Οποιον κι αν ρωτήσεις στο εμπόριο, δύσκολα δεν θα ακούσεις τη λέξη «μικρό», ή «οικονομικό». Οι εποχές για τα «μεγάλα» μάλλον πέρασαν ανεπιστρεπτί. Μόνο κατά περίσταση, ίσως χρησιμοποιείται η λέξη…Στον τομέα του αυτοκινήτου, κατασκευάζονται βέβαια μοντέλα σε κάθε κατηγορία: μικρά, μικρομεσαία, μεσαία, οικογενειακά – πολυμορφικά, SUV τετρακίνητα και μη, μεγάλα και πολυτελή, ωστόσο επειδή η κρίση δεν είναι μόνο ελληνική (έχει να γίνει χαμός και στην Ιταλία), οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μειώνουν τον όγκο αλλά και τον κυβισμό. Για τον όγκο το κάνουν για να περιορίσουν το κόστος, άρα και την τιμή αγοράς, προσφέροντας παράλληλα εύκολες λύσεις μετακίνησης στην πόλη. Για τον κυβισμό το κάνουν προκειμένου να περιορίσουν την κατανάλωση αλλά και τους ρύπους, χωρίς να μειώσουν την απόδοση χρησιμοποιώντας υπερτροφοδότηση.
Στην Ελλάδα, ιδιαίτερα τώρα, τα μικρά αυτοκίνητα θα έχουν μεγαλύτερη απήχηση στον υποψήφιο αγοραστή. Κοστίζουν φθηνότερα, έχουν χαμηλά ή καθόλου -ανάλογα τους ρύπους- τέλη κυκλοφορίας, λιγότερα έξοδα σε σέρβις, ασφάλιστρα και βέβαια καύσιμα. Το 2012, σε μια χρονιά που προβλέπεται γύρω στις 90.000 πωλήσεις (από 220.548 οχήματα το 2009!), αναμένεται να πρωταγωνιστήσουν τα μικρά με ποσοστό κοντά στο 70%. Σε αυτό το πεδίο δόξης λαμπρό, αναμφίβολα ξεχωρίζει το ολοκαίνουργιο Fiat Panda που θα προσφέρεται από την άνοιξη με μικρά turbo μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου κι αργότερα και σε τετρακίνητη έκδοση.
Σε λίγο μικρότερο αμάξωμα θα γνωρίσουμε τα τρία αδέρφια. Κι όπως στις ταβέρνες με τέτοιο όνομα…τρως καλά, έτσι και σε αυτά τα μοντέλα ο χρήστης θα περάσει καλά. Πρόκειται για τρία μοντέλα πόλης που βασίζονται στο VW Up, το οποίο δάνεισε το αμάξωμα και τους κινητήρες (μικρούς τρικύλινδρους 1.0 lt) στις δύο άλλες μάρκες του ομίλου VW, προκειμένου η μεν Seat να παράξει το Mii, η δε Skoda το Citigo. To Up θα έρθει την άνοιξη και τα άλλα δύο προς το καλοκαίρι. Φαβορί και το Peugeot 208. Στα μικρομεσαία αμαξώματα αναμένεται νέο VW Golf, νέο Civic (φρεσκαρισμένο), νέο Seat Leon και Audi A3.
Και στα οικογενειακά θα έχουμε μάχη: νέο Toyota Avensis, Citroen DS5 και Opel Zafira Tourer, τη μεγαλύτερη έκδοση του Zafira, το οποίο θα εξακολουθεί να παράγεται. Κι αν πριν δύο χρόνια τα μοντέλα SUV είχαν ζήτηση, επειδή η τότε κυβέρνηση μείωσε το τέλος ταξινόμησης και επειδή έδιναν κύρος στο…δρόμο, τώρα που και τα δύο κόπηκαν, τα τεκμήρια και τα έξοδα χρήσης τα βάζουν στα αζήτητα. Πάντως, θα έρθουν ελκυστικά μοντέλα: Citroen C4 Aircross, Ford Kuga (2ης γενιάς), Mazda CX-5 με νέους κινητήρες και Peugeot 4008.
Ντεμπούτο και για αμιγώς ηλεκτρικά μοντέλα: Nissan Leaf και τα τρία αδέρφια Mitsibishi iMiEV, Citroen Zero, Peugeot Ion, αλλά και για ηλεκτρικά με κινητήρα εσωτερικής καύσης: τα αδερφάκια Chevrolet Volt και Opel Αmpera.