Opel Astra OPC – το πιο γρήγορο Astra όλων των εποχών, έρχεται.
Προ ημερών, στην παρουσίαση του νέου Opel Astra GTC στη Μαγιόρκα, όπου είχα την ευκαιρία να οδηγήσω αυτή τη τρίθυρη έκδοση του Astra, που απέχει παρασάγγας από την 5θυρη σε στήσιμο, ανάρτηση και εξοπλισμό, είδα και το νέο Opel Astra OPC (Opel Performance Center) που βασίζεται στο αμάξωμα του GTC. Ηταν σε περίοπτη θέση, ακίνητο, διότι πρόκειται να το οδηγήσουμε σύντομα.
Παράδοση
Το 1999, το πρώτο OPC περιορισμένης παραγωγής 3.000 οχημάτων εξαντλήθηκε μέσα σε τέσσερις μήνες από την ημέρα που κυκλοφόρησε στην αγορά. Ήταν ένα αυτοκίνητο με ατμοσφαιρικό δίλιτρο κινητήρα ισχύος 160 hp. Το 2002, η δεύτερη γενιά είχε ίδιο κυβισμό, αλλά με turbo, αποδίδοντας 200 hp.
Ήταν διαθέσιμο σαν 3-θυρο ή Caravan. Το 2005, η επόμενη γενιά Astra OPC ήταν ισχύος 240 hp και το 2008, δημιουργήθηκε το Astra «Nurburgring Edition», μιά ειδική έκδοση περιορισμένης παραγωγής.
Γκάμα OPC
Το Opel Performance Center, υπεύθυνο για τα σπορ Opel από το 1999, δημιουργεί πράγματι ιδιαίτερες εκδόσεις συνδυάζοντας πάθος, σχεδίαση, κορυφαία τεχνολογία και δυναμικές επιδόσεις. Η τρέχουσα γκάμα OPC περιλαμβάνει το Corsa 192 hp (210 hp σαν «Nurburgring Edition») και το Insignia OPC, το οποίο διατίθεται ως 4 και 5-θυρο sedan και Sports Tourer.
Ο βενζινοκινητήρας 2.8 V6 - 325 hp είναι ο ισχυρότερος κινητήρας παραγωγής στην ιστορία της Opel. Για την έκδοση «Unlimited» του Insignia OPC η τελική ταχύτητα φτάνει τα 270 χλμ./ώρα, ανάλογα με τον τύπο του αμαξώματος και την έκδοση του κιβωτίου.
Πλαίσιο
Το πλαίσιο του σπορ μοντέλου δοκιμάστηκε και εξελίχθηκε στο Northern Loop (Nordschleife) του Nurburgring στη Γερμανία. Είναι διαμορφωμένο κυρίως με έμφαση στις πλευρικές επιταχύνσεις και τις δυναμικές επιδόσεις. Η high tech εμπρός ανάρτηση, HiPerStrut του Astra GTC, αποτελεί μία ισχυρή βάση.
Ωστόσο, εφοδιάζεται με διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης στο εμπρός άξονα που διασφαλίζει καλύτερη πρόσφυση κατά την έξοδο από γρήγορες στροφές. Για τα φρένα υπάρχει η υπογραφή της Brembo, ενώ, όπως το GTC έτσι και το OPC εφοδιάζεται με το πλήρως προσαρμοζόμενο σύστημα FlexRide, που επιτρέπει στον οδηγό να αυξάνει την απόκριση του συστήματος διεύθυνσης και του πεντάλ γκαζιού, μέσω του διακόπτη «Sport» και «OPC» (στο GTC αντί θέση «OPC» υπάρχει θέση «Tour» με πιο μαλακή ρύθμιση).
Εν συντομία…
Το αποκλειστικό αμάξωμα του Astra GTC OPC έχει πιο τολμηρό χαρακτήρα. Το σπορ ταμπεραμέντο του OPC ενισχύεται με ένα σετ ανάγλυφων εμπρός και πίσω προφυλακτήρων, πλαϊνών ποδιών, μιας αεροδυναμικής αεροτομής οροφής και δύο τραπεζοειδών απολήξεων εξαγωγής.
Στο εσωτερικό, το μικρομεσαίο σπορ μοντέλο έχει μπάκετ καθίσματα, δερμάτινο και επίπεδο στο κάτω τμήμα τιμόνι OPC, καθώς και ειδικά όργανα. Το Astra OPC αντλεί ισχύ από ένα πανίσχυρο δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης άμεσου ψεκασμού. Αποδίδει ισχύ 280 hp και μέγιστη ροπή 400 Nm. Συνδυάζεται με ένα εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Είναι το ταχύτερο Astra που έχει κυκλοφορήσει ποτέ.
Δημήτρης Μπαλής