Το Scarabeo είναι ένα σκούτερ με συμπαγείς διαστάσεις, με πολλή καλή απόδοση και χαμηλή κατανάλωση καυσίμου. Αποτελεί εκ των ιδανικών λύσεων για την πόλη και εμφανίζεται ανανεωμένο στις μεσαίες εκδόσεις 125 και 200 κυβικών, έχοντας ίδια τιμή, 2.800 ευρώ για αγορά μετρητοίς, ή με 24μηνο επιδοτούμενο χρηματοδοτικό πρόγραμμα!

Βασικός εκπρόσωπος της κατηγορίας των σκούτερ με μεγάλο τροχό - με περισσότερες από 750.000 μονάδες να έχουν κατασκευαστεί από το 1993 μέχρι σήμερα - το Scarabeo ήταν πάντα ένα ξεχωριστό όχημα, με δυνατότητα να εξελίσσεται και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες ανάγκες της αγοράς.


Πιστό σε αυτή τη φιλοσοφία είναι και το πρώτο Scarabeo, που υφίσταται τώρα τεχνική και αισθητική ανανέωση, διατηρώντας παρ 'όλα αυτά την επιτυχημένη ταυτότητά του.


Στο Scarabeo 125/200, η μάσκα διαθέτει νέες οβάλ γρίλιες, διατηρώντας παράλληλα τις ίδιες σχεδιαστικές γραμμές. Υπάρχει επίσης μια νέα λύση για τα μπροστινά φλας που «κατεβαίνουν» στη βάση του τιμονιού - σε μια πιο ορατή θέση, αφήνοντας χώρο για ένα νέο και πιο «ανάλαφρο» σε σχεδίαση κάλυμμα τιμονιού. Νέοι είναι και οι επιχρωμιωμένοι καθρέφτες.

Ακόμη, άλλαξε το σχήμα του εμπρός φτερού, που διαθέτει ένα νέο αυλάκι το οποίο, εκτός από διακοσμητικό στοιχείο, παίζει σημαντικό ρόλο για τη βελτιστοποίηση της ροής του αέρα προς το ψυγείο. Ολόκληρη η ουρά έχει επανασχεδιασθεί, καθώς και το πίσω φανάρι. Νέα είναι και η σέλα, με το σχήμα της να δημιουργεί δύο διαφορετικές θέσεις, που σε συνδυασμό με το νέο αφρώδες υλικό, αυξάνει σημαντικά το επίπεδο άνεσης τόσο για τον οδηγό, όσο και για το συνεπιβάτη.

Παράλληλα, η ενσωματωμένη ζελατίνα στο τιμόνι και το επίπεδο πάτωμα, το οποίο σε συνδυασμό με την ανθεκτική και ελαφριά σχάρα από αλουμίνιο και τον αποθηκευτικό χώρο κάτω από τη σέλα αυξάνουν κατά πολύ την ικανότητα μεταφοράς φορτίου ενός τόσο ευέλικτου σκούτερ με μεγάλους τροχούς.

Ο πλήρης αναλογικός-ψηφιακός πίνακας οργάνων διαθέτει ενσωματωμένο υπολογιστή, οι λειτουργίες του οποίου μπορούν να ελεγχθούν άμεσα από το τιμόνι.

Ανάμεσα στις πολλές διαθέσιμες επιλογές είναι και η εξωτερική θερμοκρασία με «προειδοποίηση πάγου» που ειδοποιεί τον οδηγό για την πιθανή παρουσία πάγου. Το σταντ έχει την ιδανική σχεδίαση ώστε να κάνει το παρκάρισμα του Scarabeo «παιχνιδάκι».

Σε επίπεδο κινητήρων, τα μοτέρ του Scarabeo 125/200 σχεδιάστηκαν και αναπτύχθηκαν ειδικά για αυτό το σκούτερ. Και οι δύο κινητήρες είναι υγρόψυκτοι και εξοπλισμένοι με τέσσερις βαλβίδες και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, μια εξελιγμένη λύση που βελτιστοποιεί τη λειτουργία του κινητήρα.

Η υιοθέτηση του ηλεκτρονικού ψεκασμού καυσίμου έχει επιφέρει τεράστια οφέλη, τόσο όσον αφορά τις επιδόσεις - μέγιστη ταχύτητα, ρεπρίζ και επιτάχυνση – αλλά και την κατανάλωση με περαιτέρω μείωση, στις ήδη περιορισμένες απαιτήσεις σε καύσιμο. Το Scarabeo 125/200 παρέχει επίσης στο χρήστη τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο χαρτογραφήσεις.

Από ένα διακόπτη στο τιμόνι ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει τη λειτουργία ECO η οποία μειώνει την κατανάλωση κατά έως 7%, ή τη λειτουργία SPORT που βελτιστοποιεί τις επιδόσεις.
Ο κινητήρας των 200 κ. εκ. αποδίδει ισχύ 19 hp στις 8.500 σ.α.λ., και ροπή 17,2 Nm στις 6.500 σ.α.λ., ενώ ο κινητήρας των 125 κυβικών, παράγει 14.1 hp.

Σχετικά με το σωληνωτό πλαίσιο, έχει υψηλή στρεπτική ακαμψία και αντοχή ώστε να απορροφά τις ανωμαλίες. Το τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι διαθέτει καλάμια διαμέτρου 35 χιλ., ενώ στο πίσω μέρος, η μονάδα κινητήρα-μετάδοσης λειτουργεί σαν ψαλίδι, βοηθούμενη από ένα βραχίονα από αλουμίνιο: πρόκειται για ένα απλό, ελαφρύ σύστημα, και παράλληλα αποτελεσματικό, χάρη στη δυνατότητα ρύθμισης της προφόρτισης του ελατηρίου σε τέσσερις θέσεις, ανάλογα με το μεταφερόμενο βάρος και το στυλ οδήγησης.

Οι εκλεπτυσμένης σχεδίασης 5-μπρατσες ζάντες 16 ιντσών, συνδυάζονται με μεγάλου προφίλ tubeless ελαστικά (100/80 εμπρός και 120/80 πίσω). Το σύστημα πέδησης αποτελείται από ένα δίσκο 260 χιλιοστών εμπρός με πλευστή δαγκάνα τριών εμβόλων και πίσω από ένα δίσκο 220 χιλιοστών με δαγκάνα δύο αντικριστών εμβόλων, που ελέγχονται από σύστημα συνδυασμένης ενεργοποίησης, το οποίο κατά τη διάρκεια του φρεναρίσματος διανέμει τη δύναμη πέδησης στους δύο τροχούς, εξασφαλίζοντας μειωμένες αποστάσεις ακινητοποίησης, προς όφελος της ενεργητικής ασφάλειας.

Το νέο Scarabeo 125/200 ie είναι διαθέσιμο σε έξι χρώματα, όλα μεταλλικά: μαύρο «Nero Aprilia», λευκό «Bianco Flair», ασημί «Silver Crowd», μπλε «Blu Couture», ροζ «Rosa Silk» και κόκκινο «Rosso Luxury».

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube