Ποιος είπε ότι η Ford δεν θα παρασυρόταν από τις… «εντολές- συνεννοήσεις»;
Στη δεύτερη νίκη της σεζόν έφτασε ο Μίκο Χιρβόνεν στις ειδικές της Αυστραλίας, αφού πρώρα τα βρήκε με τον ομόσταβλό του Γιάρι Λάταβαλα, ο οποίος όχι μόνο έκοψε ρυθμό, αλλά σταμάτησε το αυτοκίνητό του για περίπου μισό δεύτερο. To ένα-δύο έκανε η Ford.
Απόλυτοι κυρίαρχοι ήταν στον 10ο γύρο του πρωταθλήματος οι οδηγοί της Ford, οι οποίοι εκμεταλλευόμενοι τις εξόδους των οδηγών της Citroen, βρίσκονταν στις πρώτες θέσεις της γενικής κατάταξης και τις τρεις ημέρες.
Ωστόσο, ο Γιάρι Λάτβαλα, ο οποίος οδηγούσε την κούρσα, δύο ειδικές πριν το τέλος του αγώνα και μη έχοντας καμία πιθανότητα να κυνηγήσει τον παγκόσμιο τίτλο, αποφάσισε να βοηθήσει τον Χιρβόνεν και με επιδεικτικό τρόπο σταμάτησε το αυτοκίνητό του λίγο πριν το τέλος της ειδικής για περίπου μισό δευτερολέπτο.
«Σταμάτησα πριν την κίτρινη γραμμή. Αποφασίσαμε με την ομάδα πως ο Μίκο έχει περισσότερες ευκαιρίες για τον τίτλο, έτσι ήθελα να τον βοηθήσω», ήταν τα λόγια του Λάτβαλα.
Στο ίδιο επίπεδο κινήθηκαν και οι δηλώσεις του νικητή, Μίκο Χιρβόνεν,
«Δυστυχώς έχει χάσει την πιθανότητες για τον τίτλο εδώ και αρκετούς μήνες. Τώρα με βοήθησε πολύ στο κυνήγι του πρωταθλήματος. Σίγουρα ακόμη υπάρχει πολύς δρόμος μπροστά μας, αλλά το 2009 έχασα τον τίτλο για ένα βαθμό, οπότε ξέρω πως κάθε βαθμός είναι σημαντικός», ανέφερε o οποίος στη συνεχεία πρόσθεσε,
«Είναι ένα φανταστικό αποτέλεσμα και πολύ σημαντικό για την Ford. Πρέπει να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Γιάρι που έκοψε και μου έδωσε τους βαθμούς για το πρωτάθλημα. Τώρα επιστρέψαμε», συμπλήρωσε.
Με αυτήν τη νίκη ο Χιρβόνεν έκανε χατ τρικ στην Αυστραλία, δημιουργώντας έτσι μία καλή παράδοση στη χώρα των καγκουρό.
Στο τρίτο σκαλί του βάθρου ανέβηκε ο Πίτερ Σόλμπεργκ, ο οποίος διατήρησε τη θέση του από την πρώτη ημέρα του αγώνα.
Τα πάνω – κάτω!
Ένας τέτοιος αγώνας έλειπε για να πάρει φωτιά το πρωτάθλημα και ευτυχώς στην Αυστραλία, τα αποτελέσματα μετατρέπουν το κυνήγι του τίτλου σε ντέρμπι.
Οι έξοδοι των Λεμπ και Οζιέ, είχαν ως αποτέλεσμα να ολοκληρώσουν τον αγώνα από την 10η και 11η θέση, αντίστοιχα, έχοντας πλέον μόλις 12 βαθμούς διαφορά ο Λεμπ από τον δεύτερο Χιρβόνεν, ενώ απομένουν τρεις γύροι για να πέσει η αυλαία του πρωταθλήματος.
Αναλυτικά η κατάταξη:
1. Χιρβόνεν, Ford, +3:35:59.0
2. Λάτβαλα, Ford, +14.7
3. Π. Σόλμπεργκ, Citroen, +44.8
4. Γουίλσον, Ford, +8:45.2
5. Αλ Κασίμι, Abu Dhabi, +12:33.3
6. Πάντον, Symtech Subaru, +17:29.3
7. Κοσκιούσκο, Lotos Mitsubishi, +19:01.3
8. Σάλιουκ, Mentos Mitsubishi, +21:08.5
9. Γκιέρα, GMA Mitsubishi, +22:48.9
10. Λεμπ, Citroen, +30:02.9
Νικητές ειδικών:
1. Λάτβαλα, 9
2. Λεμπ, 6
3. Χιρβόνεν, 5
4. Οζιέ, 5
5. Π. Σόλμπεργκ, 1
Βαθμολογία οδηγών:
1. Λεμπ,196
2. Χιρβόνεν, 181
3. Οζιέ, 167
4. Λάτβαλα, 116
5. Π. Σόλμπεργκ, 110
6. Όστμπεργκ, 56
7. Γουίλσον, 52
8. Ραϊκόνεν, 34
9. Χ. Σόλμπεργκ, 32
10. Σόρντο, 23
Βαθμολογία Κατασκευαστών:
1. Citroen Total World Rally Team, 347
2. Ford Abu Dhabi World Rally Team, 285
3. Μ-Sport Stobart Ford Rally Team, 117
4. Petter Solberg World Rally Team, 98
5. Ice 1 Racing, 48
6. Munchis Ford World Rally Team, 32
7. Team Abu Dhabi, 30
8. FERM Power Tools Wolrd Rally Team, 22
Επόμενο ραντεβού των ομάδων είναι προγραμματισμένο για τις (29/9-2/10) στο ράλι της Γαλλίας.
Σταυρούλα Σάββα