές εισαγωγής αέρα 1 x 43.3 χιλ.
Πυκνωτής Nisshinbo
Εμπρός Υβριδικός Κινητήρας Aisin AW
Πίσω Υβριδικός Κινητήρας DENSO



Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube