Το νέο Peugeot 4008 διευρύνει τις προτάσεις SUV, με στυλ και εξοπλισμό.

Μπορεί η αγορά των αυτοκινήτων «παντός εδάφους» SUV, να δέχεται μεγάλο πλήγμα στην Ελλάδα με τα αλλοπρόσαλλα φορολογικά μέτρα (φόροι πολυτελείας, τεκμήρια, αυξημένα τιμές καυσίμων κ.α.), εντούτοις σε ορισμένες χώρες που λειτουργεί διαφορετικά το Δημόσιο, οι πωλήσεις διαρκώς αυξάνουν.

Πάντως, επειδή η βιομηχανία αυτοκινήτου δεν μπορεί να λειτουργεί επιλεκτικά, συνεχίζει να παράγει μοντέλα για κάθε χώρα. Ετσι και η Peugeot, που θα παρουσιάσει το μοντέλο 4008 στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης την άνοιξη του 2012 και θα το κυκλοφορήσει αμέσως μετά στο εμπόριο.

Παράστημα

Αν προσέξει κάποιος καλά το αμάξωμα, κάτι θα του θυμίζει. Το 4008 αποτελεί κι αυτό καρπό της συνεργασίας των ομίλων PSA (Peugeot – Citroen) – Mitsubishi, με την ιαπωνική μάρκα να πουλά ήδη το ASX, ως ένα από τα… τρίδυμα. Μετά το Peugeot 4008, αναμένεται να εμφανιστεί και το τρίτο τέκνο, το Citroen C4 Aircross, που κι αυτό θα δώσει το παρών στη Γενεύη.

Το 4008 χρησιμοποιεί εν μέρει την πλατφόρμα του 4007, διατηρώντας το μεγάλο μεταξόνιο και τα μετατρόχια, για άνεση σε όλες τις θέσεις. Παράλληλα, έχοντας μήκος 4,34 μ., πλάτος 1,80 μ. και ύψος 1,63 μ., είναι ευέλικτο, χωρίς να στερείται δυνατοτήτων για μικρά ή μεγάλα ταξίδια. Σχεδιαστικά ξεχωρίζει το αιλουροειδές στυλ των φωτιστικών με λυχνίες ημέρας LED, ενώ πίσω τρεις κόκκινες γραμμές σμιλεύουν τα φωτιστικά.

Τα προστατευτικά δε στο κάτω μέρος του αμαξώματος και στους θόλους των τροχών, όπως και τα μεγάλα ελαστικά, προσδίδουν το χαρακτήρα του «εκτός δρόμου» οχήματος, μολονότι πλέον λίγοι κινούνται στα βουνά, αλλά αρκετοί θέλουν ένα πιο σπορτίφ ύφος.

Στα ενδότερα

Παρόλο που η Peugeot δεν έδωσε στη δημοσιότητα φωτογραφίες από τη καμπίνα του 4008, επισημαίνει ότι όπως υπάρχουν χρωμιωμένα στοιχεία εξωτερικά, έτσι και μέσα, συνεπικουρούμενα από μαλακά πλαστικά στο ταμπλό, τον πίνακα οργάνων και τις πόρτες, ενώ στην κονσόλα υπάρχει μαύρη λάκα.

Η πανοραμική οροφή δίνει μεγάλη φωτεινότητα στο χώρο επιβατών, ενώ για το βράδυ τα πλευρικά LED βοηθούν στη είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο. Οσον αφορά τον εξοπλισμό, θα υπάρχει σύστημα Open & Go, για εκκίνηση χωρίς κλειδί, ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών, σύστημα πλοήγησης με οθόνη αφής, κάμερα οπισθοπορείας και άλλα που θα γίνουν γνωστά αργότερα.

Στα ενδότερα

Θα προσφέρεται δε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση. Στη δεύτερη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρεις τρόπους μετάδοσης: κίνηση στους δύο τροχούς «2WD», κίνηση στους τέσσερις «4WD» και κλείδωμα της κίνησης στους 4 τροχούς «LOCK».

Στις θέσεις 4WD και LOCK, η κατανομή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα γίνεται ηλεκτρονικά. Στη θέση LOCK, η μετάδοση στους 4 τροχούς γίνεται μόνιμη, με αυξημένη κατανομή της ροπής στους πίσω.

Σύμφωνα με την Peugeot, η τετρακίνητη έκδοση θα αντιπροσωπεύει περισσότερο από το 80% των πωλήσεων του 4008, ενώ στην Ευρώπη θα πωλείται αποκλειστικά αυτή και όχι η δικίνητη. Μια επιλογή που ίσως δεν αρέσει στην ελληνική εισαγωγική εταιρεία, διότι εδώ προτιμούν τα δικίνητα SUV οι αγοραστές.

Θα προσφέρεται με κινητήρες βενζίνης 1.6 lt – 116 hp και 2.0 lt – 150 hp, αλλά και με κινητήρες πετρελαίου 1.6 lt – 112 hp και 1.8 lt – 150 hp, αμφότεροι με φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube