Opel Astra GTC με σπορ εμφάνιση και δυναμική συμπεριφορά.
Το φθινόπωρο αναμένεται στην αγορά η νέα έκδοση του τρίθυρου σπορ, μικρομεσαίου Astra GTC. Νωρίτερα, το μοντέλο θα κάνει την παγκόσμια πρεμιέρα του στο 64ο Διεθνές Σαλόνι Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, 15 – 25 Σεπτεμβρίου, 2011.
Παράστημα
Ξεχωρίζει με τη δυναμική σχεδίαση και τη σπορ συμπεριφορά του. Εξωτερικά, ανάγλυφες επιφάνειες με έξυπνες πινελιές προσθέτουν οπτική ένταση στις καθαρές γραμμές του coupe μοντέλου. Σχεδιαστικά, δεν μοιράζεται κάποιο εξωτερικό στοιχείο με άλλα μέλη της οικογένειας Astra, εκτός από τα καλύμματα των καθρεπτών και την ιστοκεραία.
Τεχνολογία
Το μηχανοτρονικό πλαίσιο του Astra GTC υιοθετεί μία νέα αρχιτεκτονική μπροστινής ανάρτησης, παρόμοια με του Insignia OPC, για καλύτερη οδική συμπεριφορά και ακρίβεια διεύθυνσης. Συγκριτικά με το πεντάθυρο Astra, η έχει μειωμένη κατά 15 χιλιοστά απόσταση από το έδαφος.
Παράλληλα, το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 1 εκ., όπως και τα δύο μετατρόχια κατά 4 εκ. μπροστά και κατά 3 εκ. πίσω (για τοποθέτηση σπορ ζαντών με μεγαλύτερη διάμετρο ελαστικού). Όλες οι εκδόσεις του Astra GTC υιοθετούν την προηγμένη διάταξη εμπρός άξονα με HiPerStrut – High Performance Strut, που βελτιώνει τη γεωμετρία του τροχού και την πρόσφυση, μειώνει της αντιδράσεις στο τιμόνι κατά την επιτάχυνση, αυξάνοντας την πλευρική πρόσφυση.
Η ανάρτηση αυτή συνδυάζεται με τον πίσω ημιάκαμπτο άξονα και σύνδεσμο Watt (πατέντα της Opel). Επίσης, το πλαίσιο του Astra GTC ενσωματώνει το πλήρως προσαρμοζόμενο σύστημα ελέγχου πλαισίου FlexRide. Προσφέρει τρεις διαφορετικές ρυθμίσεις, που αλλάζουν το οδηγικό στυλ. Με το πάτημα ενός διακόπτη, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μεταξύ «Standard» (ισορροπημένο πρόγραμμα), «Tour» (πρόγραμμα άνεσης) ή του «Sport».
Μοτέρ
Το Astra GTC θα διατίθεται άμεσα με τέσσερις κινητήρες. Ο αναβαθμισμένος turbo πετρελαίου 2.0 CDTI common-rail ισχύος 165 hp εφοδιάζεται με φίλτρο σωματιδίων diesel και εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Με τεχνολογία Start/Stop έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα στα 100 χλμ. (αυτονομία πάνω από 1.100 χλμ.) και 129 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Το Start/Stop είναι στάνταρ και στους δύο υπερτροφοδοτούμενους βενζινοκινητήρες 1.4 ισχύος 120 hp και 140 hp. Και οι δύο με εξατάχυτο μηχανικό κιβώτιο, καταναλώνουν 5,9 λίτρα και εκπέμπουν ρύπους 139 γρ./χλμ.). Στη γκάμα υπάρχει και ο turbo 1.6 lt - 180 hp με 6άρι μηχανικό κιβώτιο.
Εν συντομία…
Η δεύτερη γενιά του συστήματος εμπρός κάμερας Opel Eye περιλαμβάνει το Traffic Sign Recognition που αναγνωρίζει περισσότερα οδικά σήματα (έχει και δεδομένα από το σύστημα πλοήγησης), το Lane Departure Warning (προειδοποιεί τον οδηγό για παρέκκλιση πορείας) με νέα λειτουργία Following Distance Indication που ενημερώνει οπτικά τον οδηγό για την απόσταση από το προπορευόμενο όχημα.
Επίσης, η τέταρτη γενιά του συστήματος φωτισμού Bi-Xenon Advanced Forward Lighting κάνει το ντεμπούτο της στο νέο Astra GTC. Στο εσωτερικό έγιναν λίγες αλλαγές (νέο τιμόνι, ταπετσαρίες, εργονομικά καθίσματα κ.α.), παραμένει ευρύχωρο για πέντε ενήλικες επιβάτες και μπορεί να φιλοξενήσει αποσκευές από 370 μέχρι και 1.235 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων. Τιμές από 21.750 ευρώ (Astra GTC Enjoy 1.4 turbo - 120 hp).
Δημήτρης Μπαλής