Η Mini επανήλθε στα ράλι πέρυσι την άνοιξη, ξεκινώντας πρόγραμμα δοκιμών και εξέλιξης του αγωνιστικού Mini Cooper που βασίζεται στο αυτοκίνητο παραγωγής Countryman. Υστερα από απουσία περίπου πέντε δεκαετιών, η διάσημη βρετανική μάρκα, μέλος του ομίλου της BMW, άρχισε ένα φιλόδοξο πρόγραμμα προκειμένου φέτος, με πλήρη εμπλοκή σε όλο το πρωτάθλημα, να διεκδικήσει νίκες. Ομως, ίσως τελειώσει άδοξα αυτή η προσπάθεια...
Σύμφωνα με το έγκυρο βρετανικό περιοδικό Autosport, μάλλον αύριο, Παρασκευή, η BMW θα διακόψει το συμβόλαιο συνεργασίας με τη βρετανική εταιρεία Prodrive, η οποία ειδικεύεται στη δημιουργία αγωνιστικών αυτοκινήτων. Η εταιρεία του Ντέιβιντ Ρίτσαρντς, ο οποίος στα νιάτα του ήταν συνοδηγός στα ράλι και μετέπειτα έγινε επιχειρηματίας όντας αφεντικό της BAR Honda στη Φόρμουλα 1 (έπειτα Honda), έγινε πολύ γνωστή παγκοσμίως από τη συνεργασία της με τη Subaru, της οποίας προετοίμαζε τα αγωνιστικά στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Μάλιστα, σημείωσε νίκες, ενώ αναδείχθηκε παγκόσμια πρωταθλήτρια με τον Πέτερ Σόλμπεργκ το 2003.
Η Prodrive ξέρει καλά τη δουλειά της και ήδη με το Mini, στον πρώτο αγώνα της χρονιάς προ ημερών στο Μόντε Κάρλο, ανέβηκε στο δεύτερο σκαλί του βάθρου με τον Ντάνι Σόρντο. Ισως αυτή να είναι και η τελευταία επιτυχία της Mini στα ράλι, αν επιβεβαιωθούν οι φήμες. Πάντως, τα σύννεφα άρχισαν να πυκνώνουν όταν η Mini δεν είχε προλάβει να δηλώσει εγκαίρως συμμετοχή στο νέο πρωτάθλημα, εντός της προθεσμίας που είχε η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου - FIA, η οποία στη συνέχεια -εκπρόθεσμα- έκανε δεκτή τη συμμετοχή της, ώστε να μην μείνουν μόνες τους οι Citroen και Ford. Τώρα, κι ενώ η Prodrive ήδη ετοιμάζει τα φορτηγά για τα χιόνια της Σουηδίας, για το δεύτερο ράλι της χρονιάς, η BMW ετοιμάζεται να βάλει φρένο. Αυτό θα φανεί σήμερα, όπως και οι προθέσεις της γερμανικής μάρκας να επενδύσει περισσότερο στο Γερμανικό Πρωτάθλημα Αυτοκινήτων Τουρισμού - DTM.
Αν τελικά αποχωρήσει η Mini από το WRC θα είναι μεγάλη απώλεια, όπως και η απουσία του Σόρντο που είναι εξαιρετικός οδηγός. Στο δεύτερο Mini βρίσκεται ο Καμπανά, ένας ιδιώτης που έχοντας χρήματα πήρε τη θέση του "επαγγελματία" Κρις Μίκε, ο οποίος εξέλιξε πέρυσι το αυτοκίνητο. Εν αναμονή των αποφάσεων.
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής