Το δεύτερο μοντέλο της νέας οικογένειας αυτοκινήτων της Citroen, δηλώνει παρών στην Ελλάδα. Το νέο DS4, μεγαλύτερο από το DS3, είναι ελκυστικό και δυναμικό, με ιδιαίτερα σπορτίφ χαρακτηριστικά.

Όπως και το μικρότερο αδελφάκι του που ξεχωρίζει από το C4, έτσι και το DS4 διαφέρει πάρα πολύ από το C4, το οποίο και αυτό ανανεώθηκε πλήρως, πρόσφατα. Το DS4 συνδυάζει το στυλ ενός coupe αμαξώματος με την πρακτικότητα ενός συμπαγούς 5θυρου hatchback.

Έχοντας λάβει τίτλο ομορφιάς, ως το ωραιότερο αυτοκίνητο της χρονιάς, σύμφωνα με ένα διαδικτυακό διαγωνισμό στον οποίο συμμετείχαν 60.000 φίλοι του αυτοκινήτου από 62 χώρες, το νέο DS4 είναι βέβαιο ότι δεν θα περάσει απαρατήρητο στο δρόμο.

Σιλουέτα

Το νέο DS4 είναι συμπαγές και δυναμικό με διαστάσεις: 4,27μ. μήκος, 1,81μ. πλάτος και 1,53μ. ύψος. Είναι πρακτικό, άνετο για πέντε ενήλικες, διαμορφώνεται εύκολα η καμπίνα και στο πορτμπαγκάζ χωρά 385 λίτρα με κιτ επισκευής ελαστικού ή 359 λίτρα όταν έχει ρεζέρβα.

Σχεδιαστικά, το μπροστινό μέρος είναι εύκολα αναγνωρίσιμο Citroen, με πολύ χρώμιο, στοιχείο που υπάρχει και στο πλάι στο περίγραμμα των παραθύρων.

Καμπίνα

Η καμπίνα έχει οδηγοκεντρικό χαρακτήρα, ενώ ξεχωρίζει η έντονη γλυπτική του ταμπλό. Η Citroen στα τελευταία μοντέλα της τοποθετεί μεγαλύτερα παρμπρίζ και το ίδιο κάνει με το DS4 το οποίο φέρει πανοραμικό παρμπρίζ (45ο ορατότητας στον κατακόρυφο άξονα) το οποίο, σε συνδυασμό με την ελαφρώς υπερυψωμένη αρχιτεκτονική του DS4, προσφέρουν πολλή καλή ορατότητα στον οδηγό και αίσθημα ευρυχωρίας και ασφάλειας στους επιβάτες.

Όσον αφορά στην ταπετσαρία, δίνεται η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 συνδυασμούς δερμάτινων επενδύσεων μεταξύ των οποίων και επιλογών δύο τόνων.

Οι κορυφαίες εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με δέρμα υψηλής ποιότητας στο ταμπλό και τις πόρτες, καθώς και με το σχέδιο “Bracelet” στα καθίσματα που έχει σαφείς αναφορές στον κόσμο της υψηλής ωρολογοποιίας.

Στήσιμο

Η ανάρτηση αποτελείται από τα κλασικά γόνατα McPherson εμπρός, ενώ πίσω έχει ημιάκαμπτο άξονα για εξοικονόμηση χώρου. Το σύστημα διεύθυνσης διαθέτει ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση, ενώ ανάλογα την έκδοση εξοπλίζεται με μεγάλης διαμέτρου αεριζόμενους δίσκους (μέχρι 340 χιλιοστών).

Στο δε βασικό εξοπλισμό, περιλαμβάνονται: ABS με EBD (ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης) και EBA (υποβοήθηση φρεναρίσματος), καθώς και το ESP (σύστημα ελέγχου ευστάθειας) με Intelligent Traction Control (σύστημα πρόσφυσης), 6 αερόσακοι, περιοριστής και ρυθμιστής ταχύτητας κ.α.

Εμπρός τα αμορτισέρ είναι ρυθμισμένα ελαφρώς σφιχτότερα, ενώ τα ελατήρια είναι σκληρότερα κατά 10%. Η διάμετρος της αντιστρεπτικής ράβδου είναι αυξημένη από τα 23 στα 23,5 χιλιοστά.

Αντίστοιχα πίσω τα αμορτισέρ είναι ειδικά σχεδιασμένα για το DS4, τα ελατήρια είναι σκληρότερα κατά περίπου 10%, ενώ ο ημιάκαμπτος άξονας είναι 25% πιο άκαμπτος. Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 33χλστ. σε σχέση με το C4.

Μοτέρ

To DS4 λανσάρεται με 5 αποδοτικούς κινητήρες, τρεις βενζίνης και δύο πετρελαίου, όλοι προδιαγραφών Euro 5. Οι δύο πετρελαιοκινητήρες 1.6 HDi – 110hp & 2.0 HDi – 160hp ) εφοδιάζονται με φίλτρο μικροσωματιδίων, ενώ ο 1.6 HDi είναι διαθέσιμος και σε έκδοση e-Hdi (με Start/Stop).

Τρείς είναι οι διαθέσιμοι βενζινοκινητήρες (προϊόν συνεργασίας με την BMW) 1.6 λίτρων. Η ατμοσφαιρική έκδοση (VTi 120) αποδίδει 120 ίππους, ενώ οι δύο υπερτροφοδοτούμενες (THP 155 & THP 200) 156 και 200 ίππους αντίστοιχα. Ο νέος THP 200 εκτός από τα εξαιρετικά χαρακτηριστικά ισχύς και ροπής (275Nm από τις 1.700 σ.α.λ.) εκπέμπει μόλις 149 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Το κορυφαίο μηχανικό σύνολο τοποθετείται για πρώτη φορά σε μοντέλο της Citroen, διαθέτει ειδική απόδοση 125 ίππων/λίτρο ενώ η μέγιστη ροπή των 275Nm παραμένει σταθερή από τις 1.700 έως τις 4.500 σ.α.λ. Ο THP200 συνδυάζει τεχνολογίες αιχμής που είναι γνωστές από τον ατμοσφαιρικό VTi120 και τον υπετροφοδοτούμενο THP155, καθώς και μερικά μοναδικά για την περίσταση χαρακτηριστικά.

Με σεβασμό προς το χρήστη και το περιβάλλον

To DS4 σχεδιάστηκε εξ’ αρχής ώστε να έχει όσο το δυνατόν μικρότερο περιβαλλοντολογικό αποτύπωμα. Η προσπάθεια αυτή αφορά τόσο τις μεθόδους παραγωγής όσο και τα υλικά τα οποία χρησιμοποιούνται.
Η εκτεταμένη χρήση «πράσινων υλικών» (περίπου 15% από τα 200 κιλά πλαστικών) εξασφαλίζουν υψηλή ποιότητα με φιλικό προς το περιβάλλον χαρακτήρα. Τα «πράσινα υλικά» συνίστανται από τρεις κατηγορίες: τα ανακυκλωμένα υλικά, υλικά από φυσικούς πόρους (ξύλο, φυσικές ίνες, κ.τ.λ) και βίο-υλικά (πολυμερή κατασκευασμένα από ανακυκλώσιμες πηγές και όχι πετροχημικά).

Σε επίπεδο εξοπλισμού, διατίθενται εξελιγμένα συστήματα ήχου και κλιματισμού που εξασφαλίζουν ιδανικές συνθήκες στην καμπίνα. Επίσης μια σειρά τεχνολογιών, όπως το e-Touch (ειδοποιεί αυτόματα ή χειροκίνητα το κέντρο κλήσεων ανάγκης -112- σε περίπτωση ατυχήματος), οι προβολείς ομίχλης με cornering light και το σύστημα επόπτευσης τυφλής γωνίας, συνεισφέρουν στο υψηλό αίσθημα ασφάλειας που προσφέρει το νέο DS4.

Όπως και στην περίπτωση του C4, το DS4 έχει αξιολογηθεί με τη μέγιστη βαθμολογία των 5 αστεριών στις δοκιμές ασφαλείας του οργανισμού Euro NCAP. Η έκδοση 1.6 VTi – 120hp κοστίζει από 19.790 ευρώ, η πετρελαιοκίνητη των 110hp ξεκινά από 21.990 ευρώ και η έκδοση βενζίνης των 156hp αρχίζει από 26.780 ευρώ. Όσον για την έκδοση των 200hp η τιμή ανέρχεται στα 27.990 ευρώ.

Δημήτρης Μπαλής

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube