Το νέο Actros της Mercedes-Benz διευρύνει τους ορίζοντες των μεταφορών.
Σε μια εποχή που πλήττεται η αγορά και κατά συνέπεια οι εμπορευματικές μεταφορές, η παρουσίαση νέων φορτηγών οχημάτων, τουλάχιστον προσδίδει αισιοδοξία για το μέλλον. Ότι κάτι θα αλλάξει στη χώρα μας, ότι και πάλι θα βλέπουμε γεμάτα φορτία που θα μεταφέρουν εμπορεύματα και όχι…λουκέτα για να κλείνουν επιχειρήσεις. Το νέο Actros της Mercedes-Benz, κορυφαίας μάρκας (και) στα φορτηγά μόλις έκανε την εμφάνισή του στην Ελλάδα, δίνοντας νέα διάσταση στις μεταφορές μακρινών αποστάσεων.
Ποιοτικό, με χαμηλότερο συνολικό κόστος χρήσης, είναι ένα ολοκαίνουριο φορτηγό που αναπτύχθηκε από λευκό χαρτί, έχοντας περάσει 2.600 ώρες δοκιμών και βελτιώσεων σε αεροδυναμική σήραγγα, ενώ διένυσε 50 εκατομμύρια χιλιόμετρα σε ειδικές εγκαταστάσεις εξέλιξης και έρευνας και ακόμα 20 εκατ. χιλιόμετρα σε πραγματικές συνθήκες.
Παράστημα
Εδώ και 15 χρόνια έχει πουλήσει πάνω από 700.000 μονάδες. Το νέο Actros θα καλύψει τις διεθνείς και εθνικές μεταφορές, ενώ μέχρι τώρα υπήρχε και το Axor. Καμπύλες, συνδυασμένες με κυρτές και κοίλες επιφάνειες το κάνουν επιβλητικό και κυρίως αεροδυναμικό, συνεισφέροντας στην οδική συμπεριφορά αλλά και στον περιορισμό της κατανάλωσης.
Στα ενδότερα
Το Actros προσφέρεται με επτά ευρύχωρες καμπίνες (πλάτος 2,3 ή 2,5 μέτρων, τέσσερις εκδόσεις οροφής και μέγιστο μήκος 2,3 μέτρων), πέντε εκ των οποίων διαθέτουν επίπεδο δάπεδο. Διαθέτει καινοτόμες ιδέες για τον εσωτερικό χώρο (πολυτελές κάθισμα οδηγού με προαιρετική λειτουργία μασάζ από το 2012), κρεβάτια που προσφέρουν σπιτική άνεση, τιμόνι πολλαπλών λειτουργιών, πρακτικά και ελκυστικά όργανα και ασύμμετρες θήκες αποθήκευσης στην οροφή.
Προαιρετικό είναι το SoloStar Concept στην πλευρά του συνοδηγού, με τη μορφή αναπαυτικής πολυθρόνας και εκτείνεται στο πίσω τοίχωμα της καμπίνας.
Πλαισίο
Το νέο Actros εφοδιάζεται με νέο σύστημα διεύθυνσης, για καλύτερη ακρίβεια, μεταδίδοντας βελτιωμένη αίσθηση του δρόμου, ενώ το νέο retarder είναι πιο ισχυρό και πιο ελαφρύ. Εχει επίσης νέο σύστημα Proximity Control Assist (υποβοήθησης ελέγχου απόστασης) με λειτουργία stop-and-go, που ελέγχει αυτόματα ακόμη και τις στάσεις και εκκινήσεις στην κυκλοφοριακή συμφόρηση, διευκολύνοντας παράλληλα το έργο του οδηγού όταν πρέπει να διασχίζει πόλεις ή όταν βρίσκεται σε μποτιλιαρίσματα.
Εν συντομία…
H νέα γενιά κινητήρων BlueEfficiency Power συμμορφώνεται με τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6. Το πρώτο μοτέρ, εξακύλινδρο εν σειρά αναπτύσσει ισχύ 421 hp, 449 hp, 476 hp και 510 hp, στις 4 εκδόσεις του, με ανάλογη ροπή 2.100 Nm, 2.200 Nm, 2.300 Nm και 2.500 Nm.
Διαθέτει σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail και για να καλύπτει τις προδιαγραφές Euro 6, η Mercedes-Benz ανέπτυξε ένα σύνθετο σύστημα ελέγχου καυσαερίων που περιλαμβάνει τεχνολογία με ψεκασμό AdBlue χωρίς πεπιεσμένο αέρα, ανακυκλοφορία καυσαερίων με ψύξη και φίλτρο σωματιδίων.
Κύριο χαρακτηριστικό του η οικονομία καυσίμου (6% στην προαιρετική έκδοση Euro 5 και 3% στις εκδόσεις Euro 6), όπως και η αντοχή με διαστήματα μεταξύ συντηρήσεων που φτάνουν τα 150.000 χιλιόμετρα. Η ισχύς μεταδίδεται μέσω του πλήρως αυτοματοποιημένου κιβωτίου Mercedes PowerShift, τρίτης γενιάς, με ταχύτερες αλλαγές σχέσεων.
Δημήτρης Μπαλής