Το πέμπτο στη σειρά Mini θα πωλείται από τον Οκτώβριο με πλούσιο εξοπλισμό
Μετά το τετράθυρο Mini που μόλις συμπλήρωσε 10 χρόνια από τη νέα του έκδοση – αναβίωση του κλασικού μοντέλου του Αλεκ Ισιγόνις, ως αντίδοτο στην πετρελαϊκή κρίση της δεκαετίας του 60, η MINI ως μέλος του ομίλου της BMW δημιούργησε τις εκδόσεις Convertible, Clubman και Countryman.
Τώρα ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά (από τον Οκτώβριο) το Coupe, σε τέσσερις εκδόσεις. Μάλιστα είναι το πρώτο διθέσιο σπορ αυτοκίνητο στην ιστορία της μάρκας η οποία είναι ιδιαίτερα υπερήφανη γι’ αυτό το επίτευγμα.
Της οικογενείας
Το Mini Coupe δεν θα μπορούσε σχεδιαστικά να μην έχει καταβολές από τα λοιπά μοντέλα της μάρκας. Γνώριμο Mini από μπροστά, έχει σχεδόν ίδιο μήκος με το τετράθυρο μοντέλο (3,73 μ.), εντούτοις είναι 29 χιλιοστά χαμηλότερο (1,38 μ.).
Η χαμηλή σιλουέτα είναι άκρως ελκυστική και αεροδυναμική, σε συνδυασμό με το πιο κεκλιμένο παρμπρίζ κατά 13 μοίρες, ενώ με το οβάλ σχήμα δίνει περισσότερο χώρο στη καμπίνα των δύο επιβατών.
Ξεχωριστό στοιχείο αποτελεί η ύπαρξη ενεργής πίσω αεροτομής, ώστε να ρυθμίζει τη ροή του αέρα για καλύτερη αεροδυναμική. Στη καμπίνα, είναι ενδεικτικό ότι το κοκπιτ δεν υπέστη αλλαγές σε σχέση με το τετράθυρο, ακριβώς για τη μείωση του κόστους παραγωγής. Πάντως, αν και διθέσιο διαθέτει αρκετό χώρο αποσκευών (280 λίτρα).
Τεχνολογία
Στην μπροστινή ανάρτηση περιλαμβάνει γόνατα McPherson και πίσω άξονα πολλαπλών συνδέσμων, ενώ σε σχέση με το τετράθυρο Mini έχει νέα αμορτισέρ και ελατήρια, όπως και αντιστρεπτική δοκό πίσω, για πιο σπορτίφ οδήγηση.
Με το μακρύ μεταξόνιο των 2,467 μ. και τα φαρδιά μετατρόχια των 1,459 μ. μπροστά και 1,467 μ. πίσω, το Mini Coupe δείχνει σαν ερπετό και είναι χαρακτηριστικό ότι οι υπεύθυνοι το παρομοιάζουν με καρτ στη συμπεριφορά του στο δρόμο. Σε θέματα ασφάλειας, στάνταρ είναι το ABS με ηλεκτρονικό κατανεμητή πέδησης, το σύστημα ελέγχου φρεναρίσματος στις στροφές, η υποβοήθηση φρεναρίσματος και η υποβοήθηση εκκίνησης σε ανηφόρα.
Προαιρετικά διατίθεται το σύστημα ευστάθειας, όπως και το ηλεκτρονικό διαφορικό, τα οποία είναι στάνταρ στην έκδοση John Cooper Works Coupe. Προαιρετική είναι και η σπορ ανάρτηση.
Εν συντομία…
Για τη μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων, το Mini Coupe εφοδιάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, με ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι, σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας στο φρενάρισμα, σύστημα Start/Stop για αυτόματα σβήσιμο (σε στάση) και άναμμα κινητήρα, όπως και με ένδειξη αλλαγής σχέσεων.
Ανάλογα την έκδοση διαθέτει ζάντες 15, 16 και 17 ιντσών. Σε επίπεδο κινητήρων προσφέρονται 3 μοτέρ βενζίνης 1.6 λίτρων (2 turbo και ένα ατμοσφαιρικό) και ένα turbo πετρελαίου. Στην έκδοση Cooper Coupe ο ατμοσφαιρικός 1.6 lt αποδίδει 122 hp με 160 Nm ροπής και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 127 γρ./χλμ.
Στην έκδοση Cooper S Coupe ο turbo 1.6 lt έχει ισχύ 184 hp με 240 Nm ροπής και εκπομπές 136 γρ./χλμ., ενώ στην έκδοση Cooper Works Coupe χαρίζει ισχύ 211 hp με 260 Nm ροπής και εκπομπές ρύπων 165 γρ./χλμ. Ο δίλιτρος turbo κινητήρας πετρελαίου αποδίδει 143 hp με 305 Nm ροπής, εκπέμποντας μόλις 114 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Δημήτρης Μπαλής