Το 508 RXH αλλάζει τα δεδομένα στα υβριδικά, με επιδόσεις και στυλ.
Η έλευση του ξεχωριστού 508 RXH την άνοιξη του 2012 στην αγορά, όχι μόνο θα εμπλουτίσει τη γκάμα του 508 sedan και του 508SW, αλλά θα δημιουργήσει νέες προσδοκίες. Με εμφάνιση SW και με χαρακτηριστικά «εντός και εκτός δρόμου», δημιουργεί νέα δεδομένα στα υβριδικά οχήματα, μιάς και χρησιμοποιεί κινητήρα πετρελαίου, ενώ είναι και τετρακίνητο.
Παράστημα
Με μετατρόχιο μεγαλύτερο κατά 4 εκ. και ψηλότερο κατά 5 εκ., το νέο Peugeot διαφέρει από το απλό, έχοντας και ζάντες 18 ιντσών που δεν έχουν ποτέ χρησιμοποιηθεί στη γκάμα του μοντέλου. Το στυλ του είναι περίτεχνο με προστατευτικά σε γκρι σατινέ χρώμα, που τυλίγουν το κάτω μέρος του αμαξώματος.
Το σατινέ φινίρισμα «δένει» και με το σήμα «HYbrid4», που στολίζει το κατώφλι, και τις εμπρός και πίσω προστατευτικές διακοσμητικές λωρίδες. Μπροστά, το πιο πλατύ αμάξωμα, που είναι και χαμηλότερο κάνει ακόμα πιο εντυπωσιακό το ύφος του αυτοκινήτου, ενώ οι σχεδιαστές έδωσαν αρκετή έμφαση στον τονισμό της γρίλιας, εμπνευσμένοι από την αεροπλοΐα και τον τρόπο σχεδίασης των κινητήρων τζετ.
Ιδιαίτερο τόνο δίνει η γραμμή με τα φώτα ημέρας LED που σχηματίζει τρεις «νυχιές
λιονταριού», ενώ 7 πορτοκαλί LED χρησιμοποιούνται για τα φλας. Κυρίαρχο στοιχείο του αυτοκινήτου είναι η εκτεταμένη πανοραμική οροφή, συνέχεια του παρμπρίζ, με τις αλουμινένιες μπάρες οροφής να εναρμονίζονται με το αμάξωμα. Στο πίσω μέρος, τα φώτα σχηματίζουν μια κομψή κόκκινη σειρά που φωτίζει έντονα όταν τα φώτα είναι αναμμένα.
Στα ενδότερα
Στη καμπίνα όλα είναι προσεγμένα, από τα φυσικά υλικά που χρησιμοποιήθηκαν μέχρι τη διακόσμηση. Δεσπόζει το ματ αλουμίνιο και η λάκα στο ταμπλό, το ανοικτόχρωμο δέρμα alcantara στην ταπετσαρία, σε μια λιτή, όπως και ο διακόπτης επιλογής τρόπου οδήγησης «manettino» που βρίσκεται ανάμεσα στο μοχλό ταχυτήτων και στο «ποντίκι» του κεντρικού υπολογιστή.
Πλούσιο σε χωρητικότητα το πορτμπαγκάζ (423 λίτρα), ενώ ο χώρος διευρύνεται με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων που διαιρούνται ασύμμετρα. Τεχνολογικά διαθέτει έγχρωμη οθόνη Head Up Display με απεικόνιση των πληροφοριών του συστήματος πλοήγησης, υποβοήθηση φώτων, πρόσβαση «Open & Go», αυτόματο ηλεκτρικό χειρόφρενο, νέα συστήματα τηλεματικής, επιλογή JBL hi-fi stereo, υπηρεσίες Peugeot Connect, φώτα Xenon, κ.α.
Εν συντομία…
Η μπροστινή ανάρτηση είναι τύπου McPherson, ενώ πίσω υπάρχουν πολλαπλοί βραχίονες, ειδικοί για την υβριδική έκδοση. Το μοντέλο εφοδιάζεται με τον κινητήρα πετρελαίου 2.0 l HDi FAP HYbrid4, ισχύος 163 ίππων, που μεταδίδει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.
Σε συνδυασμό με τον ηλεκτρικό κινητήρα των 37 ίππων, που μεταδίδει κίνηση στον πίσω άξονα, έχει συνολική ισχύ 200 ίππους, τετρακίνηση και μέγιστη ροπή 450 Nm. Αυτό το χαρακτηριστικό του δίνει τη δυνατότητα να κινείται παντού. Με τη λειτουργία των δύο κινητήρων, η μέση κατανάλωση είναι 4,2 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων στα 109 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Ωστόσο, διαθέτει διακόπτη για μόνο ηλεκτρική λειτουργία, ώστε να μην εκπέμπει καθόλου ρύπους.
Δημήτρης Μπαλής