Η 3η γενιά του Yaris διαθέτει νεανικό ενθουσιασμό και ώριμο προσανατολισμό.
Αποστολή στην Κοπεγχάγη, Σταυρούλα Σάββα
Με την τρίτη γενιά Yaris, η Toyota επιδιώκει μεν να διατηρήσει το υπάρχον πελατολόγιό της, σε μια εποχή με σκληρό ανταγωνισμό, αλλά και να το διευρύνει κιόλας, με σκοπό να διατηρήσει την κυριαρχία της στην κατηγορία των σούπερ μίνι αμαξωμάτων. Ένα πιο ώριμο Yaris οδηγήσαμε στους, αυστηρά ελεγχόμενους, δρόμους της Κοπεγχάγης, πολύ ανανεωμένο τόσο εξωτερικά, όσο και στη καμπίνα.
Παράστημα
Η Toyota δεν θα μπορούσε να απαρνηθεί το έξυπνο DNA που έκανε το Yaris ξεχωριστό, ωστόσο αυτό έπρεπε να το εξελίξει ώστε να ανταποκριθεί στο νέο περιβάλλον και στις νέες ανάγκες των πελατών.
Μπορεί το αμάξωμα του Yaris να αυξήθηκε μόνο κατά 10 εκ. (παραμένοντας ωστόσο το μικρότερο στην κατηγορία) όμως αυτά ήταν αρκετά για να συντελεστούν μεγάλες αλλαγές στο εσωτερικό του, στο οποίο κάθονται άνετα τέσσερις ενήλικες.
Αυξήθηκε και η απόσταση των πίσω καθισμάτων από τα μπροστινά, ενώ οδηγός και συνοδηγός έχουν αρκετό χώρο στη διάθεσή τους. Το νέο Yaris είναι κατά 2 εκ. πιο κοντό, ενώ το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 5 εκ., διαστάσεις... θαυματουργές, αφού το διατηρούν ως το πιο ευέλικτο μικρό με κύκλο στροφής 4,7 μ.
Στα ενδότερα
Εντύπωση κάνει η αλλαγή του πίνακα οργάνων από το κέντρο του ταμπλό, μπροστά στον οδηγό. Αισθητικά μπορεί να είναι κοινότοπο, αλλά προέχει η ασφάλεια ώστε να μην αποσπάται η προσοχή του οδηγού.
Πάντως, αυτό που τραβά τα βλέμματα είναι η οθόνη αφής 6,1 ιντσών, μέσω της οποίας ο οδηγός μπορεί να χειριστεί πολυμέσα όπως το σύστημα πλοήγησης, το ραδιο-CD, τον υπολογιστή ταξιδιού και το Bluetooth. Με τα νέα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πιο λιτό αλλά και κομψό συνάμα, ενώ ευχαρίστηση προκαλεί η διχρωμία των επιφανειών.
Άξιο αναφοράς, είναι το δερμάτινο τιμόνι και ο λεβιές με τις εξωτερικές ραφές. Ικανοποιούν οι αποθηκευτικοί χώροι στη καμπίνα, όπως και η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ (286 λίτρα).
Κινητήριος δύναμη
Οι κινητήρες παραμένουν ως έχουν. Το Yaris «φορά» τα μοτέρ βενζίνης 1.0 lt – 69 hp (μέση κατανάλωση 4,8 στα 100 χλμ., 110 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων) και 1.33 lt – 99 hp (5,2 λίτρα κατανάλωση, εκπομπές 118 γρ./χλμ.), που εφοδιάζεται προαιρετικά με νέο αυτόματο κιβώτιο (Multidrive S), επτά σχέσεων που έχει και σπορ λειτουργία. Προσφέρεται και με πετρελαιοκινητήρα 1.4 lt – 90 hp (κατανάλωση 3,9 λίτρα, εκπομπές 103 γρ./χλμ.).
Εν συντομία…
Το νέο Yaris έρχεται ως πρωταγωνιστής στη κατηγορία του. Κομψό, άνετο και στο δρόμο αθόρυβο με μία αίσθηση ασφάλειας. Διαφορετικά χρώματα με πολλές επιλογές στη καμπίνα, για κάθε γούστο.
Οικονομικό στην αγορά και τη χρήση, ειδικά στους δύσκολους καιρούς που βρισκόμαστε, δεδομένου ότι η τιμή του 3θυρου Yaris στα 1.0 lt ξεκινούν από 11.910 ευρώ (11.070 με απόσυρση) και του 5θυρου από 12.420 ευρώ (11.543 με απόσυρση).
Το 3θυρο στα 1.3 lt ξεκινά από την τιμή των 13.000 ευρώ (12.100 με απόσυρση) και το 5θυρο από 13.500 912.565 με απόσυρση). Θα διατίθεται σε τέσσερις εκδόσεις, με το βασικό εξοπλισμό να περιλαμβάνει: 7 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, συστήματα ευστάθειας και πρόσφυσης, ραδιο-CD, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα και καθρέφτες, κ.α. Αφιξη στα μέσα Οκτωβρίου.