Έχοντας πάρει το όνομά του από το διάσημο πέρασμα των Άλπεων, που συνδέει την κοιλάδα Valtelline με την κοιλάδα Vinschgau, με τα 84 εκπληκτικά «εσάκια», το Stelvio έκανε τη Moto Guzzi να πρωταγωνιστεί ξανά στην κατηγορία των maxi on-off.

Μία αξιόλογη μοτοσικλέτα, που ωριμάζει πλέον, σε τεχνικό-λειτουργικό επίπεδο, χάρη στις αλλαγές και τις βελτιώσεις που έγιναν. Διαθέτει πλέον πιο «στρογγυλές» γραμμές του ρεζερβουάρ με ενσωματωμένο το φέρινγκ με το διπλό προβολέα εμπρός.

Το νέο φέρινγκ με τα ενσωματωμένα φλας και η ζελατίνα δίνουν στο νέο μοντέλο ανανεωμένη εμφάνιση, πιο επιθετική και δυναμική. Εκτός από το στυλ, ο νέος σχεδιασμός προσφέρει καλύτερη αεροδυναμική προστασία και μεγαλύτερη αυτονομία χάρη στο ρεζερβουάρ των 32 λίτρων.

Η καρδιά της μοτοσικλέτας, είναι ο εγκάρσιος δικύλινδρος V90° «Quattrovalvole» κινητήρας. Στη τελευταία έκδοση έχει επιτευχθεί μια πιο αθόρυβη και ομαλή λειτουργία με παρεμβάσεις στο σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου, στο σύστημα
χρονισμού, ψύξης και στην εξάτμιση.

Η νέα ολοκληρωμένη ηλεκτρονική μονάδα ανάφλεξης και ψεκασμού, τώρα εκμεταλλεύεται τα σήματα που στέλνουν οι δύο αισθητήρες λάμδα για να εξασφαλίζεται επαρκής τροφοδότηση σε ολόκληρο τον κύκλο καύσης, βελτιώνοντας την απόκριση του γκαζιού, την απόδοση στις μεσαίες στροφές, και επιτυγχάνοντας χαμηλότερη κατανάλωση και λιγότερες εκπομπές ρύπων.

Ο κινητήρας διαθέτει μέγιστη ροπή πάνω από 113 Nm που αποδίδεται στις 5.800 σ.α.λ. και εύκολα φτάνει στο ανώτατο σημείο ισχύος των 103,7 hp στις 7.250 σ.α.λ.

Η γεωμετρία του πλαισίου παρέμεινε αμετάβλητη. Η γωνία κάστερ στις 27° και το ίχνος των 125 χιλιοστών συνδυάζονται με τα 1535 χιλιοστά του μεταξονίου, για άψογη σταθερότητα και ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Οι υψηλής ποιότητας αναρτήσεις, που είναι πλήρως ρυθμιζόμενες (απόσβεση συμπίεσης και επαναφοράς, προφόρτιση ελατηρίου) συνδυάζονται άριστα μεταξύ τους, προσφέροντας άμεση απόκριση σε οποιαδήποτε πίεση στο τιμόνι.

Εμπρός είναι εξοπλισμένο με ανάποδο πιρούνι Marzocchi 45 χιλ. με 170 χιλιοστά διαδρομής, ενώ πίσω με αμορτισέρ της Sachs, που συνδέεται στο μονόμπρατσο ψαλίδι μέσω μοχλικού και προσφέρει 155 χιλιοστά διαδρομής. Το σύστημα φρένων της Brembo παραμένει το ίδιο, μόνο που τώρα οι ακτινικές δαγκάνες εμπρός συνεργάζονται με νέους ελαφρύτερους δίσκους, με καλύτερα χαρακτηριστικά απαγωγής της θερμότητας.

Η καινοτομία συνεχίζεται και στους τροχούς, οι οποίοι διαθέτουν πλέον πρωτοποριακής σχεδίασης ζάντες από αλουμίνιο, ενώ η διάσταση 150/70/17 πίσω, που στο παρελθόν είχε αποκλειστικά χρησιμοποιηθεί στο NTX, είναι πλέον στην βασική έκδοση του Stelvio 1200 8V.

Παραμένουν αντίθετα οι τροχοί με ζάντες Ber και ακτίνες Alpina, στον στάνταρ εξοπλισμό της έκδοσης NTX.
Και οι δύο εκδόσεις είναι εξοπλισμένες με το σύγχρονο σύστημα ABS της Continental, που μπορεί να απενεργοποιηθεί από το τιμόνι.

Η NTX είναι η πιο "περιπετειώδης" έκδοση του Stelvio, και τώρα περιλαμβάνει όλα τα τεχνικά χαρακτηριστικά της βασικής έκδοσης, συν κάποιον εξαιρετικό εξοπλισμό, όπως είναι η εύρωστη «πανοπλία» που αποτελείται από την ποδιά, τα προστατευτικά κάγκελα του κινητήρα και τις χούφτες που προσφέρουν πλήρη κάλυψη, και συντελούν στην προστασία του αναβάτη και της μοτοσυκλέτας του από τους κρυμμένους κινδύνους κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του.

Μία μοτοσικλέτα που είναι προορισμένη για μακρινά ταξίδια χρειάζεται ιδιαίτερο εξοπλισμό, εξ ου και οι ευρύχωρες πλαϊνές βαλίτσες από αλουμίνιο, και οι έξτρα προβολείς αλογόνου. Υπάρχουν ακόμη πολλές επιλογές, που είναι διαθέσιμες στον κατάλογο των αξεσουάρ, συμπεριλαμβανομένου ενός navigator GPS, θερμαινόμενων γκριπ, και προστατευτικού του CA.RC (Cardano Reattivo Compatto).

Το νέο Stelvio MY 2011 διατίθεται σε μαύρο, λευκό και καφέ χρώμα, ενώ το NTX μόνο σε μαύρο, στην τιμή των 14.300 ευρώ για την έκδοση 1200 8V και προς 16.220 ευρώ στην έκδοση 1200 8V NTX. Προσφέρεται δε με ένα ολοκληρωμένο πακέτο υπηρεσιών:

- Δωρεάν επέκταση εργοστασιακής εγγύησης για 2 επιπλέον χρόνια
- 2 χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια
- Προνομιακό χρηματοδοτικό πρόγραμμα: προκαταβολή από 0%, έως 84 μήνες εξόφληση, σταθερό επιτόκιο 6,9%

ON DEMAND: Όλα τα ρεπορτάζ στο επίσημο κανάλι του bwinΣΠΟΡ FM στο youtube