Μία νέα τεχνολογία έχει αναπτυχθεί τελευταία, αναφορικά με το πώς μπορεί ένα ελαστικό να μην χάσει αέρα σε περίπτωση τρυπήματος. Tο τμήμα έρευνας της Pirelli παρουσιάζει το Seal Inside ένα ελαστικό που «αυτοεπισκευάζεται», με στόχο την ασφάλεια, διατηρώντας αυτόματα την πίεση αέρα στα επιθυμητά επίπεδα και την ακεραιότητα του ελαστικού. Η δράση Seal Inside αποτρέπει σε ποσοστό 85% τις πιθανές αιτίες μιας απώλειας πίεσης.
Φάση 1
Όταν ένα καρφί τρυπήσει το ελαστικό, μία ειδική κόλλα ακινητοποιεί το καρφί στη θέση του, στεγανοποιώντας την οπή στην περίπτωση που το καρφί μείνει σφηνωμένο στο ελαστικό.
Μέσα στο ελαστικό, ακριβώς πίσω από το πέλμα, ένα στρώμα στεγανοποιητικού υλικού εμποδίζει την οποιαδήποτε διαρροή αέρα, ανεξάρτητα εάν το καρφί ή οτιδήποτε άλλο αιχμηρό αντικείμενο που έχει τρυπήσει το ελαστικό και έχει διεισδύσει στο σκελετό, παραμένει εκεί. Το υλικό Seal Inside δρα άμεσα στην προβληματική περιοχή, στεγανοποιώντας την οπή και εμποδίζοντας τη διαρροή αέρα.
Οι επιδόσεις και η ασφάλεια του αυτοκινήτου δεν υπονομεύονται: ο οδηγός ούτε καν παρατηρεί το τρύπημα του ελαστικού και συνεχίζει κανονικά την οδήγηση.
Η τεχνολογία Seal Inside είναι μια από τις λύσεις που έχει εμπνευστεί η Pirelli για μεγαλύτερη αξιοπιστία στη μετακίνηση και την παρομοιάζει με τη φιλοσοφία Run Flat (ελαστικά με φαρδύτερα πλευρικά μέρη ώστε κλαταρισμένο να οδηγείται για απόσταση 80 χλμ. με ταχύτητα 80 χλμ./ώρα), με την οποία μοιράζεται ίδια τα χαρακτηριστικά ασφάλειας και επιδόσεων.
Η τεχνολογία Seal Inside εγγυάται τις επιδόσεις των ελαστικών αναφορικά με την αντίσταση κύλισης, την άνεση, το θόρυβο και την απόδοση σε βρεγμένο και στεγνό οδόστρωμα.
Επιπλέον, ο οδηγός έχει το πλεονέκτημα ότι μπορεί να συνεχίσει το ταξίδι για αρκετά χιλιόμετρα χωρίς αλλαγή του προβληματικού ελαστικού.
Η τεχνολογία Seal Inside της Pirelli ήδη χρησιμοποιείται και διατίθεται σαν εξοπλισμός πρώτης τοποθέτησης (ΟΕ) σε διάφορα μοντέλα της Volkswagen.
Φάση 2
Η οπή που έχει ανοίξει το καρφί ή άλλο αιχμηρό αντικείμενο σφραγίζει με πλήρωση στεγανοποιητικού υλικού ακόμα και στην περίπτωση που το καρφί αφαιρείται. Έτσι το ελαστικό στεγανοποιείται πλήρως και ο αέρας δεν μπορεί να διαφύγει. Κατά συνέπεια δεν χρειάζεται επισκευή στο βουλκανιζατέρ.
Δημήτρης Μπαλής