Rio- τέταρτο νέο Kia σε 12 μήνες, μετά τα Optima, Picanto και Cee’d (το 2012).
Αποστολή στη Λισαβόνα Δημήτρης Μπαλής

Ο καλπασμός της Kia συνεχίζεται. Η κορεατική μάρκα, εταίρος της Hyundai, με την οποία βρίσκονται στην 4η θέση των παγκόσμιου χάρτη των πωλήσεων, όχι μόνο αναπτύσσεται με νέα μοντέλα, αλλά εντυπωσιάζει κιόλας με τη σχεδίαση, την άνεση, τον πλούσιο εξοπλισμό με τα οποία τα εφοδιάζει, με τα νέα μοτέρ χαμηλές κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων.

Και βέβαια, η Kia είναι η μόνη εταιρεία στον κόσμο που δίνει 7 χρόνια πλήρη εργοστασιακή εγγύηση και μάλιστα μεταβιβάσιμη αν στο μεσοδιάστημα κάποιος πουλήσει το μοντέλο του. Με νούμερα, η Kia από το 2004 έως το 2010 είχε συν 114% αύξηση πωλήσεων.

Μάλιστα, σε 12 μήνες παρουσίασε το νέο μικρό (αλλά μεγάλο σε χώρους) Picanto (η κατηγορία του έχει το 12%), το μεγάλο Optima που διακρίνεται εμπορικά ιδιαίτερα στην Αμερική (12%), το νέο Rio τώρα (27%) και αναμένεται το μικρομεσαίο νέο Cee’d το 2012 (19%). Η Kia πλέον έχει καταστεί ένας ισχυρός παίκτης στην αγορά και πολύ υπολογίσιμος αντίπαλος απέναντι στους Ευρωπαίους κατασκευαστές.

Παράστημα

Το όνομά του θυμίζει αρκετά, άρα μπορούμε να το συσχετίσουμε. Με την καλόγουστη σχεδίαση κάλλιστα ταιριάζει στο κοσμοπολίτικο Ρίο ντε Τζανέιρο. Ερχεται να δώσει τη μάχη του όπως γινόταν παλιά στο Ρίο Γκράντε με τους Απάτσι, μετά τον εμφύλιο των Η.Π.Α., πρόκειται να αποτελέσει εμπορικό στυλοβάτη της ομάδας Kia, όπως ο Ρίο Φέρντιναντ στην Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ, ενώ μπαίνοντας στη καμπίνα νιώθεις μια τρυφερότητα, όπως ο τόνος ρίο μάρε (τρυφερός σαν την καρδιά ενός μαρουλιού – διαφημιστικά).

Δεν χρειάζεται να πεις περισσότερα, για να χαρακτηρίσεις το νέο Rio 4ης γενιάς που απέχει σχεδιαστικά παρασάγγας από το προηγούμενο και συγγενεύει μπροστά με το νέο Picanto που παρουσιάστηκε πρόσφατα. Μεγαλύτερο από το παλιό κατά 2 εκ. σε μήκος (4,045 μ.), φαρδύτερο κατά 2,5 εκ., αλλά και χαμηλότερο κατά 1,5 εκ. για καλύτερη αεροδυναμική και πιο σπορτίφ εμφάνιση.

Στα ενδότερα

Με 7 εκ. μεγαλύτερο μεταξόνιο από το προηγούμενο Rio, νιώθεις άνετα σαν πασάς. Ακόμη και πίσω ευρύχωρο είναι όπως και στο χώρο αποσκευών που μεγάλωσε κατά 6% (290 λίτρα). Τα πίσω καθίσματα διαιρούνται ασύμμετρα (60:40) και αναδιπλώνονται διευρύνοντας το διαθέσιμο χώρο για μεγάλα αντικείμενα (920 λίτρα).

Τιμόνι με χειριστήρια, κονσόλα ψηλά για ελεύθερο χώρο στα πόδια, εύχρηστοι διακόπτες και διχρωμία σε ταπετσαρία και -σχετικά- μαλακά πλαστικά, συνθέτουν μια αξιοπρεπή καμπίνα.

Εν συντομία…

Στην Ελλάδα έρχεται το Σεπτέμβριο σε 5θυρο αμάξωμα με 3 εκδόσεις και κινητήρα 1.2 lt – 85 hp με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (4,8 λίτρα μέση κατανάλωση στα 100 χλμ., 109 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα). Θα εισαχθεί μια πλούσια έκδοση με μοτέρ 1.4 lt – 109 hp και 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο (5,3 λίτρα κατανάλωση, 124 γρ./χλμ. CO2), όπως και μια έκδοση με το νέο και ισχυρό κινητήρα πετρελαίου 1.1 lt – 75 hp (κάτω από 4 λίτρα κατανάλωση, 94 γρ./χλμ. CO2) με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο.

Βασικός εξοπλισμός της αρχικής έκδοσης 1.2 lt, με τιμή 12.790 ευρώ: 6 αερόσακοι, ABS, ESP για την ευστάθεια, ραδιο-CD με χειριστήρια στο τιμόνι, κλιματισμός, ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές) κ.α. Για παραγγελίες έως τέλος Σεπτεμβρίου υπάρχει έκπτωση 1.200 ευρώ (η βασική έκδοση θα κοστίζει 11.590 ευρώ), ενώ δίνεται δώρο και 2 χρόνια δωρεάν σέρβις.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube