Αναπτύσσεται διαρκώς η έρευνα, όσον αφορά την «επικοινωνία των οχημάτων». Στη μεγαλύτερη παγκόσμια δοκιμή μέχρι σήμερα της «car-to-x» επικοινωνίας σε πραγματικές συνθήκες, η Opel ένωσε τις δυνάμεις της με 17 εταίρους από τη βιομηχανία, αυτοκινητιστικούς συνδέσμους, το χώρο της επιστήμης και της έρευνας, το ομοσπονδιακό κρατίδιο της Έσσης και τη Φρανκφούρτη.
Η «car-to-x» επικοινωνία συνδέει ηλεκτρονικά τα οχήματα με τις υποδομές. Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει δυνατότητα ανταλλαγής δεδομένων όχι μόνο μεταξύ των οχημάτων, αλλά και μεταξύ οχήματος και κυκλοφοριακών υποδομών. Η ανάπτυξη της «car-to-x» επικοινωνίας θέτει τις βάσεις για μία βιώσιμη αύξηση της οδικής απόδοσης και της ασφάλειας. Αξίζει να σημειωθεί, ότι η φάση δοκιμών ξεκίνησε από το Φράιτμπεργκ με τη μορφή μιας ενδιάμεσης αναφοράς από τρία γερμανικά υπουργεία που χορηγούν το πρόγραμμα: πρόκειται για τα υπουργεία οικονομίας και τεχνολογίας (BMWi), παιδείας & έρευνας (BMBF) και κυκλοφοριακών δομών & αστικής ανάπτυξης (BMVBS).
Το ερευνητικό κονσόρτσιουμ υποστηρίζεται επίσης από το κρατίδιο της Έσσης, το γερμανικό σύνδεσμο αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) και το Car 2 Car Communication Consortium. Η ενδιάμεση αναφορά σηματοδοτεί το τέλος της φάσης σχεδιασμού και προετοιμασίας. Ακολουθούν οι βελτιώσεις πριν από τις δοκιμές.
Οσον αφορά στην Opel, αναλαμβάνει τον έλεγχο και το συντονισμό της φάσης δοκιμών για λογαριασμό όλων των εμπλεκόμενων εταίρων. Οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες θα ξεκινήσουν περίπου στα μέσα του 2012, με 120 οχήματα από όλους τους εταίρους και υπό την παρακολούθηση και ανάλυση δεδομένων από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Μονάχου.
Τα πανεπιστήμια διασφαλίζουν ένα καλό στατιστικό δείγμα οδηγών και καθημερινών διαδρομών. Η διάρκεια των δοκιμών υπολογίζεται γύρω στους επτά μήνες. Παράλληλα με πολλές ακόμα λειτουργίες, η Opel θα δοκιμάσει την «Προειδοποίηση Οδικών / Καιρικών συνθηκών» κατά τη διάρκεια του εγχειρήματος, κι αυτό διότι από έρευνα που έγινε, οι οδηγοί κατέταξαν τις προειδοποιήσεις καιρικών και οδικών συνθηκών στην κορυφή της λίστας επιθυμιών τους για μελλοντικά συστήματα επικοινωνίας των οχημάτων. Τέτοια συστήματα παρέχουν σημαντική προστιθέμενη αξία για τον οδηγό και αυξάνουν την οδική ασφάλεια. Για το λόγο αυτό, θα συνδράμουν στις δοκιμές τέσσερις οδικοί μετεωρολογικοί σταθμοί που θα προσφέρουν λεπτομερείς πληροφορίες. Καταλήγοντας, η «Διεπαφή Ανθρώπου-Μηχανής» που χρησιμοποιείται από όλους τους εταίρους για τη δοκιμή, είναι προϊόν του DFKI – του γερμανικού κέντρου έρευνας για την τεχνητή νοημοσύνη.
Επιμέλεια Δημήτρης Μπαλής