Η υγραεριοκίνηση ως λύση εξετάζεται πολύ από τους κατόχους οχημάτων στη χώρα μας. Θέλουν να προσθέσουν κιτ υγραερίου στα βενζινοκίνητα μοντέλα και να περιορίσουν τα έξοδα καυσίμου. Ωστόσο, και όσοι θέλουν να αγοράσουν καινούργιο ΙΧ σκέφτονται να πάρουν κάποιο που να έχει εργοστασιακά τοποθετημένο κιτ υγραερίου. Και στις δύο περιπτώσεις, τα δύο καύσιμα (βενζίνη – υγραέριο) λειτουργούν εναλλακτικά.
ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΓΟΥΣΤΑ
Η Opel, δίνοντας μεγάλη βαρύτητα στο υγραέριο ως καύσιμο, επεκτείνει τη γκάμα των LPG μοντέλων της. Το 5θυρο Astra, το Astra Sports Tourer και το Meriva προσφέρονται κατόπιν παραγγελίας με το νέο, ισχυρό μοτέρ 1.4 LPG Turbo ecoFLEX (Euro 5 σε ρύπους), ισχύος 140 hp (200 Nm ροπή στο 5θυρο Astra 5Θ και στο Sports Tourer) και 120 hp στο Meriva. Οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα είναι 124 γρ./χλμ. για το Meriva, 129 γρ./χλμ. για το 5θυρο Astra και 132 γρ./χλμ. για το Astra Sports Tourer. Αξίζει να σημειωθεί ότι από πέρυσι τον Ιούνιο κυκλοφορεί κι έχει κάνει θραύση εμπορικά η έκδοση Corsa LPG 1.2 ecoFLEX με ισχύ 83 hp και εκπομπές 110 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Φέτος το φθινόπωρο, θα προστεθούν οι εκδόσεις 1.4 Turbo LPG ecoFLEX Zafira Tourer (το νέο πολυμορφικό) και Insignia. Ως παράδειγμα αυτονομίας, το 5θυρο Astra 1.4 Turbo LPG ecoFLEX με ρεζερβουάρ βενζίνης 56 λίτρων και υγραερίου 49 λίτρων καλύπτει πάνω από 1.400 χλμ.!
Εν συντομία…
Τα μοντέλα LPG έχουν ένα εύχρηστο διακόπτη στο ταμπλό για εύκολη αλλαγή (αυτόματα ή μηχανικά) από το ένα πρόγραμμα λειτουργίας στο άλλο (από βενζίνη σε υγραέριο και αντίστροφα). Το ρεζερβουάρ LPG είναι τοποθετημένο στο χώρο της ρεζέρβας, ενώ προσφέρεται κιτ επισκευής ελαστικών. Με τη χρήση του υγραερίου υπολογίζεται μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, σε σχέση με τη χρήση βενζίνης κατά 15%. Το οικονομικό όφελος έρχεται από τη διαφορά τιμής ανάμεσα στα δύο καύσιμα (το υγραέριο έχει περίπου μισή τιμή από τη βενζίνη).
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής