Η Bridgestone πριν από τρία χρόνια είχε χρωματίσει με πράσινο ένα από τα αυλάκια του βρόχινου ελαστικού της Φόρμουλα 1, ενώ είχε βάλει πράσινη λωρίδα περιμετρικά του σλικ ελαστικού, ώστε έτσι να ξεχωρίζει η πιο μαλακή γόμα από τη σκληρή. Η Pirelli, που πήρε τη σκυτάλη από τη Bridgestone και είναι αποκλειστικός προμηθευτής ελαστικών στη Φόρμουλα 1, έκανε ένα βήμα παραπάνω, βάζοντας πέντε χρώματα σε ισάριθμες γόμες για να ξεχωρίζουν μεταξύ τους. Αυτό και οπτικά άλλαξε τα δεδομένα. Τώρα έρχεται ξανά η Bridgestone να αναπτύξει μία νέα, επαναστατική τεχνολογία εκτύπωσης πάνω στο ελαστικό, διαφορετική από τις άλλες, για ελαστικά εμπορίου.
Μέχρι σήμερα, έχει χρησιμοποιηθεί λευκό καουτσούκ στα πλαϊνά των ελαστικών για την κατασκευή λευκής λωρίδας αλλά και λευκών γραμμάτων. Ομως, χρειαζόταν μεγάλη ποσότητα λευκού καουτσούκ, προκειμένου να αποφευχθεί ο αποχρωματισμός και να διατηρηθεί η ανθεκτικότητα, προσθέτοντας επιπλέον βάρος στο ελαστικό.
Τώρα, η νέα τεχνολογία εκτύπωσης ελαστικών της Bridgestone περιλαμβάνει μία στρώση στη βάση του ελαστικού, που προστατεύει από τον αποχρωματισμό, ειδικά μελάνια και μία στρώση στην επιφάνεια του ελαστικού, που προστατεύει από τις εξωτερικές φθορές. Ετσι, δεν αυξάνει το βάρος και δεν επιβαρύνει με κατανάλωση καυσίμου και εκπομπές ρύπων το περιβάλλον.
Πέραν αυτού, του πρωτοποριακού – είναι αλήθεια- εγχειρήματος, η Bridgestone θα συνεχίσει να ερευνά τις πολλαπλές ευκαιρίες, που συνδέονται με αυτή τη νέα τεχνολογία εκτύπωσης ελαστικών. Για παράδειγμα, πρωτότυπα σχέδια ή ακόμα και φωτογραφίες θα μπορούσαν να τυπωθούν στα πλαϊνά των ελαστικών και στη συνέχεια να αφαιρεθούν ή να αλλαχθούν, εφόσον το επιθυμεί ο πελάτης. Η Bridgestone προτίθεται να φέρει σύντομα αυτή την τεχνολογία εκτύπωσης στην αγορά κι όπως φαίνεται μπορεί να γίνει μόδα…
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής