Η επωνυμία Game of Thrones τραβάει πολλά βλέμματα τον τελευταίο καιρό και δικαίως. Εκτός από τη φήμη των βιβλίων του G. R. R. Martin ανάμεσα στους φίλους της ηρωικής φαντασίας, οι διαμάχες των Επτά Βασιλείων έχουν τύχει μιας εξαιρετικής μεταφοράς που έκανε τους χαρακτήρες διάσημους σε ένα ευρύ κοινό. Ήταν ζήτημα χρόνου να μεταφερθούν και σε παιχνίδι, με το «A Game of Thrones: Genesis» να είναι η πρώτη απόπειρα.

Πρόκειται για ένα real-time strategy που αφηγείται σημαντικές εκστρατείες και διαμάχες στην ιστορία του Westeros, ξεκινώντας από την αποίκιση του Ντορν και την κατάκτηση έξι από τα επτά βασίλεια από τον Αίγκον τον Κατακτητή μέχρι τα ίδια τα γεγονότα της τριλογίας.

Μια πολύ ευχάριστη έκπληξη περίμενε το γράφοντα με το tutorial. Δεν επρόκειτο για ένα RTS της σειράς αλλά για έναν εξ αίματος απόγονο ενός άλλου παιχνιδιού που ασχολούνταν με επτά βασίλεια: του Seven Kingdoms. Το βάρος του gameplay πέφτει πολύ περισσότερο στη διπλωματία και την κατασκοπεία και λιγότερο στη μάχη, αν και η ένοπλη σύγκρουση είναι σχεδόν αναπόφευκτη. Οι πρεσβευτές κλείνουν συμμαχίες και υπονομεύουν φανερά τις αντίπαλες, οι κατάσκοποι κλείνουν μυστικές συμφωνίες, διεισδύουν σε αντίπαλους Οίκους σα διπλοί πράκτορες και εντοπίζουν κρυμμένους εχθρούς και συμμαχίες, οι δολοφόνοι εξοντώνουν με ένα χτύπημα, οι κακοποιοί εξαγοράζουν και υποκινούν επαναστάσεις, οι κυρίες της αυλής ισχυροποιούν τις υπάρχουσες συμμαχίες με τους γάμους τους και αποπλανούν αντιπάλους και οι χωρικοί δουλεύουν στα χωράφια παρέχοντας τρόφιμα για το μόνιμο στρατό του παίκτη. Εμπορικό και παραγωγικό σύστημα δεν υπάρχει. Οι έμποροι ταξιδεύουν αυτόματα μεταξύ των συμμάχων και του κεντρικού κάστρου, αυξάνοντας έτσι το απόθεμα χρυσού και επιτρέποντας την αγορά διπλωματικών πρακτόρων και μισθοφόρων, μα είναι ευάλωτοι σε επιθέσεις και δολοφονίες. Οι χωρικοί αυξάνουν το απόθεμα σε τρόφιμα και επιτρέπουν τη δημιουργία μόνιμων στρατών.


Οι συμμαχίες μπορεί να είναι είτε φανερές είτε κρυφές. Στις κρυφές συμμαχίες ο παίκτης λαμβάνει το 50% του ποσού που παράγει ο τοπικός άρχοντας και έχει όλα τα οφέλη της περιοχής (line of sight, stealth για τις μονάδες κλπ), ενώ ο κανονικός ιδιοκτήτης μπορεί να την αποκαλύψει με ένα κατάσκοπο αν υποψιαστεί κάτι. Από εκεί και πέρα οι μονάδες αποτελούνται από κλασσικούς μεσαιωνικούς στρατιώτες: ιππότες, βαλλιστροφόρους, τοξότες, πεζικάριους με σπαθιά ή δόρατα, διοικητές κλπ. Δεν είναι πολλές σε αριθμό μα είναι ταιριαστές στο ρεαλιστικό πνεύμα του Westeros. Αξίζει να σημειωθεί πως το κόστος κάθε μονάδας αυξάνεται ανάλογα με το πόσες όμοιες έχει ήδη ο παίκτης, ενώ υπάρχει η δυνατότητα να αιχμαλωτιστούν πράκτορες και να πληρωθούν λύτρα για την απελευθέρωσή τους. Οι αιχμάλωτοι μετρούν σαν ενεργές μονάδες.

Μιλώντας για ένα παιχνίδι που φέρει το όνομα Game of Thrones, ασφαλώς αυτό που ενδιαφέρει είναι η μεταφορά της σειράς ή των βιβλίων. Οπτικά το αποτέλεσμα είναι απογοητευτικό. Ελάχιστη ομοιότητα υπάρχει με τη σειρά ενώ η αισθητική είναι τόσο αόριστη που μπορούσε να ανήκει σε οτιδήποτε μεσαιωνικό. Πέρα από τους θυρεούς και τα κεντρικά κάστρα των Οίκων, το μοναδικό τους unit και τους χάρτες δεν υπάρχει τίποτα απολύτως που να θυμίζει Game of Thrones. Το τελικό αποτέλεσμα είναι τελείως ανέμπνευστο, απρόσωπο και βαρετό, αν και οι χάρτες είναι σχεδιασμένοι με λεπτομέρεια. Ακόμα και το εισαγωγικό video ανήκει σε παιχνίδι 20ετίας. Σα να μην έφτανε αυτό, το παιχνίδι είναι αδικαιολόγητα βαρύ, με τεράστια loading times, καθυστερήσεις ανάμεσα στα μενού, πτώσεις του frame rate, μόνο δύο θέσεις zoom και κάκιστο animation.

Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης στο Enternity.gr

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube