Με το σύνθημα «Driving Future Mobility» (Οδηγώντας την αυτοκίνηση στο μέλλον), η Continental, προμηθεύτρια εξοπλισμού αυτοκίνησης, παρουσίασε τα προϊόντα της στην 64η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου.
Παρατηρώντας τις τάσεις της αυτοκίνησης αναφορικά με την ασφάλεια, το περιβάλλον, τις πληροφορίες, τα οικονομικά προσιτά αυτοκίνητα, αλλά και την ηλεκτροκίνηση, η Continental παρουσίασε στο εντυπωσιακό της περίπτερο, μια προοπτική επικεντρωμένη στο τεχνολογικό μέλλον της ατομικής αυτοκίνησης.
Καινοτόμα συστήματα για την υποβοήθηση του οδηγού και το φρενάρισμα, για την πρόσβαση στο όχημα, ιδέες δικτύωσης και λειτουργίας, τεχνολογίες κατεύθυνσης, αισθητήρες, υλικά εσωτερικών χώρων και ελαστικά είναι μόνο μερικές από τις καινοτομίες που εκτέθηκαν.
Παρουσιάσεις από ειδικούς μαζί με δραστηριότητες και εκδηλώσεις για τους επισκέπτες ολοκλήρωσαν με στοιχεία εμβάθυνσης και αλληλεπίδρασης την παρουσία της εταιρείας στην έκθεση.
Όταν άνοιξε η έκθεση για το κοινό, η Continental αυτοπαρουσιάστηκε και ως δυνητικός εργοδότης μηχανικών, επιστημόνων και επιχειρηματιών που θέλουν να διαδραματίσουν ρόλο στη διαμόρφωση της ατομικής, διατηρήσιμης αυτοκίνησης του μέλλοντος.
Κάθε χρόνο, η εταιρεία προσλαμβάνει περισσότερους από 1.500 απόφοιτους πανεπιστημίων και νέους επαγγελματίες προσφέροντας μεγάλη ποικιλία από ευκαιρίες για σταδιοδρομία στον κόσμο των διεθνών επιχειρήσεων.
Στο περίπτερο, όπου παρουσιάστηκε η τάση «Ασφάλεια», το κέντρο βάρους βρισκόταν στα συστήματα υποβοήθησης του οδηγού και του φρεναρίσματος.
Χρησιμοποιώντας την στερεοσκοπική κάμερα, η Continental ακολουθεί μια νέα προσέγγιση στην ανίχνευση του περιβάλλοντος των οχημάτων. Καθώς η στερεοσκοπική κάμερα διαθέτει δύο «μάτια», μπορεί να υπολογίζει την απόσταση και το μέγεθος ενδεχόμενων εμποδίων – κάτι αδύνατο για μονή κάμερα.
Έτσι μπορεί να αναπτυχθεί μια νέα γενιά συστημάτων πέδησης που – κυριολεκτικά – κοιτάζουν μπροστά και δεν θα προειδοποιούν μόνο για να εμποδίζουν τα ατυχήματα, αλλά θα μειώνουν και τη σοβαρότητά τους. Πρόκειται για ένα κρίσιμο ορόσημο στο πρόγραμμα «Vision Zero (Ορατότητα μηδέν) της Continental.
Το νέο ηλεκτροϋδραυλικό φρένο της Continental ενσωματώνει την ενεργοποίηση των φρένων, τον ενισχυτή φρένων και το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης (ABS, ESC) σε μία συμπαγή μονάδα φρένων, εξοικονομώντας βάρος. Η πίεση πέδησης επιτυγχάνεται πολύ πιο γρήγορα από ό,τι σε ένα συμβατικό υδραυλικό σύστημα. Έτσι ικανοποιούνται οι απαιτήσεις των νέων συστημάτων υποβοήθησης του οδηγού στα θέματα πρόληψης ατυχημάτων και προστασίας των πεζών, και μπορούν να ενσωματωθούν σε ένα επαναφορτιζόμενο σύστημα πέδησης χωρίς περαιτέρω προσαρμογές. Και τα δύο συστήματα παρουσιάστηκαν στο περίπτερο στο πλαίσιο της πρότασης ασφαλείας ContiGuard®, η οποία ενσωματώνει εκτενή στοιχεία συστημάτων ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας.
Τα προϊόντα και οι λύσεις με στόχο τη μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα παρουσιάστηκαν στο χώρο της τάσης «Περιβάλλον». Για παράδειγμα, ο αισθητήρας ποιότητας καυσίμου που ανέπτυξε πρόσφατα η μάρκα, βοηθάει ταυτόχρονα στην προστασία του κινητήρα και του περιβάλλοντος.
Ένας από τους τρόπους να βελτιστοποιηθεί το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι με τον προσδιορισμό της ποιότητας του καυσίμου. Το καθοριστικό χαρακτηριστικό του νέου υπερσυμπιεστή, τον οποίο προμηθεύει η Continental σε μία από τις μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες των ΗΠΑ από τον Σεπτέμβριο, είναι η βελτιστοποιημένη αντίδρασή του.
Μελετημένος για τους σύγχρονους μικρότερους βενζινοκινητήρες, ο υπερσυμπιεστής δεν διασφαλίζει μόνο υψηλή ποιότητα και μικρό ποσοστό αστοχιών, αλλά προσφέρει και οικονομικά οφέλη χάρη στην εντελώς αυτόματη συναρμολόγησή του.
Με το νέο ContiEcoContactΤΜ 5, η Continental παρουσίασε στην έκθεση ένα ελαστικό που συνδυάζει τις μικρές αποστάσεις φρεναρίσματος σε βρεγμένο και σε στεγνό οδόστρωμα με τη χαμηλή αντίσταση κύλισης. Χάρη στη βελτίωση κατά 20% στην αντίσταση κύλισης, ένα αυτοκίνητο που έχει τοποθετημένα τα νέα ContiEcoContactΤΜ 5 μπορεί να πετύχει λειτουργική οικονομία καυσίμου κατά περίπου 3% σε σχέση με το ίδιο αυτοκίνητο με συνηθισμένα ελαστικά.
Μια άλλη καινοτομία είναι το φύλλο TEPEO® για το εσωτερικό των οχημάτων, το οποίο είναι πολύ πιο ελαφρύ σε σύγκριση με τα τυπικά φύλλα PVC, με αποτέλεσμα να εξοικονομούνται μέχρι και δύο κιλά από το βάρος του οχήματος. Επιπλέον, η απουσία πλαστικοποιητών διασφαλίζει ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές και συμβάλλει στο υγιεινό κλίμα μέσα στο όχημα.
Ο χώρος της τάσης «Πληροφορία» ήταν αφιερωμένος κυρίως σε θέματα σχετικά με την πρόσβαση στο όχημα, τη δικτύωση και τη λειτουργία του. Για παράδειγμα, ένα κινητό τηλέφωνο εξοπλισμένο με τεχνολογία επικοινωνίας κοντινού πεδίου (Near Field Communication, NFC) μετατρέπεται σε «εικονικό κλειδί» που μπορεί και να ανοίξει την πόρτα του οχήματος και να ξεκινήσει τον κινητήρα μόλις μπει ο οδηγός στο αυτοκίνητο.
Η Continental προγραμματίζει επίσης διαδικτυακές υπηρεσίες που θα επιτρέπουν στους πελάτες να εξατομικεύουν και να διευθετούν το όχημά τους χρησιμοποιώντας ένα κινητό τηλέφωνο – από τον αγαπημένο ραδιοσταθμό και την προτιμώμενη ρύθμιση του καθίσματος μέχρι τον επιθυμητό εσωτερικό φωτισμό. Είναι μια δυνατότητα ιδιαίτερα χρήσιμη για οδηγούς που μοιράζονται το όχημά τους με άλλους οδηγούς. Ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα θα φανεί αυτή η λειτουργία σε καινοτόμες χρήσεις της αυτοκίνησης όπως η κοινή χρήση αυτοκινήτων επειδή οι περισσότερες δυνατότητες εξατομίκευσης κάνουν πιο ελκυστική για τους χρήστες όλη αυτή την ιδέα.
Στον τομέα της λειτουργίας των οχημάτων, η Continental μας προσφέρει άλλη μια κρυφή ματιά στο όχι και τόσο μακρινό μέλλον. Η έννοια της «Μαγικής διασύνδεσης με τον χρήστη» (magic user interface, Magic UI) συνδυάζει τους κόσμους των πληροφοριών και της ψυχαγωγίας του σπιτιού και του γραφείου, των φορητών συσκευών και του αυτοκινήτου με τόσο έξυπνο τρόπο ώστε ο οδηγός να μπορεί να τις χρησιμοποιεί εύκολα, πρακτικά και με ασφάλεια ανά πάσα στιγμή.
Τα προϊόντα και οι λύσεις για τη ραγδαία αναπτυσσόμενη αγορά των οικονομικά προσιτών αυτοκινήτων εκτέθηκαν στο χώρο «Προσιτά αυτοκίνητα». Προϊόντα όπως η μονάδα ελέγχου κλιμακωτών αερόσακων SPEED, η μονάδα ελέγχου του κινητήρα EASY-U και ο βασικός ελεγκτής για διάφορες λειτουργίες άνεσης σχεδιάστηκαν και κατασκευάστηκαν τοπικά, σε αναδυόμενες αγορές, και εδώ βγαίνουν τώρα στο προσκήνιο.
Τα προϊόντα αυτά παρουσιάζουν μινιμαλιστικές λειτουργίες, για συγκεκριμένες αγορές, και βασίζονται στην τελευταία λέξη της τεχνολογίας.
Σχεδιάστηκαν με προδιαγραφή «όχι συμβιβασμοί σε θέματα ποιότητας, ασφάλειας, ανθεκτικότητας και λειτουργικής ευχρηστίας» και είναι προσαρμοσμένα στις ανάγκες των πελατών και των περιοχών τους.
Στον θεματικό χώρο της «Ηλεκτροκίνησης» υπήρχε ο πρώτος ηλεκτρικός κινητήρας ανεξάρτητης διέγερσης. Προλαβαίνοντας έγκαιρα την έκθεση, η Continental έχει ξεκινήσει τη μαζική παραγωγή για τον εξοπλισμό του στόλου ηλεκτροκίνητων οχημάτων μιας ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας.
Η παραγωγή του ηλεκτρικού κινητήρα δεν απαιτεί σπάνιες γαίες, που είναι σχετικά ακριβές και των οποίων η μακροχρόνια διαθεσιμότητα θεωρείται κρίσιμη από τους ειδικούς. Επιπρόσθετα, ο ηλεκτρικός κινητήρας λειτουργεί σε υψηλό βαθμό απόδοσης.
Με άλλες καινοτομίες όπως το ελαστικό eCar (ένα ελαστικό που κατασκευάστηκε ειδικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, βελτιστοποιημένο ως προς την αντίσταση κύλισης) η Continental αποδεικνύει την εξειδίκευσή της στην ανάπτυξη προϊόντων και συστημάτων για ηλεκτρικά οχήματα.
Δημήτρης Μπαλής