Η ιστορία δεν αλλάζει. Αλλοτε την επικαλούμαστε, θέλοντας να αποφύγουμε κάτι στο παρόν και το μέλλον, κι άλλοτε παραδειγματιζόμαστε θετικά από αυτήν. Στην περίπτωση του VW Beetle, ισχύουν και τα δύο. Το μοντέλο αυτό σχεδιάστηκε από τον Φέρντιναντ Πόρσε, κατά παραγγελία του Χίτλερ.

Μπήκε στην παραγωγή το 1938, λίγο πριν την κήρυξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και μας υποδηλώνει έναν ναζισμό που ουδείς (ελπίζω) εύχεται να ξαναζήσει ο πλανήτης. Ταυτόχρονα, το «αυτοκίνητο του λαού» είναι η ίδια η ιστορία της αυτοκίνησης. Ένα αυτοκίνητο που αγαπήθηκε όσο λίγα βιομηχανικά προϊόντα, που συγκαταλέγεται στα πλέον αναγνωρίσιμα ονόματα και σχέδια, που απέκτησε δεκάδες παρωνύμια και 22,5 εκατομμύρια αγοραστές από το 1938, μαζί με σύγχρονη εκδοχή του (από το 1998).

Τώρα, η ιστορία αποκτά νέα σελίδα, με νέο Beetle, πιο αντρικό, σχεδιαστικά πιο κοντά στο μοντέλο του παρελθόντος, αλλά και πιο κοντά στη σύγχρονη τεχνολογία.

Παράστημα

Το… θηλυπρεπές Beetle που ξέραμε τελευταία, το ξεχνάμε. Η 3η γενιά έχει μυώδη χαρακτηριστικά, λιγότερες καμπύλες, στρογγυλούς προβολείς, πιο κάθετο παρμπρίζ (κάπως σαν το παλιό), τραβηγμένη προς τα πίσω την μπροστινή κολόνα και κοίλο πίσω μέρος.

Μακρύτερο κατά 15,2 εκ. σε μήκος (4,278 μ.), φαρδύτερο κατά 8,4 εκ. (1,808 μ.) και ελαφρώς χαμηλότερο κατά 1,2 εκ. (1,486 μ.), έχει καλύτερο εσωτερικό χώρο (αυξημένο μεταξόνιο και μετατρόχια) και πλουσιότερο
πορτμπαγκάζ (310 λίτρα από 209), με τα ασύμμετρα αναδιπλούμενα πίσω καθίσματα να φθάνουν το χώρο στα 905 λίτρα.

Στα ενδότερα

Η άνεση είναι υποδειγματική για 4 επιβάτες. Τριάχτινο τιμόνι που φέρει χειριστήρια, μεγάλη οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, έξτρα πίνακας οργάνων στο ταμπλό για την ισχυρότερη έκδοση, τέσσερα μπάκετ καθίσματα, υποβραχιόνιο, ποτηροθήκες, δύο ντουλαπάκια (ένα κλασικό στο ταμπλό), συνθέτουν ένα σύνολο, ανώτερο κατά τη γνώμη μου από το Scirocco, κι ας θεωρείται από τη VW ως πιο σπορτίφ μοντέλο από το νέο Beetle. Θα το δείξει η πορεία της αγοράς, αν και το Scirocco είναι πιο δημοφιλές στην Ελλάδα, από όλη την Ευρώπη!

Εξοπλισμός

Διαθέσιμο από χθες σε όλη την Ελλάδα με τρείς εκδόσεις εξοπλισμού: Cult, Design και Sport. Στάνταρ το ESP για την ευστάθεια, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, 6 αερόσακοι, 16άρες ζάντες (ατσάλινες η βασική έκδοση με σπορ τάσια), ηλεκτρικές ευκολίες, ραδιο-CD με ΜΡ3, κλιματισμός, υπολογιστής ταξιδιού κ.α., με τιμή από 17.560 ευρώ.

Εν συντομία…

Εφοδιάζεται με τα γνωστά turbo μοτέρ βενζίνης: 1.2 TSI - 105 hp (μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα/100 χλμ., εκπομπές 137 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα), 1.4 TSI - 160 hp (6,6 λίτρα, 153 γρ./χλμ.) και 2.0 TSI - 200 hp (7,7 λίτρα, 179 γρ./χλμ.). Οι δύο τελευταίες εκδόσεις έχουν και ηλεκτρονικό μπλοκέ διαφορικό.

Εξαιρετική πρόταση, τώρα με την απελευθέρωση και ο κινητήρας turbo πετρελαίου: 1.6 TDI - 105 hp (4,5 λίτρα, 119 γρ./χλμ.), που όμως κοστίζει λίγο ακριβά (από 20.560 ευρώ) λόγω φόρων. Ολοι οι κινητήρες συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, o 2.0 TSI με 6άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη DSG και ο ντίζελ με 5άρι χειροκίνητο.

Μόνο η έκδοση 160 hp προσφέρεται και με 7άρι αυτόματο DSG. Οι εκδόσεις με τους τρεις κινητήρες έχουν ημιάκαμπτο άξονα πίσω και αυτή των 200 hp, άξονα 4 συνδέσμων. Το νέο Beetle ήρθε και με πολλά αξεσουάρ, για ιδιαίτερες προτιμήσεις.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube