Η Toyota είναι η μάρκα που επενδύει πολύ στην υβριδική τεχνολογία. Γενικότερα το έχουν οι Ιάπωνες αυτό, μια και η Honda κινείται ανάλογα. Ωστόσο η Toyota έκανε το πρώτο βήμα με το Prius, από το 1997 με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις και συνέχισε με την υβριδική έκδοση του Auris. Τώρα, μόλις λίγο καιρό μετά την εμπορική διάθεση του νέου Yaris και στην Ελλάδα, η μάρκα ετοιμάζεται για το λανσάρισμα της αντίστοιχης υβριδικής έκδοσης. Μάλιστα θα παρουσιάσει το νέοYaris Hybrid στην έκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο, ενώ στην Ελλάδα θα πωλείται από το καλοκαίρι.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗ
Το Yaris αποτελεί το best seller της Toyota και τώρα ενισχύεται με την οικονομική, υβριδική έκδοση. Πάντως, η άφιξη του νέου Yaris Hybrid σηματοδοτεί ένα νέο, σημαντικό βήμα στη στρατηγική επέκτασης της πλήρως υβριδικής τεχνολογίας της εταιρίας σε βασικά μοντέλα Toyota στην Ευρώπη. Σχεδιαστικά, για να είναι πιο οικονομικό σε κατανάλωση, δέχθηκε αεροδυναμικές παρεμβάσεις με πιο δυναμικό τραπεζοειδή αεραγωγό ενσωματωμένο στους εμπρός προβολείς. Χάρη στη μείωση των διαστάσεων όλων των βασικών εξαρτημάτων του υβριδικού συστήματος, και στην τοποθέτηση του ρεζερβουάρ καυσίμου και της μπαταρίας κάτω από το πίσω κάθισμα, το Yaris Hybrid προσφέρει χώρους επιβατών και αποσκευών (286 λίτρα) εφάμιλλους των συμβατικών μοντέλων. Θα έχει φουλ εξοπλισμό ασφάλειας και άνεσης, κλιματισμό και στάνταρ αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων για περισσότερη άνεση.
Εν συντομία…
Το Yaris Hybrid χρησιμοποιεί το υβριδικό σύστημα της Toyota, που είναι 20% ελαφρύτερο από το Auris Hybrid. Διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας: Normal, Eco και EV (αμιγώς ηλεκτρική κίνηση). Συνδυάζει το νέο βενζινοκινητήρα 1.5 lt με ένα ελαφρύτερο, πιο συμπαγή ηλεκτροκινητήρα, κιβώτιο μετάδοσης, εναλλάκτη και μπαταρία. Η συνολική απόδοση φθάνει τους 100 hp. Η μάρκα δεν ανακοίνωσε τη μέση κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Θα είναι πολύ χαμηλά τα νούμερα και τα κρατά για έκπληξη στη Γενεύη.
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής