Μετά από 46 χρόνια παρουσίας το Ford Transit είναι μόδα, αλλά ανανεώνεται.

Αποστολή στο Μόναχο Δημήτρης Μπαλής

Όταν φθάνεις σε ένα αεροδρόμιο, προκειμένου από εκεί να πάρεις πτήση για άλλο προορισμό, περνάς κατευθείαν από την επιγραφή Transit (διαμετακόμιση), δίχως να χρειάζεται να κάνεις και πάλι check εισιτηρίου. Κάπως έτσι περνά και ο επαγγελματίας που δεν χρειάζεται να τσεκάρει κάποιο άλλο όχημα για τη δουλειά του.

Περνά… Transit που με τη σειρά του κι αυτό περνά σε μια άλλη εποχή, έπειτα από 46 χρόνια παρουσίας σε 80 χώρες με πάνω από 6.000.000 πωλήσεις. Στο Μόναχο, οδηγώντας το νέο Transit, αισθανθήκαμε –λόγω της κρίσης- ως δημοσιογράφοι που μετανάστευσαν και… άλλαξαν δουλειά. Τόσο πολύ μπήκαμε στο πετσί του επαγγελματία που πλέον με το νέο μοντέλο της Ford θα πληρώνει λιγότερα χρήματα για καύσιμα εξαιτίας των νέων κινητήρων, ενώ θα τυγχάνει μεγαλύτερων διαστημάτων service (δύο χρόνια ή 50.000 χλμ.) και 12ετούς εγγύησης σκουριάς.

Νέοι κινητήρες

Το Transit λανσάρει μία νέα οικογένεια κινητήρων πετρελαίου 2.2 Duratorq TDCi, οι οποίοι καταναλώνουν λιγότερο καύσιμο αλλά παράγουν περισσότερη ισχύ και ροπή. Οι εκδόσεις των 100 (310 Nm ροπής) και 140 ίππων είναι προσθιοκίνητες (κυρίως μικρά μεταξόνια), των 125 ίππων τετρακίνητη (όλα τα μεταξόνια) και των 155 ίππων (385 Nm ροπής) πισωκίνητη (μεσαία και μεγάλα μεταξόνια), η οποία έχει περισσότερη ζήτηση.

Όλοι οι κινητήρες είναι προδιαγραφών ρύπων Euro 5, έχοντας τώρα σύστημα άμεσου ψεκασμού common-rail υψηλότερης πίεσης, υπερσυμπιεστή μεταβλητών πτερυγίων και αντλία λαδιού μεταβλητής παροχής, μαζί με επικαλυμμένο φίλτρο παρακράτησης καυσαερίων.

Τεχνολογία

Για όσους θέλουν υψηλή απόδοση στις μεταφορές φορτίων, η Ford προσφέρει δύο μοντέλα ECOnetic Transit που περιλαμβάνουν – για πρώτη φορά – μία έκδοση με μακρύ μεταξόνιο και μεσαία οροφή. Και τα δύο, με κοντό και μακρύ μεταξόνιο – εφοδιάζονται με πράσινες τεχνολογίες αιχμής που μειώνουν περαιτέρω την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων, όπως: το Start/Stop (σβήνει ο κινητήρας σε στάση και επανεκκινεί αυτόματα με το συμπλέκτη), το Smart Regenerative Charging (μετατρέπει την κινητική ενέργεια στο φρενάρισμα σε ηλεκτρική) και το Advanced Battery Management System (ελέγχει τη διαχείριση της μπαταρίας).

Έτσι, το μοντέλο με κοντό μεταξόνιο χρειάζεται για παράδειγμα 8,5% λιγότερο καύσιμο από το πρώτο Transit ECOnetic και καταναλώνει 6,55 λίτρα ανά 100 χλμ. όταν εφοδιάζεται με ένα προαιρετικό σταθερό Speed Limiter (ηλεκτρονικός κόφτης στα 110 χλμ./ώρα) που ισοδυναμεί με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 173 γρ./χλμ.

Εν συντομία…

Η σιλουέτα του Transit παραμένει ως έχει. Αλλωστε στα επαγγελματικά οι αλλαγές στην εμφάνιση πολύ μικρό ρόλο παίζουν. Κυρίως αφορούν οι αλλαγές για την άνεση του οδηγού, τον παραπάνω εξοπλισμό λόγω βελτίωσης της τεχνολογίας, την ασφάλεια και βέβαια την απόδοση και την αξιοπιστία.

Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται πλέον με χειροκίνητα κιβώτια 6 ταχυτήτων που έχουν πολύ καλύτερη κλιμάκωση, εφάμιλλη θα μπορούσα να πω με επιβατικού. Και αυτά συνεισφέρουν στην οικονομία καυσίμου, στη μείωση των θορύβων και στην απόδοση των κινητήρων.

Πέραν αυτών έγινε σημαντική δουλειά στην ηχομόνωση, όπως και στην προστασία από τη σκουριά με ειδικές επιστρώσεις. Γι’ αυτό αυξήθηκε η εγγύηση στα 12 χρόνια. Εκδόσεις: Van Kombi/Tourneo, Bus (δεν θα έρθει στην Ελλάδα), Single Cab και Double Cab. Τιμές με πλούσιο εξοπλισμό (δύο αερόσακους, ηλεκτρικές ευκολίες, ραδιο-CD κ.α.) από περίπου 25.000 ευρώ. Η πιο εμπορική κοστίζει περίπου 26.000 ευρώ. Παραγγελίες από τώρα. Στην Ελλάδα αρχές του 2012.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube