Στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο, προ ημερών, η Toyota παρουσίασε ένα μοντέλο που θυμίζει το ένδοξο, σπορ παρελθόν της ιαπωνικής μάρκας. Το GT-86, προϊόν συνεργασίας με τη Subaru (μοιράζεται σασί και μηχανικά μέρη), δεν παραπέμπει σε διάδοχο της Celica.
Γυρίζει ακόμα πιο πίσω, όταν η Toyota από το 1962 είχε δημιουργήσει το SPorts 800 με δικύλινδρο boxer κινητήρα και πίσω κίνηση. Ακολούθησαν το 2000 GT του 1965, με δίλιτρο επίπεδο κινητήρα, η πρώτη Celica το 1971, οι τέσσερις γενιές Supra (το MR2 του 1984 συγκαταλέγεται στα καλύτερα σπορ αυτοκίνητα όλων των εποχών) και το πισωκίνητο Corolla Levin AE8 με κινητήρα μπροστά (παραγωγή 1983-1987).
Παράστημα
Πολύ συμπαγές τετραθέσιο (διάταξη 2+2 θέσεων), με μήκος 4,24 μ., αρκετά χαμηλό ύψος 1,285 μ. και μεταξόνιο 2,57 μ. Το σύστημα κίνησης και η θέση οδήγησης έχουν τοποθετηθεί χαμηλά και πίσω, επιτυγχάνοντας σχεδόν τέλεια κατανομή βάρους 53:47. Τολμηρό, με διευρυμένο κάτω αεραγωγό μπροστά, με αθλητική «κορμοστασιά», ειδικές 17άρες ζάντες αλουμινίου, πίσω αεροτομή και διπλές απολήξεις εξάτμισης.
Στα ενδότερα
Οδηγοκεντρικό κοκπιτ, με δερμάτινο τιμόνι διαμέτρου 36,5 εκ. (το μικρότερο σε μοντέλο Toyota). Ο πίνακας τριών οργάνων εκτείνεται γύρω από ένα μεγάλο στροφόμετρο, δίνοντας έμφαση στη θέση, τις κλίμακες και τη γραμματοσειρά των ενδείξεων για να αναγνωρίζονται «με μια ματιά».
Ο σπορ χαρακτήρας συμπληρώνεται από εμφάνιση ανθρακονημάτων, ολόμαυρη επένδυση οροφής, κόκκινες ραφές στην ταπετσαρία, διακόπτες αεροπορικού τύπου και ελαφρά, αλουμινένια πεντάλ. Πωλήσεις από το καλοκαίρι του 2012.
Εν συντομία…
Σε συνεργασία με τη Subaru ο 2.0 lt - 200 hp στις 7.000 σ.α.λ., με ροπή 205 Nm στις 6.600 σ.α.λ. Ο ατμοσφαιρικός, επίπεδος τετρακύλινδρος κινητήρας συνδυάζεται με εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο με χειριστήρια στο τιμόνι. Η ισχύς, μεταφέρεται πίσω μέσω διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης. Εχει ABS και σύστημα ελέγχου ευστάθειας VSC (μπορεί να απενεργοποιηθεί).
Όμως, έχουν ρυθμιστεί για την ελάχιστη δυνατή παρέμβαση κι αφήνει περιθώριο στον οδηγό να «παίξει» στο δρόμο. Αρκεί να μην υπερβεί τα όρια...
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής