Χάρη στην πρωτοβουλία “Revive the Passion” (Αναγέννηση του Πάθους), μια 911 T Coupe προδιαγραφών ΗΠΑ του 1973 θα αποτελέσει ένα από τα βασικά highlights του φετινού Porsche Parade που διοργανώνεται από το Porsche Club of America (PCA).

Στα πλαίσια της εορταστικής εβδομάδας (31/7 έως 7/8) για όλους τους λάτρεις της Porsche στη Σαβάννα της Γεωργίας αυτό το πλήρως αναπαλαιωμένο κλασικό αυτοκίνητο θα κληρωθεί για τα μέλη του PCA και θα παραδοθεί στο νέο του ιδιοκτήτη.

Ωστόσο, όλοι οι ενθουσιώδεις οπαδοί των κλασικών οχημάτων Porsche είχαν την μοναδική ευκαιρία να παρακολουθήσουν τη διαδικασία αναπαλαίωσης του οχήματος από το διαδίκτυο (www.porsche.com/classic).

Η 911 T έχει αναπαλαιωθεί από τους ειδικούς της Porsche Classic στην πόλη από όπου προέρχεται το αυτοκίνητο, τη Στουτγάρδη, εκεί δηλαδή που κατασκευάστηκε για πρώτη φορά για την αγορά των ΗΠΑ. "Made in Germany" για δεύτερη φορά, έπειτα από 38 χρόνια.

Η ιδέα για την πρωτοβουλία "Revive the Passion" γεννήθηκε στη διάρκεια του “Rennsport Reunion” στη Ντεϊτόνα το 2010. Στη διάρκεια μιας συζήτησης, εκπρόσωποι του PCA, του Porsche Club Service και της Porsche Classic αποφάσισαν στην παραδοσιακή κλήρωση του PCA να προσφέρουν ένα ελκυστικό κλασικό αυτοκίνητο Porsche, και όχι ένα νέο μοντέλο.

Βρέθηκε ένα κατάλληλο αυτοκίνητο κοντά στο Λος Αντζελες, το οποίο στη συνέχεια παρουσιάστηκε, στην μάλλον αξιολύπητη κατάσταση στην οποία βρισκόταν, στα μέλη της λέσχης στο Porsche Parade 2010 που διοργανώθηκε στο Σεντ Τσαρλς του Ιλινόις. Η 911 T στη συνέχεια μεταφέρθηκε στην Στουτγάρδη, όπου την ανέλαβαν οι ειδικοί της Porsche.

Η 911 T Coupe προδιαγραφών ΗΠΑ προέρχεται από το τελευταίο έτος παραγωγής του λεγόμενου μοντέλου F. Διαθέτει έναν αερόψυκτο εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ 2.4 lt ισχύος 140 ίππων στις 5.600 σ.α.λ. Η τελική της ταχύτητα φτάνει τα 205 χλμ./ώρα.

Η συγκεκριμένη Porsche ξεχωρίζει από το στενό της αμάξωμα, σε κλασικό χρωματικό συνδυασμό μεταλλικού ασημί (στο εξωτερικό) και μαύρου (εσωτερικό). «Η φόρμα του αμαξώματος, ο συνδυασμός των χρωμάτων και το έτος παραγωγής καθιστούν αυτό το αυτοκίνητο ιδιαίτερα δημοφιλές μεταξύ των συλλεκτών και διασφαλίζουν την καλή διατήρηση της αξίας του», δήλωσε ο Πολ Γκρέγκορ του Porsche Club Service.

Πάντως, το αυτοκίνητο δεν είχε και πολλά από αυτά τα χαρακτηριστικά να επιδείξει πριν αρχίσει η αναπαλαίωσή του. Οι ειδικοί στο συνεργείο του Porsche Classic παρέλαβαν ένα αυτοκίνητο χωρίς προβολείς και παράθυρα. Η βαφή του είχε ξεφλουδίσει και πολλά από τα εξαρτήματά του, κάποια από τα οποία ήταν ακόμα και ιδιοκατασκευές, δεν ανήκαν στο γνήσιο εξοπλισμό του. Υπήρχαν επίσης πολλά προβλήματα στο εσωτερικό του.

Έως σήμερα δεν υπάρχει καμία πληροφορία για το ιστορικό του, ενώ το μεγάλο διάστημα ακινησίας του σήμαινε ότι το αυτοκίνητο αυτό είχε δεχθεί τα πλήγματα του χρόνου. Στο κάτω μέρος του αμαξώματος βρέθηκαν μέχρι και υπολείμματα από φωλιές πουλιών.

Οι λάτρεις της Porsche είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν βήμα βήμα τη μεταμόρφωση του κλασικού αυτού αυτοκινήτου σε συλλεκτικό αντικείμενο. Μάλιστα το PCA απαριθμεί περισσότερα από 100.000 μέλη.

Στο συνεργείο της Porsche Classic κοντά στη Στουτγάρδη οι εργασίες πραγματοποιούνται μόνο με γνήσια εργαλεία και ανταλλακτικά (ή ανταλλακτικά που αναπαράγονται με βάση τα αρχικά σχέδια), χρησιμοποιώντας τα αρχικά δεδομένα και διαστάσεις. Κάθε χρόνο συντηρούνται και αναπαλαιώνονται περίπου 250 κλασικά αυτοκίνητα Porsche από ολόκληρο τον κόσμο, από την 356 μέχρι και την τελευταία αερόψυκτη 911, την Type 993.

Οι εργασίες στην 911 διήρκεσαν σχεδόν ένα χρόνο, από την πλήρη αποσυναρμολόγηση μέχρι την ολοκληρωτική μεταμόρφωση του αυτοκινήτου. Μέχρι και την τελευταία βίδα, δεν υπήρξε κομμάτι το οποίο να μην πέρασε από τα χέρια των ειδικών της Porsche Classic, προκειμένου να ελεγχθεί, να ανακαινιστεί ή να αντικατασταθεί.

Για τις εκτεταμένες εργασίες στο αμάξωμα, οι μηχανικοί χρησιμοποίησαν είτε γνήσια ανταλλακτικά είτε ανταλλακτικά που αναπαράχθηκαν με βάση τα αρχικά σχέδια. Αντιθέτως, για την αντιδιαβρωτική προστασία του αμαξώματος χρησιμοποιήθηκαν οι τελευταίες μέθοδοι. Η ηλεκτροφορητική εμβάπτιση είναι μια ευρέως χρησιμοποιούμενη διαδικασία στην αυτοκινητοβιομηχανία, Εγγυάται το βέλτιστο αστάρωμα του αμαξώματος, οπότε χρησιμοποιείται και κατά την πλήρη αναπαλαίωση των οχημάτων στην Porsche Classic.

Οι ειδικοί της Porsche Classic παρακολουθούν επίσης τις εξελίξεις στον τομέα των βαφών, και έτσι χρησιμοποιούν μόνο υδροχρώματα πολλαπλής επίστρωσης για περιβαλλοντικούς λόγους.

Η 911 Τ Coupe πλέον έχει αποκτήσει την παλιά της δόξα και αποπνέει την σπορ γοητεία της δεκαετίας του '70. Το εάν είναι υπερβολικά πολύτιμη για να μετακινείται ή υπερβολικά όμορφη για να τη θαυμάζει κανείς μόνο ακίνητη, είναι κάτι που θα πρέπει να αποφασίσει ο νέος της ιδιοκτήτης. Λογικά, βέβαια, δύσκολα θα αντισταθεί στον πειρασμό να οδηγήσει την 911 Τ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube