Το Ampera κινείται αρχικά ηλεκτρικά, ενώ και με βενζίνη ξεπερνά τα 500 χλμ.

Αποστολή στη Χάγη Δημήτρης Μπαλής

Η General Motors μέσω της Opel, δίνει νέα διάσταση στην ηλεκτροκίνηση. Στη Χάγη, είχαμε τη δυνατότητα να δοκιμάσουμε την αποδοτικότητα του Ampera και με τους δύο τρόπους λειτουργίας, ηλεκτρικά αλλά και με το μοτέρ βενζίνης.

Στην πρίζα

Για όσους στην καθημερινή τους μετακίνηση δεν ξεπερνούν τα 60 χλμ., το Ampera προσφέρει την οικολογική αλλά και οικονομική λύση, διότι κινούμενο μόνο ηλεκτρικά δεν εκπέμπει καθόλου ρύπους, ενώ και η τιμή του ηλεκτρικού ρεύματος απέχει παρασάγγας από την τιμή της βενζίνης.

Στο Ampera η ισχυρή μπαταρία ιόντων λιθίου τροφοδοτεί μία προηγμένη μονάδα ηλεκτροκίνησης ισχύος 150 hp, προσφέροντας, με μια πλήρη φόρτιση, αυτονομία 40 – 80 χλμ. αποκλειστικά με ηλεκτρική λειτουργία, ανάλογα με τη διαδρομή, το οδηγικό στυλ και τη θερμοκρασία.

Στην ηλεκτρική λειτουργία είναι πολύ ζωηρό, έχοντας άμεση ροπή 370 Nm με επιτάχυνση από στάση στα 100 χλμ./ώρα περίπου 9 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 161 χλμ./ώρα. Ταυτόχρονα, είναι αθόρυβο, κινούμενο ηλεκτρικά, ενώ και οι εξωτερικοί θόρυβοι που περνούν στην καμπίνα είναι ελάχιστοι.

Τεχνολογία

Η ηλεκτρική μονάδα κίνησης που βρίσκεται κάτω από το καπό μαζί με το βενζινοκινητήρα αποτελείται από έναν ηλεκτροκινητήρα έλξης, έναν ηλεκτροκινητήρα/γεννήτρια και ένα σετ πλανητικών γραναζιών που βελτιώνει τη συνολική απόδοση, μειώνοντας τη συνδυασμένη περιστροφική ταχύτητα των ηλεκτροκινητήρων.

Αντίθετα με ένα συμβατικό κινητήρα, δεν υπάρχουν σχέσεις μετάδοσης με κλιμάκωση. Στο δε πρόγραμμα εκτεταμένης αυτονομίας, δηλαδή με την ενεργοποίηση του κινητήρα βενζίνης που ενεργοποιείται όποτε η μπαταρία φτάνει στο ελάχιστο επίπεδο φόρτισης, η ηλεκτρική ισχύς από τη γεννήτρια μεταφέρεται στον ηλεκτροκινητήρα έλξης.

Η γεννήτρια, τότε, λειτουργεί μέσω ενός πολύ αποδοτικού βενζινοκινητήρα 1.4 λίτρων ισχύος 86 hp που διευρύνει την αυτονομία κίνησης σε πάνω από 500 χλμ.

Κατά το δοκούν

Το Ampera διαθέτει τέσσερα προγράμματα λειτουργίας, αλλά το 90% των οδηγών θα επιλέγουν τα Normal και Sport, με το Sport να αυξάνει την ευαισθησία του πεντάλ του γκαζιού.

Δύο ακόμα προγράμματα ενδείκνυνται για χρήση σε ειδικές οδηγικές συνθήκες: Το Mountain mode διασφαλίζει την επάρκεια της μπαταρίας για οδήγηση σε ορεινούς δρόμους και το Hold-charge mode διατηρεί την υπόλοιπη χωρητικότητα ενέργειας της μπαταρίας για χρήση σε ζώνες περιορισμένων εκπομπών ρύπων όπως οι αστικές περιοχές και τα κέντρα των πόλεων, ενεργοποιώντας το βενζινοκινητήρα.

Εν συντομία…

Το Ampera διαθέτει ένα εξάμετρο καλώδιο φόρτισης στο χώρο αποσκευών. Η μπαταρία φορτίζεται εύκολα, πλήρως, από απλή ηλεκτρική πρίζα 230V/16A σε λιγότερο από τέσσερις ώρες.

Σχεδιαστικά είναι κομψό και δεν πέρασε αδιάφορο στους δρόμους της Χάγης. Στη καμπίνα αντί για συμβατικά όργανα και χειριστήρια υπάρχουν έγχρωμες οθόνες υψηλής ευκρίνειας και λειτουργίες αφής. Τετράθυρο αμάξωμα, για τέσσερις επιβάτες, έχει πορτμπαγκάζ χωρητικότητας 310 λίτρων που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνουν τα 1005 λίτρα.

Πωλήσεις από το φθινόπωρο στην Ευρώπη. Ενδεικτική τιμή στη Γερμανία 42.900 ευρώ. Στην Ελλάδα θα έρθει το πρώτο τρίμηνο του 2012 και με το μεγαλύτερο ΦΠΑ και τους φόρους θα έρθει ακριβότερο.

Εκτός κι αν η κυβέρνηση καταλάβει ότι τα ηλεκτρικά που δεν ρυπαίνουν, πρέπει να έχουν απαλλαγές φόρων. Καλύπτεται με εγγύηση για 160.000 χλμ. και για 8 χρόνια το σύστημα της μπαταρίας.

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube