Ανανεωμένο με ένα ισχυρό μοτέρ, περισσότερο εξοπλισμό και χαμηλότερη τιμή.

Το Honda Jazz παίζει στο δικό του ρυθμό από το 2002 που λανσαρίστηκε στην Ελλάδα. Οι 11.965 αγοραστές του, σε αυτή τη διαδρομή των 10 χρόνων, είναι τόσο ικανοποιημένοι που δεν το αποχωρίζονται εύκολα.

Πράγματι, μεταχειρισμένο Jazz είναι πολύ δύσκολο να βρεις, κι αυτό επειδή ενώ είναι αυτοκίνητο της κατηγορίας σούπερ μίνι (Β), έχει ανέσεις και εξοπλισμό της μεγαλύτερης κατηγορίας των μικρομεσαίων (C). Το Jazz ανανεώθηκε πλήρως το 2008, σε εμφάνιση, κινητήρες και εξοπλισμό.

Τώρα, ελαφρώς φρεσκαρισμένο, με διακριτικές πινελιές, επιχειρεί να παραμείνει μια σοβαρή πρόταση αγοράς, έχοντας πληρέστατο εξοπλισμό που ενώ κοστίζει αρκετά, δεν στοιχίζει στον πελάτη, διότι η παραπάνω τιμή αφομοιώθηκε από το εργοστάσιο ώστε να είναι πιο ανταγωνιστικό και ελκυστικό στην αγορά.

Παράστημα

Οι εξωτερικές διαστάσεις παραμένουν αμετάβλητες, με μήκος 3,9μ., πλάτος 1,695μ. και ύψος 1,525μ. Ιδιο και το μεταξόνιο (2,5μ.) που συμβάλει στην άνετη φιλοξενία 5 ενήλικων επιβατών. Σχεδιαστικά, άλλαξαν οι προφυλακτήρες, μπροστά και πίσω, βελτιώνοντας ελαφρώς την ούτως ή άλλως πολύ καλή αεροδυναμική του μοντέλου.

Λίγες αλλαγές στη μάσκα, τα εμπρός και πίσω φώτα (κόκκινα), διατηρούν γνώριμη την εικόνα του Jazz στο δρόμο, που χαρακτηρίζεται από τις απίστευτα μεγάλες γυάλινες επιφάνειες οι οποίες συμβάλλουν σε ορατότητα και ασφάλεια.

Στα ενδότερα

Μόνο αν έχεις δίπλα ένα προηγούμενο Jazz μπορείς να διαπιστώσεις ότι έχει πιο σκούρο, μονόχρωμο υλικό στο ταμπλό, νέες ταπετσαρίες καθισμάτων, φωτισμό οργάνων σε πορτοκαλί απόχρωση και χρωμιωμένους δακτύλιους σε αεραγωγούς, όργανα και οθόνη ελέγχου κλιματισμού (στις εκδόσεις που υπάρχει).

Εκτός από το ευρύχωρο πορτμπαγκάζ με διπλό πάτωμα, η διαιρούμενη πλάτη των πίσω καθισμάτων (κατά 60:40), αυξάνει τη χωρητικότητα, ενώ η ευφυής ανάποδη αναδίπλωση των πάγκων των πίσω καθισμάτων (προς την πλάτη), δημιουργεί μεγάλο χώρο για κάθετη φόρτωση αντικειμένων.

Ένας κινητήρας

Το Jazz στη νέα του έκδοση από το 2008, διατίθετο με κινητήρες βενζίνης 1.2 lt – 90 hp και 1.4 hp – 99 hp. Οι εκδόσεις με το πρώτο μοτέρ δεν είχαν μεγάλη ζήτηση κι έτσι η εισαγωγική εταιρεία (του ομίλου Σαρακάκη) εισάγει το ανανεωμένο Jazz μόνο με τον 1.4 lt κινητήρα, Euro 5 σε ρύπους, με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (αρχές 2012 αυτοματοποιημένο CVT), μέση κατανάλωση 5,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές 126 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Εν συντομία…

Αξιολογημένο με 5 αστέρια ασφάλειας στις δοκιμές πρόσκρουσης του οργανισμού Euro NCAP, το Jazz διαθέτει ανθεκτικό κλωβό (42% από ατσάλι υψηλής αντοχής) και πλούσιο στάνταρ εξοπλισμό ασφάλειας με ABS (και ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος), σύστημα ευστάθειας (ESP), 4 δισκόφρενα, 8 αερόσακους και ενεργά προσκέφαλα.

Η πρώτη έκδοση με όλα αυτά συν ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι, κλιματισμό, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές) κ.α., κοστίζει 13.900 ευρώ (τιμή λανσαρίσματος). Εξάλλου, ανανεωμένο είναι και το υβριδικό Jazz.

Ο κινητήρας βενζίνης 1.3 i-VTEC, συνδυαζόμενος με ηλεκτροκινητήρα παράγει 98 ίππους. Συνεργάζεται με κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT), έχοντας μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 104 γρ./χλμ. Τιμές με ίδιο εξοπλισμό από 16.900 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube