Πλησιάζει η άφιξη του νέου πολυμορφικού μοντέλου της Opel, που πράγματι δίνει πολλά παραπάνω στην εξυπηρέτηση των οικογενειών και όχι μόνο. Με το αναβαθμισμένο σύστημα καθισμάτων Flex7 και ποικίλο εξοπλισμό Opel Flex, το Zafira Tourer ορίζει νέα πρότυπα ευελιξίας και αίσθησης εσωτερικού.
Ήδη το 1999, η Opel ίδρυσε την κατηγορία επταθέσιων συμπαγών οχημάτων ενός όγκου με τη πρώτη γενιά Zafira. Τώρα με την τρίτη γενιά, η Opel προτίθεται να συνεχίσει την ιστορία επιτυχίας, με ευελιξία εσωτερικού χωρίς την αφαίρεση καθισμάτων. Προσφέροντας ένα ιδανικό μίγμα λειτουργικότητας και άνεσης, το νέο Opel Zafira Tourer φέρνει τις αρετές του Insignia σε ένα μικρομεσαίο πολυμορφικό μοντέλο: υψηλού επιπέδου χαρακτηριστικά, καινοτόμες τεχνολογίες και μία ανάγλυφη, δυναμική σχεδίαση.
Μαζί με το Meriva, Νο1 στις πωλήσεις στην Ευρώπη στην κατηγορία μικρών οχημάτων ενός όγκου, το Zafira Tourer προάγει την Opel σε πρότυπο ευελιξίας. Και ενώ η δεύτερη γενιά Meriva που λανσαρίστηκε το 2010 προσφέρει θαυμάσια ευελιξία μέσα από μικρότερες διαστάσεις κυρίως για νεαρές οικογένειες, το Zafira Tourer συνδυάζει αυξημένη ευελιξία με ανώτερα χαρακτηριστικά άνεσης και ένα περιβάλλον κορυφαίας ποιότητας.
Προσαρμοστικότητα: Ατομικά καθίσματα πίσω για μέγιστη ευελιξία και άνεση
Οι μηχανικοί της Opel αναβάθμισαν σημαντικά την ευφυή φιλοσοφία καθισμάτων Flex7. Ενώ και τα δύο καθίσματα της τρίτης σειράς εξακολουθούν να αναδιπλώνονται στο πάτωμα του χώρου αποσκευών, οι μηχανικοί της Opel ανασχεδίασαν πλήρως τη δεύτερη σειρά.
Αυτή αποτελείται από τρία ατομικά καθίσματα που μετακινούνται διαμήκως κατά 280/210 χιλιοστά (100 χιλ. προς τα εμπρός, 110 χιλ. προς τα πίσω, ενώ στη Lounge διάταξη μετακινούνται επιπλέον κατά 70 χιλ.) ανεξάρτητα μεταξύ τους και αναδιπλώνονται πλήρως, δημιουργώντας μία επίπεδη επιφάνεια φόρτωσης. Η κλίση των πλατών των καθισμάτων μπορεί να ρυθμιστεί σε τέσσερις διαφορετικές θέσεις (γωνία 0, 16, 20 και 24 μοιρών).
Όλα τα χαρακτηριστικά Opel Flex πληρούν τις απαιτήσεις της Opel για πρακτικότητα: Με τις πρακτικές λαβές (ιμάντες) που είναι έγχρωμες για να ξεχωρίζουν (κόκκινη για αναδίπλωση και μαύρη για επαναφορά), οι πλάτες των καθισμάτων πέφτουν τελείως με μία κίνηση, προσφέροντας μέγιστη ευελιξία χωρίς την αφαίρεση καθισμάτων ή προσκέφαλων.
Σύστημα Lounge Seating: Οι επιβάτες της δεύτερης σειράς απολαμβάνουν ανέσεις πρώτης κατηγορίας
Αξιοσημείωτο στοιχείο του νέου Zafira Tourer είναι το σύστημα Lounge Seating που προσφέρει στους επιβάτες της δεύτερης σειράς την ευρυχωρία ενός ανώτερου sedan. Το σύστημα διατίθεται στάνταρ ή προαιρετικά, ανάλογα με την έκδοση και την αγορά.
Με το πάτημα ενός μπουτόν, τα τρία καθίσματα της δεύτερης σειράς μετατρέπονται σε δύο πολύ άνετα καθίσματα με άφθονο χώρο για τα πόδια και τους ώμους: τα εξωτερικά καθίσματα μετακινούνται μέχρι 280 χιλ. – η καλύτερη τιμή στην κατηγορία, και 70 χιλ. παραπάνω από όσο στην στάνταρ έκδοση – και μετά κατά 50 χιλ. προς το κέντρο της καμπίνας, πραγματική καινοτομία.
Στη συνέχεια, ένας έξυπνος και πρακτικός μηχανισμός αναδίπλωσης / περιστροφής μεταμορφώνει την πλάτη του μεσαίου καθίσματος σε άνετα υποβραχιόνια για τους επιβάτες των εξωτερικών καθισμάτων. Η Opel διεκδικεί πατέντα για το σύστημα που είναι μοναδικό στη βιομηχανία.
Στη διθέσια διάταξη της δεύτερης σειράς, το Zafira Tourer προσφέρει ανέσεις πρώτης κατηγορίας θυμίζοντας ένα «σαλόνι σε τροχούς». Οι επιβάτες απολαμβάνουν μεγάλη ευρυχωρία και άνεση σε απόλυτα εργονομικά καθίσματα.
Αυτή η έμφαση στην προσωπική άνεση και ευεξία προάγει το Zafira Tourer σε κάτι περισσότερο από ένα απλό οικογενειακό αυτοκίνητο. Οι σχεδιαστές της Opel μετέτρεψαν το ευέλικτο εσωτερικό σε μία… όαση χαλάρωσης και απόλαυσης – είτε πρόκειται για επαγγελματικό ταξίδι, ή για εκδρομή με την οικογένεια και τους φίλους.
Καινοτόμα εμπρός καθίσματα: Κορυφαία άνεση και εργονομία
Το κοκπιτ έχει σαφή διάταξη και προσφέρει σε οδηγό και συνοδηγό υψηλά επίπεδα άνεσης. Το ανασχεδιασμένο εμπρός τμήμα με λεπτές κολόνες A, τα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα και οι εξωτερικοί καθρέπτες που εδράζονται στις πόρτες βελτιώνουν αισθητά την ορατότητα του οδηγού.
Το Zafira Tourer περιλαμβάνει στάνταρ καινοτόμα, μεγάλα και ανατομικά σχεδιασμένα εμπρός καθίσματα με πολλαπλές δυνατότητες και ενεργά προσκέφαλα. Τα εμπρός καθίσματα μετακινούνται κατά 280 χιλ. (180 χιλ. προς τα εμπρός και 100 χιλ. προς τα πίσω) ενώ το ύψος του καθίσματος του οδηγού μπορεί να ρυθμιστεί μέχρι 65 χιλ. ψηλότερα. Και ένα άλλο είδος ευελιξίας:
Τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού παρέχουν σε όλους ανεξαρτήτως σωματότυπου την ιδανική θέση – κυρίως σε πολύ ψηλούς οδηγούς, που συχνά παραπονιούνται για περιορισμένο χώρο στα οχήματα αυτής της κατηγορίας.
Τα εργονομικά καθίσματα διατίθενται προαιρετικά για τον οδηγό και το συνοδηγό με έξτρα πλεονεκτήματα όπως: μαξιλάρι έδρας καθίσματος με ρυθμιζόμενη κλίση, ρυθμιζόμενη οσφυϊκή υποστήριξη και επεκτεινόμενο μαξιλάρι καθίσματος.
Τα καθίσματα είναι πιστοποιημένα με τη σφραγίδα έγκρισης του Aktion Gesunder Rucken e.V (Action for Healthy Backs), ενός ανεξάρτητου συνδέσμου γιατρών και ειδικών της πλάτης. Για την πιστοποίηση AGR απαιτείται το σχήμα της πλάτης του καθίσματος να ακολουθεί πιστά τη φυσική κυρτότητα της σπονδυλικής στήλης – κάτι που κάνει τη διαφορά σε μικρά και μεγάλα ταξίδια.
Προαιρετικά, διατίθεται μία έκδοση καθίσματος συνοδηγού που αναδιπλώνεται για τη μεταφορά αντικειμένου μεγάλου μήκους. Το σταθερό, αναδιπλούμενο και περιορισμένων διαστάσεων κάλυμμα χώρου αποσκευών FlexCover που αποθηκεύεται στο πίσω τμήμα, διαμορφώνει ένα επίπεδο πάτωμα φόρτωσης και προστατεύει τις πλάτες των καθισμάτων από τη βρομιά. Τα δύο εξωτερικά καθίσματα της δεύτερης σειράς φέρουν βάσεις παιδικών καθισμάτων ISOFIX και ιμάντες top tether.
FlexRail: Καινοτόμο σύστημα αποθήκευσης για την κεντρική κονσόλα
Η ευέλικτη κεντρική κονσόλα FlexRail (στάνταρ ή προαιρετική ανάλογα με την έκδοση) έχει αναβαθμιστεί συγκριτικά με το σύστημα που διατίθεται για το Meriva. Είναι σχεδιασμένη σαν ένα αρθρωτό σύστημα αποθήκευσης σε τρία επίπεδα:
Δύο ράγες από γυαλισμένο αλουμίνιο υψηλής ποιότητας εκτείνονται ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα. Οι μονάδες FlexRail μετακινούνται εμπρός/πίσω πάνω στις ράγες.
Η πάνω ράγα φέρει ένα μεγάλο υποβραχιόνιο που ανοίγει διαθέτοντας δύο αποθηκευτικούς χώρους, π.χ. για CD.
Από κάτω βρίσκεται ένας ακόμα θάλαμος με δύο ποτηροθήκες. Στο κάτω επίπεδο υπάρχει ένα βαθύ κουτί για την αποθήκευση προσωπικών αντικειμένων μακριά από τα αδιάκριτα βλέμματα, καλυμμένο από το υποβραχιόνιο και τις ποτηροθήκες. Επειδή βρίσκεται πολύ κοντά στις θύρες AUX και USB και στην πρίζα 12volt, είναι το ιδανικό μέρος για προστασία του MP3 player ή ενός φορητού συστήματος πλοήγησης από την κοινή θέα.
Όλα τα στοιχεία του FlexRail αφαιρούνται, είτε ξεχωριστά ή μαζί, π.χ. για καθάρισμα. Το FlexRail διατίθεται σε συνδυασμό με ηλεκτρικό χειρόφρενο.
Το FlexRail και οι θήκες των εμπρός θυρών φωτίζονται έμμεσα από κόκκινες δέσμες φωτός (φωτισμός περιβάλλοντος). Έτσι, εκτός από τη βελτίωση της ορατότητας στο σκοτάδι, δημιουργείται μία αίσθηση θαλπωρής.
Ιδανικά τοποθετημένοι: Πάνω από 30 αποθηκευτικοί χώροι σε κατάλληλες θέσεις
Στο νέο Zafira Tourer, η τάξη είναι εξασφαλισμένη με ένα σύστημα 30 αποθηκευτικών χώρων. Μπουκάλια 1,5 λίτρων μεταφέρονται με ασφάλεια και σε όρθια θέση στις θήκες των εμπρός θυρών, ενώ αντίστοιχα στις πίσω πόρτες υπάρχει πρόβλεψη για μπουκάλια 1,0 λίτρου. Σε ειδικό χώρο, από πάνω, διατίθεται θέση για κινητό τηλέφωνο. Οι επιβάτες της τρίτης σειράς έχουν στη διάθεσή τους πρακτικούς αποθηκευτικούς χώρους στο πλάι και μία κονσόλα με ποτηροθήκες ανάμεσα στα καθίσματα.
Υπάρχουν δύο μεγάλα ντουλάπια στο ταμπλό, στην πλευρά του συνοδηγού, και τα δύο με κάλυμμα που προστατεύει το περιεχόμενό τους από τους…περίεργους. Το κάτω ντουλαπάκι περιλαμβάνει πρόσθετο χώρο για το εγχειρίδιο του αυτοκινήτου και θήκες για κέρματα και στυλό. Ένα ράφι ανάμεσα στα δύο ντουλαπάκια φέρει ελαστική επένδυση για να μη γλιστράνε τα μικροαντικείμενα κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η κεντρική κονσόλα στο κοκπιτ περιλαμβάνει πρακτικές λύσεις: ένα καλυμμένο χώρο μπροστά από την κεντρική οθόνη και έναν ανοιχτό, ακριβώς κάτω από την πρίζα 12-volt, και τις θύρες USB και AUX που βρίσκονται κάτω από τα χειριστήρια των συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και κλιματισμού.
Στην πλευρά του οδηγού, ένα μικρό συρτάρι είναι ιδανικό για μικροαντικείμενα όπως γυαλιά, πορτοφόλια και κινητά τηλέφωνα. Επιπλέον, αποθηκευτικοί χώροι κάτω από τα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού διατίθενται προαιρετικά.
Πλούσιος χώρος αποσκευών: χωρητικότητα μέχρι 1.860 λίτρα, FlexOrganizer Pack
Στην πενταθέσια διάταξη, το Zafira Tourer προσφέρει χώρο αποσκευών 710 λίτρων, δηλαδή 65 λίτρα παραπάνω από του τρέχοντος Zafira. Με την αναδίπλωση και των τριών καθισμάτων της δεύτερης σειράς η μέγιστη χωρητικότητα φτάνει τα 1.860 λίτρα (40 λίτρα επιπλέον).
Το FlexOrganizer Pack της Opel εγγυάται τάξη στο χώρο αποσκευών. Περιλαμβάνει δίχτυ αποσκευών με δύο ράβδους, ένα ακόμα μικρότερο δίχτυ, τέσσερις αντάπτορες και ράγες για τα πλαϊνά τοιχώματα του χώρου αποσκευών.
Οι πελάτες μπορούν να οργανώνουν το χώρο αποσκευών σύμφωνα με τις επιθυμίες τους και τη χρήση. Τέσσερις κρίκοι πρόσδεσης φορτίου ασφαλίζουν τα διάφορα αντικείμενα. Το κάλυμμα του χώρου αποσκευών ασφαλίζει σε μία υποδοχή πίσω από την τρίτη σειρά, όπου αποθηκεύεται όταν δεν χρησιμοποιείται.
Νέα γενιά FlexFix: Μεταφορά μέχρι τεσσάρων ποδηλάτων
Συνήθως χρειάζεται μεγάλη προσπάθεια για να επεκτείνεις τις μεταφορικές δυνατότητες ενός αυτοκινήτου. Αυτό δεν ισχύει για το Zafira Tourer. Η δεύτερη γενιά του συστήματος μεταφοράς ποδηλάτων FlexFix της Opel που κάνει πρεμιέρα στο νέο Zafira Tourer σε πιο εύχρηστη και λειτουργική μορφή.
Το διάσημο, αναβαθμισμένο πλέον FlexFix είναι πάντα σε ετοιμότητα ενώ εξαφανίζεται στον πίσω προφυλακτήρα όταν δεν χρειάζεται. Όπως σε όλο τον εξοπλισμό Opel Flex, προτεραιότητα δόθηκε στην ευκολία χρήσης χωρίς εργαλεία.
Το νέο FlexFix – που τώρα κάνει ντεμπούτο στο Astra Sports Tourer – είναι σχεδιασμένο για τη μεταφορά δύο ποδηλάτων βάρους μέχρι 30 κιλών το καθένα (20 κιλά προηγουμένως) αλλά συνοδεύεται από μία καινοτομία: ένας αντάπτορας που διατίθεται σαν αξεσουάρ και επιτρέπει τη μεταφορά δύο επιπλέον ποδηλάτων μέχρι 20 κιλών το καθένα.
Το FlexFix σηκώνει συνολικό βάρος 100 κιλά, ώστε να μπορούν να μεταφέρονται τα δημοφιλή e-bikes. Χάρη στο χαμηλό ύψος του FlexFix, τα ποδήλατα τοποθετούνται πάνω στις ράγες εύκολα και άνετα. Η νέα βάση έχει ελαστικά ένθετα στα κλιπ ασφάλισης για σταθερή έδραση του πλαισίου κάθε ποδηλάτου. Τα ποδήλατα πλέον μπορούν να κλειδώνονται στη βάση.
Και οι καινοτομίες συνεχίζονται: Η βάση με το φορτωμένο ποδήλατο μπορεί να μετακινηθεί, ώστε να ανοίγει η πίσω πόρτα, και η πρόσβαση στο χώρο αποσκευών του Zafira Tourer να είναι εφικτή και από το εξωτερικό.
Πανοραμικό παρμπρίζ και ηλιοροφή: Ευελιξία και ορατότητα για όλους τους επιβαίνοντες
Ένα ακόμα ατού του νέου Zafira Tourer είναι το καμπύλο πανοραμικό παρμπρίζ που πλημμυρίζει με φως το εσωτερικό. Η πατενταρισμένη καινοτομία της Opel έκανε την παγκόσμια πρεμιέρα της στο Astra GTC παραγωγής το 2006 και τώρα διατίθεται με το νέο πολυμορφικό.
Η πανοραμική ηλιοροφή συνεχίζεται από το μακρύ παρμπρίζ και εκτείνεται μέχρι πίσω προσφέροντας κυρίως στους επιβάτες των πίσω καθισμάτων ένα φωτεινό, ευχάριστο, άνετο περιβάλλον.
Το πανοραμικό παρμπρίζ, που εκτείνεται χωρίς αρμούς από το πίσω τμήμα του καπό μέχρι πάνω από το κεφάλι των εμπρός επιβατών, κατασκευάζεται από ειδικό κρύσταλλο και προσφέρει μία νέα αίσθηση χώρου, ορατότητας και οδηγικής εμπειρίας τόσο στις ηλιόλουστες όσο και τις συννεφιασμένες ημέρες.
Συγκριτικά με τα συμβατικά παρμπρίζ/ηλιοροφές, δεν υπάρχει εγκάρσιο στοιχείο που να εμποδίζει την ορατότητα, επομένως όλοι μπορούν να απολαμβάνουν τη θέα χωρίς εμπόδια όπως από το cockpit ενός αεροπλάνου. Ένα πρακτικό σύστημα σκίασης μεταμορφώνει το φυσικό μεγάλο παρμπρίζ σε… συμβατικό, επιτρέποντας ευέλικτες αλλαγές ορατότητας ανάλογα με τα γούστα των επιβατών.
Το πανοραμικό παρμπρίζ και η πανοραμική ηλιοροφή εφοδιάζονται με μία ειδική θερμοαπορροφητική μεμβράνη. Ένα ηλεκτρικό σύστημα σκιαδίων κάτω από την ηλιοροφή προστατεύει από την ισχυρή ηλιακή ακτινοβολία και διατηρεί το περιβάλλον της καμπίνας ευχάριστο και άνετο. Τα σκούρα, θερμοαπορροφητικά κρύσταλλα Solar Protect στα πίσω πλαϊνά παράθυρα εμποδίζουν την ανάπτυξη υψηλών θερμοκρασιών στο εσωτερικό.
Δημήτρης Μπαλής