Η έβδομη γενιά του Audi A6 αναστατώνει την πολυτελή κατηγορία.
Με πολλές καινοτομίες, μια εκ των οποίων είναι το πολύ ελαφρύ αλλά άκρως ανθεκτικό αμάξωμα από αλουμίνιο, το Α6 στην 7η γενιά του διαθέτει πολλά ατού στην αγορά. Βέβαια, μπορεί να μην ευνοεί η εποχή για πολυτελή μοντέλα, εντούτοις επειδή πάντα υπάρχουν οι «έχοντες», καλό είναι να κατέχουν κιόλας ορισμένα στοιχεία.
Παράστημα
Το τετράθυρο αμάξωμα των 4,92 μ. μήκους, 1,87 μ. πλάτους και μόλις 1,46 μ. ύψους, είναι αρκετά σπορ παρά τον όγκο του. Ξεχωρίζει το μακρύ καπό του κινητήρα, η χαμηλή γραμμή της οροφής και οι προβολείς Xenon Plus με ενσωματωμένα φώτα ημέρας τεχνολογίας LED.
Το αμάξωμα είναι υπερβολικά ελαφρύ, άκαμπτο και ασφαλές, επειδή πολυάριθμα εξαρτήματα είναι από αλουμίνιο υψηλής τεχνολογίας, μειώνοντας το βάρος κατά περίπου 30 κιλά σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Μάλιστα, ανάλογα με την έκδοση, ζυγίζει έως και 80 κιλά λιγότερο από τον προκάτοχό του και για παράδειγμα στην πετρελαιοκίνητη έκδοση A6 2.0 TDI, έχει βάρος μόλις 1.575 κιλά.
Τεχνολογία
Η Audi λανσάρει το νέο A6 με πέντε ισχυρούς, υψηλής οικονομίας τετρακύλινδρους και εξακύλινδρους κινητήρες. Τα δύο μοτέρ βενζίνης και τα τρία πετρελαίου TDI αποδίδουν μεταξύ 177 hp και 300 hp.
Με τη χρήση νέων τεχνολογιών, όπως το σύστημα Start&Stop και το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας, η κατανάλωση καυσίμου έχει βελτιωθεί έως και 21% σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο.
Ο πιο οικονομικός κινητήρας είναι ο πετρελαίου 2.0 TDI. Σε συνδυασμό με το χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων, έχει μέση κατανάλωση μόλις 4,9 λίτρα καυσίμου ανά 100 χλμ. και εκπέμπει ίσα ίσα 129 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα!
Πάντως, στην ελληνική αγορά το νέο Audi A6 προσφέρεται τώρα μόνο με τον 2.0 lt κινητήρα βενζίνης, τεχνολογίας ΤFSI ο οποίος αποδίδει 180 hp και με ροπή που φτάνει τα 320Νm μεταξύ 1.500-3.900 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 232 χλμ./ώρα, ενώ χρειάζεται μόλις 8,1 δευτερόλεπτα για να επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα.
Ανάλογα τον κινητήρα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, ή το multitronic με τις συνεχώς μεταβαλλόμενες σχέσεις ή το ολοκαίνουργιο, sport S tronic. Επίσης, εκτός από τις δικίνητες εκδόσεις, υπάρχει και έκδοση με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro με επιλεκτική κατανομή της ροπής ανά τροχό.
Ωστόσο, η Audi σύντομα θα προσφέρει το προαιρετικό sport διαφορικό που μεταβάλλει συνεχώς την ροπή μεταξύ των πίσω τροχών, χαρίζοντας έτσι μια ακόμα πιο σπορ και ασφαλή οδική συμπεριφορά. Εξάλλου, προαιρετική είναι η προσαρμοζόμενη πνευματική ανάρτηση.
Εν συντομία…
Πολλά μέρη της ανάρτησης είναι από αλουμίνιο. Η νέα ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση του τιμονιού συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης. Κομψό στη καμπίνα, με ποιοτικά υλικά και προσεγμένο στο φινίρισμα.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται: αυτόματος κλιματισμός, πλήρες ηχοσύστημα με ρύθμιση MMI, 8 αερόσακοι, συστήματα υποβοήθησης για την προληπτική προστασία των επιβατών σε ενδεχόμενη σύγκρουση, προβολείς ομίχλης, οθόνη TFT 5 ιντσών στον πίνακα οργάνων και έγχρωμη οθόνη 6,5 ιντσών βυθιζόμενη στο ταμπλό κ.α. Τιμή 46.900 ευρώ.
Προαιρετικά διατίθεται το σύστημα Head-Up Display, το οποίο προβάλει σημαντικές πληροφορίες πάνω στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου καθώς και το σύστημα πλοήγησης MMI navigation με σύστημα αφής MMI touch.
Το υβριδικό Audi A6 θα παρουσιαστεί αργότερα με κινητήρα βενζίνης 2.0 TFSI και συνολική ισχύ 245 hp, αλλά με τη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 6,2 λίτρα ανά 100 χλμ..
Δημήτρης Μπαλής